Národná diaľničná spoločnosť chce nový návrh riešenia križovatky Triblavina predstaviť do konca mája.
BRATISLAVA. Výstavbu križovatky Triblavina, ktorú počas jej výstavby začali zvláštne prekreslovať, pozastavili ešte vlani v máji. Nový minister dopravy Roman Brecely zo Siete začal novinky, ktoré sa na nej plánujú, posudzovať.
Bývalé vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti ešte za ministra dopravy Jána Počiatka zo Smeru navrhlo, aby sa úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou nerozširoval na šesť pruhov, ale na osem pruhov - avšak bez kolektorov.
Križovatku Triblavina stavia rakúska stavebná spoločnosť Porr za takmer 24 miliónov eur.
"V tejto chvíli hľadáme optimálny variant, aby sme ponúkli čo najlepšie riešenie pre obyvateľov okolitých obcí," hovoril pre SME Brecely. Viac nespresnil.
Minister hľadá variant medzi novým riešením, ktoré navrhlo bývalé vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti, a pôvodným riešením. Verejnosti ho chce predstaviť v najbližších týždňoch.
Národná diaľničná spoločnosť ešte začiatkom mája napísala, že pracuje na optimálnom riešení, ktoré chce predstaviť do konca mesiaca.
Zvláštne riešenie križovatky Triblavina sa vo štvrtok dostalo aj na rokovanie hospodárskeho výboru parlamentu. Zvolala ho opozícia, ktorej sa nepáči.
Ministerstvo a diaľničnú spoločnosť kritizovali za to, že zmeny robí v rozpore s územným plánom bratislavskej župy, čo je podľa nej v rozpore so zákonom.
"Kolektory sú v záväznom dokumente Bratislavského samosprávneho kraja. Akákoľvek zmena mala byť prerokovaná so všetkými subjektmi, čo sa nestalo," hovorí poslankyňa SaS Anna Zemanová.
Pomocné cesty mali slúžiť regionálnej doprave, teda pomôcť obciam pri Bratislave ako napríklad Bernolákovu, Chorvátskemu Grobu či Čiernej vode. Zmeny, ktoré navrhovala Národná diaľničná, obciam podľa nej nepomôžu.
Členka petičného výboru, ktorý sa plánuje obrátiť na prokuratúru, a bývalá hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová tvrdí, že ministerstvo si neplní, čo má. "Rozhodnutím, ktoré urobili, zasahujú do územného plánu Bratislavského samosprávneho kraja, do územného plánu obcí, do rozvoja obcí a vôbec neriešia dopravnú situáciu okolitých obcí. To, čo bolo pripravené, bolo podľa nás pripravené správne a nevieme prečo to zmenilo."
Zmenu pred hospodárskym výborom obhajoval namiesto Brecelyho jeho štátny tajomník Viktor Stromček zo Smeru. Štátnym tajomníkom bol aj v čase, keď bol ministrom Ján Počiatek zo Smeru. Tvrdí, že Národná diaľničná zmeny navrhla na základe dopravných prieskumov a rád odborníkov.
"Triblavinu budujeme preto, aby sme zlepšili dopravnú infraštruktúru. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej bude pokračovať v rokovaniach o dopravných riešeniach, aby sa zlepšila dopravná situácia," povedal Stromček. Dopravnú situáciu v okolí podľa neho môže zlepšiť viacero vecí. Napríklad výstavba mimoúrovňovej križovatky neďaleko Ivanky pri Bratislavy.
Kratochvílová má aj preto obavu, že sa potvrdzuje, že súčasné vedenie ministerstva bude postupovať v rozpore so zákonom a s verejným záujmom, hoci Sieť pred voľbami zmeny kritizovala.
Dnešný generálny riaditeľ NDS Róbert Auxt pred voľbami v blogu napísal, že Národná diaľničná pripravuje stavbu, ktorá sa podľa bude dať zaradiť medzi čierne stavby.
Na prelome rokov 2011 a 2012 podpísalo ministerstvo dopravy vedené Jánom Figeľom z KDH, bratislavská župa a NDS zmluvu o spolupráci pri výstavbe križovatky Triblavina.
Zmyslom projektu bolo napojiť obce na diaľnicu D1, aby sa tak odbremenila takzvaná stará Senecká cesta. "Predmetná stavba sa buduje za účelom prepojenia obcí a napojenia na diaľnicu D1," píše sa v zmluve.
Národná diaľničná a bratislavská župa si v zmluve rozdelili, kto postaví ktorú časť. Župa sa zaviazala, že sa postará o výstavbu miestnych ciest prepojujúcich Chorvátsky Grob, Slovenský Grob a Bernolákovo, ale tiež o výstavbu napojenia na diaľnicu D1.
NDS stavia križovatku na D1 tak, že od severnej (Čierna Voda, Chorvátsky Grob) aj južnej strany (Bernolákovo, Slovenský Grob) budú kruhové objavy, ktoré nikam nevedú. O napojenie na miestne cesty sa podľa zmluvy má postarať župa.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Brecely: Národné aerolínie? Môže to byť Ryanair, či ČSA
Brecely obchvat Bratislavy podpíše. Má však dve podmienky
Štát mení diaľnicu D1 od Bratislavy, obce sa boja negatívnych následkov
Počiatek: Diaľnice budeme musieť stavať cez PPP projekty
Protesty nepomohli. Ficova vláda tesne pred voľbami schválila kontroverzný obchvat Bratislavy
Ošarpané odpočívadlá zmenia, nebude ich treba obchádzať
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.