Brusel neuznal ani jeden z dôvodov, pre ktorý bolo konzorcium Slovakpass vylúčené Národnou diaľničnou spoločnosťou z mýtneho tendra.
Bratislava - Európska komisia neuznáva dôvody, pre ktoré Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vylúčila z tendra na elektronické mýto konzorcium pod vedením spoločnosti Slovakpass. Vyplýva to z listu komisára pre vnútorný trh Charlieho McCreevyho, ktorý adresoval slovenskej vláde.
Podľa zápisnice z otvárania ponúk z marca minulého roku, ktorú máme k dispozícii, Slovakpass ponúkol za vybudovanie mýtneho systému najnižšiu cenu (19 miliárd korún) a s takými parametrami, ktoré ho stavali na prvú priečku.
Štátna diaľničná spoločnosť konzorcium spolu s ďalšími dvoma záujemcami zo súťaže vylúčila. Najväčšiu zákazku v histórii Slovenska tak získala spoločnosť SkyToll s najdrahšou ponukou. Rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou ponukou presahuje 6,5 miliardy korún.
Námietky Slovakpassu ani ďalších vylúčených konzorcií neboli diaľničnou spoločnosťou a Úradom pre verejné obstarávanie akceptované v takej miere, aby dokázali zvrátiť výsledok tendra. Zatiaľ vyradené konzorciá neboli úspešné ani na slovenských súdoch.
Všetko môže byť inak, keď slovenská vláda nepresvedčí Brusel, že medzinárodný tender prebehol podľa pravidiel a žiadny z jeho účastníkov nebol diskriminovaný. To, že komisia začala proti Slovensku konanie, však znamená, že doteraz sa to vláde nepodarilo.
NDS vylúčila Slovakpass z tendra aj preto, lebo nepreukázal, že dieselovými agregátmi zabezpečí stály prísun elektrického prúdu v čase, keď nastane výpadok elektriny vo verejnej sieti. Eurokomisár Charlie McCreevy upozornil, že z ponuky sťažovateľa, teda Slovakpassu, bolo zrejmé, že nemôže ísť o iný ako dieselový náhradný zdroj elektriny a že NDS nevyužila „možnosť objasniť túto skutočnosť prostredníctvom písomných otázok adresovaných sťažovateľovi".
Komisár neuznáva ani druhý dôvod vylúčenia Slovakpassu - veľmi nízku cenu. Naopak naznačuje, že mohlo dôjsť k manipulácii. NDS „zmenila jeden podstatný parameter sťažovateľa a na základe takto zmenenej hodnoty vyhlásila ponuku sťažovateľa za neobvykle nízku," napísal komisár. NDS podľa neho nemohla vylúčiť ponuku z dôvodu neobvykle nízkej ponuky, „pretože takáto neobvykle nízka ponuka neexistovala".
Rezort dopravy sa nechce k zneniu listu od eurokomisie vyjadrovať, kým ho nedostane. Hovorca ministerstva Stanislav Jurikovič včera potvrdil, že list ešte nemajú. Povedal, že medzi rozhodnutím komisie a doručením jej verdiktu môže ubehnúť aj 30 dní. „Tá verzia listu eurokomisie, ktorá sa spomína, nemusí byť totožná s tou, ktorá príde na ministerstvo," povedal. Na otázku, či si rezort za tendrom stojí, povedal: „Nevidíme pochybenie a Úrad pre verejné obstarávanie sa s nami stotožnil," dodal.
Únia žaluje Slovensko, zaslala tri varovania
Vážny: Výber mýta bude od 1. januára 2010 fungovať
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.