Bratislava - Aj slovensko-švajčiarske konzorcium ToSy, vedené spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava, potvrdilo podanie žaloby na Krajskom súde v Bratislave v súvislosti s mýtnym tendrom. Ako v utorok agentúru SITA informoval vedúci združenia Štefan Fecko, žalobu podali v pondelok 14. júla 2008 a súd žiadajú o preskúmanie zákonnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) z 2. júla tohto roka. Úrad vtedy odmietol námietky všetkých troch vylúčených účastníkov tendra na elektronický výber mýta proti postupu jeho vyhlasovateľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Rozhodnutie úradu napadli na bratislavskom krajskom súde aj konzorcium Slovakpass, vedené talianskou spoločnosťou Autostrade, a združenie na čele s rakúskou firmou Kapsch TrafficCom.
"Požadujeme odklad vykonateľnosti rozhodnutia ÚVO až do právoplatného rozhodnutia súdu v konaní a zrušenie rozhodnutia ÚVO z 2. júla 2008 a vrátenie veci žalovanému na ďalšie konanie," uviedol ďalej Fecko pre agentúru SITA. Združenie ToSy považuje spomínané rozhodnutie ÚVO za nezákonné a žalobu podalo z toho dôvodu, lebo po nadobudnutí jeho účinnosti mu hrozí zmarenie možnosti účasti v súťaži. "Naše argumenty ohľadne nezákonnosti napadnutého rozhodnutia ÚVO sú natoľko závažné, že konzorcium nakoniec nemohlo žalobu nepodať," dodal Fecko.
Ako vyplýva z rozhodnutí ÚVO z 2. júla 2008, ktoré má agentúra SITA k dispozícii, ponuku konzorcia vedeného spoločnosťou Kapsch NDS vylúčila kvôli štyrom dôvodom. Vyčítala mu, že neuviedol spôsob koordinácie spolupráce ani zásady spolupráce s Mýtnou políciou pri výkone mobilného enforcementu. Ďalšími dôvodmi vylúčenia Kapschu bola nemožnosť vypnutia akustického signálu na palubných jednotkách a tiež neúplný opis procesov v ponuke, nakoľko nezahŕňa rozdiely pri použití principiálne rôznych palubných jednotiek na rôzne účely použitia. ÚVO však dal vo všetkých štyroch prípadoch diaľničiarom za pravdu a námietky konzorcia proti vyradeniu z tendra z týchto dôvodov odmietol.
Skupina ToSy bola podľa uvedeného zdroja vylúčená pre tri dôvody, ÚVO pritom potvrdil dva z nich. Skupina jednoznačne nepreukázala splnenie záväzných požiadaviek na predmet zákazky v súťažných podkladoch a nevyhovela požiadavke NDS na vysvetlenie neobvykle nízkej ponukovej ceny. Uviedla hodnotu efektívnosti výberu mýta (99,8 %) výrazne prekračujúcu bežnú úroveň v okolitých krajinách. Úrad nesúhlasil s dôvodom vylúčenia ToSy iba v prípade nepredloženia kópií certifikátov, osvedčení a atestov na zariadenia, ktoré ešte neboli typovo schválené.
Združenie Slovakpass bolo diaľničnou spoločnosťou vylúčené pre nesplnenie záväznej požiadavky na záložný napájací dieselagregát v systéme, nepredloženie kópií certifikátov, osvedčení a atestov a neobvykle nízku ponukovú cenu. Úrad akceptoval prvý a tretí dôvod vylúčenia, druhý odmietol.
Skupina SanToll - Ibertax zostala ako jediná v hre o mýto s najvyššou zo štyroch predložených ponúk - 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €) vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalšie tri ponuky totiž NDS vylúčila. Predpokladaná cenu mýtneho systému predstavuje 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez DPH a spolu s ňou 23,8 mld. Sk (790 mil. €). Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložil Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €). ToSy navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €).
Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky predlžujú priebeh tendra. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Úrad má odpovedať na žiadosť Bruselu o mýtnom tendri
Slovakpass napadol na súde rozhodnutie ÚVO o mýtnom tendri
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.