Doterajší variant C považuje hlavné mesto za nedostatočný z dopravného hľadiska i z hľadiska jeho vplyvov na obyvateľstvo, dokonca horší ako nulový variant (súčasný stav), a vzhľadom na nadmerné zaťaženie ulice Svornosti za neprijateľný. "Komunikácie mestských častí by boli neúmerne preťažované, a to ešte vo vyššej miere ako je to dnes.
Bratislava - Hlavné mesto víta rozhodnutie ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii o zmene trasy výstavby rýchlostnej cesty R7 z variantu C na variant A. Pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa primátora Beatrice Szabóová Vedenie Bratislavy podľa nej na rokovaniach, vo všetkých svojich stanoviskách a v dokumentáciách k projektu žiadalo uplatnenie variantu A. Ak by sa totiž pokračovalo v príprave a následne aj realizácii variantu C, podľa Szabóovej to negatívne ovplyvní život viac ako 100-tisíc Bratislavčanov.
"Variant A, doplnený o privádzač Ketelec – Bajkalská totiž diverzifikuje dopravu cez hranice mesta do dvoch trás, z ktorých hlavná prechádza inak nevyužiteľným územím medzi Slovnaftom a prístavom až po stredný dopravný okruh na Bajkalskej ulici s možnosťou rozptylu do štyroch smerov," uviedla Szabóová Tým sa podľa nej do značnej miery odľahčí biskupická radiála, ktorú nepretržite využívajú predovšetkým obyvatelia mestských častí Podunajské Biskupice, Vrakuňa a čiastočne i Ružinov, a rovnako Slovnaftská ulica, ako os budúceho rozvojového územia s novým dopravným potenciálom.
Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) rozhodol o zmene trasy výstavby spomínaného úseku cesty preto, lebo variant A, vedúci južnejšie od Rovinky a Dunajskej Lužnej, je podľa neho výhodnejší z viacerých hľadísk. Je v súlade s územnými plánmi Bratislavského samosprávneho kraja a Bratislavy. Jeho efektívnosť sa má zvýšiť po predpokladanom napojení komunikácie nielen na budúcu diaľnicu D4, ale aj na súčasnú D1 vedúcu v hlavnom meste cez Prístavný most. Zároveň predpokladá, že 7-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R7 Bratislava - Dunajská Lužná by mohol byť dokončený najneskôr začiatkom roka 2014. Konečný termín bude podľa neho závisieť od postupu výstavby cesty. Rýchlostná cesta má odľahčiť značne preťaženú cestu prvej triedy z Bratislavy na Šamorín a Dunajskú Stredu. Nová trasa je podľa ministra stabilizovaná, prešla posúdením vplyvu na životné prostredie.
Hlavné mesto považuje doterajší variant C za nedostatočný z dopravného hľadiska i z hľadiska jeho vplyvov na obyvateľstvo, dokonca horší ako nulový variant (súčasný stav), a vzhľadom na nadmerné zaťaženie ulice Svornosti za neprijateľný. "Komunikácie mestských častí by boli neúmerne preťažované, a to ešte vo vyššej miere ako je to dnes. Obyvatelia Podunajských Biskupíc sú už dnes v komplikovanej situácii pri každodennom cestovaní v čase špičky," uviedla Szabóová
Výstavba R7 z Bratislavy južným Slovenskom do Lučenca by podľa prepočtov Národnej diaľničnej spoločnosti podľa variantu A stála 72 mil. eur a podľa variantu C 76 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. So zmenou trasy vyslovili nesúhlas starostovia obcí pri Bratislave a ministrovi napísali list.
Bývalý minister dopravy a v súčasnosti poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) v uplynulých dňoch informoval, že začatie výstavby úseku R7 Bratislava - Dunajská Lužná sa v dôsledku zmeny trasy oddiali za terajšie volebné obdobie. Ministerstvo životného prostredia skončilo posudzovanie vplyvov oboch variantov stavby na ekológiu vlani v máji. "Vo svojom záverečnom stanovisku neurčilo jednoznačne výsledný variant, toto rozhodnutie prenechalo na ministerstvo dopravy," uviedol Vážny. Ako dnes uviedol, je potrebné zdôrazniť, že najvýznamnejším faktom zrušenia už rozpracovaného variantu C a jeho výhody oproti variantu A je strata času približne tri roky a podstatne vyššie náklady, ako aj horšia obslužnosť územia. Nedoriešené enviroproblémy môžu podľa neho výstavbu oddialiť aj o viac ako už avizované tri roky. Variant C je podľa neho samostatne užívaniaschopný, bez potreby prípravy a výstavby ďalšej približne sedemkilometrovej štvorpruhovej cesty cez Slovnaft ako pri variante A.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) pre zmenu trasy cesty zrušila tender na dokumentáciu stavebného zámeru a pre územné rozhodnutie stavby. NDS zatiaľ predpokladala, že stavba spomínaného úseku R7 by sa mohla začať koncom roku 2012 a dokončená by mala byť v októbri 2015.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Ani ďalší pokus dokončiť štátnu nemocnicu Rázsochy nejde hladko, ohrozené sú európske peniaze. Dávnu nespravodlivosť s pozemkami asi nenapravia.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v...