Nultý okruh Bratislavy možno povedie v tesnej blízkosti Čiernej Vody
Nultý okruh Bratislavy, označený aj ako diaľnica D4 možno povedie v tesnej blízkosti Čiernej Vody a oddelí ju od Vajnor. Uvažuje o tom štúdia s ďalšími tromi variantmi trasy diaľnice, ktorá má odbremeniť súčasnú nevyhovujúcu dopravnú situáciu a odkloniť časť tranzitu mimo mesta a zároveň bude súčasťou severojužného koridoru medzi Švédskom až k Čiernemu moru a zároveň spojí Maďarsko, Slovensko a Rakúsko.
Aktuálne sa uvažuje s tromi variantmi trasy diaľnice D4.
Variant označený žltou farbou podporuje minister dopravy Ľubomír Vážny a jeho trasa je plánovaná z Rovinky cez Vrakuňu a na poli popri toku Šúrskeho kanála pretne komunikáciu vedenú do Vajnor. Pokračovať bude cez Karpaty popri Stupave s napojením na rakúsku diaľnicu do Viedne.
Trasa variantu označeného zelenou farbou je zamýšľaná z Rovinky popri Novej Dedinke a Senci s obchvatom Pezinka s ďalšou trasou okolo Stupavy do Rakúska. Tento variant podporujú starostovia Tomášova, Zálesia, Mostu pri Bratislave, Malinova, Ivanky pri Dunaji a bratislavskej mestskej časti Vajnory.
Poslednou možnosťou je tzv. veľký variant, ktorý by viedol z Rovinky na Boldog. Od Senca by viedla rýchlostná cesta na Poddunajské Biskupice s napojením na plánovaný diaľničný most pri Slovnafte. Tranzitnú dopravu by čiastočne v tomto prípade absorbovala aj diaľnica D1, ktorý by bola z Bratislavy po Senec rozšírená na šesť pruhov.
Starostovia Tomášova, Zálesia, Mostu pri Bratislave, Malinova, Ivanky pri Dunaji a Vajnor podporujú stredný okruh označený zelenou farbou. Malý, žltý okruh považujú za najmenej výhodný. O budúcej podobe nultého okruhu Bratislavy budú rozhodovať obecné zastupiteľstvá v septembri. Vybratá alternatíva sa bude musieť ešte zaradiť do diaľničnej siete SR a zapracovať do územného plánu BSK. Len v tom prípade sa budú môcť požadovať financie z Európskych fondov.
Podľa informácií predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Vladimíra Bajana sa nultý okru Bratislavy začne stavať najskôr v rokoch 2010 až 2014. Jeho realizáciu ohrozuje možná zmena trasy severojužného koridoru, ktorý môže poľská strana nasmerovať na Rakúsko cez Českú republiku. Ešte stále nie je doriešený prechod diaľnice cez Karpaty, momentálne sa robia prepočty na trasu vedenú tunelom. Podľa vyjadrenia Bajana sa odhadované náklady na výstavbu nultého okruhu pohybujú v rozmedzí 800 tisíc až jeden milión eur. Financovať sa bude z externých zdrojov.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnica D4, nultý obchvat Bratislavy - mapa
Obce chcú zmeny výstavby diaľnice D4
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.