Výstavba úseku závisí podľa riaditeľa NDS od štúdie realizovateľnosti, ktorá má byť hotová na budúci rok.
BANSKÁ BYSTRICA. Zastupiteľstvo Banskobystrického samosprávneho kraja žiada ministra dopravy zaradiť do priorít v operačnom programe Doprava na plánovacie obdobie 2014 – 2020 a tiež do Strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020 dobudovanie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka. Ako sa krajskí poslanci zhodli na decembrovom zasadnutí, zhruba 50-kilometrové dokončenie R1 z Banskej Bystrice popod Hiadeľské sedlo po napojenie na aktuálne budovanú diaľnicu D1 v Ružomberku je dôležité z hľadiska severojužného prepojenia od Baltu k Jadranu aj ako alternatívna trasa medzi východom a západom Slovenska.
„Uvedené prepojenie zabezpečí napojenie krajského mesta Banská Bystrica na diaľnicu D1 a je predpoklad jednoduchšieho presunu investorov aj pracovných kapacít. Jednoznačne treba z trasy vylúčiť Staré Hory, Donovaly i v nadväznosti na ohrozovanie zdrojov pitnej vody,“ uvádza sa v dôvodovej správe k požiadavke zastupiteľstva BBSK.
Predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, kde sa má napojiť na diaľnicu D1, je plánované aj ako nový koridor časti cesty s medzinárodnou dopravou E77 od hraníc s Maďarskom cez Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Ružomberok a Tvrdošín po hranice s Poľskom, respektíve od Budapešti na Krakov.
Tranzitnú dopravu má odkloniť z horského priechodu Donovaly a okolia zdrojov pitnej vody do tunela popod Hiadeľské sedlo medzi Nízkymi Tatrami a Starohorskými vrchmi. Podľa zámeru, ktorý po posúdení vplyvov na životné prostredie (v procese EIA) získal od ministerstva životného prostredia ešte na jeseň 2010 súhlasné stanovisko, sa mala na úsekoch Slovenská Ľupča - Korytnica a Korytnica - Ružomberok začať výstavba v roku 2011 a na úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča v roku 2012.
Celé predĺženie malo byť podľa zámeru hotové v októbri 2016, dosiaľ sa však jeho výstavba nezačala.
Riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš uviedol, že definitívne stanovisko, či sa R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka bude stavať, závisí od výsledkov štúdie realizovateľnosti. Tá sa aktuálne vypracúva a hotová má byť v priebehu budúceho roka.
Podľa BBSK je dobudovanie R1 do Ružomberka nevyhnutné aj v nadväznosti na závery technickej štúdie Žilinskej univerzity, ktorá odporúča viesť koridor rýchlostnej cesty R3 v úseku Horná Štubňa (okres Turčianske Teplice) – Šášovské Podhradie (časť Žiaru nad Hronom) v peáži s R2 s napojením v lokalite Ráztočno pri Handlovej.
„Týmto sa nepriamo potvrdzuje opodstatnenosť severojužného prepojenia v koridore rýchlostnej cesty R1 (keďže odporúčaný koridor R3 by tranzitnú dopravu z Donovalov neodklonil, pozn. red.),“ uvádza sa v dôvodovej správe k uzneseniu zastupiteľstva BBSK.
Dobudovanie R1 požadoval BBSK a rovnako aj mesto Banská Bystrica aj v predchádzajúcom volebnom období, keď protestovali proti nezaradeniu tohto úseku do programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014.
Pokračovať čo najrýchlejšie s výstavbou R1 do Ružomberka požadovali v roku 2011 uzneseniami zastupiteľstvá BBSK aj mesta Banská Bystrica, výzvu podporili aj predsedovia regionálnych združení miest a obcí v Banskobystrickom kraji, banskobystrický primátor Peter Gogola spolu s primátorom Ružomberka Jánom Pavlíkom adresoval vtedajšiemu ministrovi dopravy Jánovi Figeľovi otvorený list a ďalší list na túto tému adresoval Gogola aj vlani ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.