Európska komisia preplatí výstavbu úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno.
Schválenie žiadostí o nenávratný finančný príspevok zo strany Bruselu definitívne znamená, že až 85 percent z oprávnených nákladov na prvú fázu tohto projektu cez Operačný program Doprava 2007 – 2013 bude zaplatených z Kohézneho fondu Európskej únie. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja v stredu informovalo, že Slovensko sa bude uchádzať o európske zdroje aj na druhú fázu projektu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. Celkový príspevok EÚ na tento projekt bude vyše 200 mil. eur. Všetky tzv. veľké projekty (nad 50 mil. eur) z Operačného programu Doprava sú týmto schválené.
Diaľnica D3 pri Žiline sa stavia od leta 2014 a hotová by mala byť v lete budúceho roka. Po dokončení značne odľahčí Žilinu od tranzitnej dopravy smerujúcej na sever do Poľska.
"Severozápadný ochvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach alebo na križovatkách v centre mesta. Zvýši sa bezpečnosť na cestách v celom kraji a v neposlednom rade sa výrazne pokročí vpred pri budovaní diaľničného spojenia Slovenska a Poľska,“ povedal minister dopravy Roman Brecely.
"Slovensko dnes nemá so svojím severným susedom žiadne diaľničné spojenie a týmto stavom trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale aj ľudia žijúci pri súčasných hlavných cestných ťahoch,“ dodal minister.
Takmer 4,3 kilometra dlhý úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno patrí medzi technicky najnáročnejšie na Slovensku. Prakticky celá jeho trasa totiž vedie buď po mostoch alebo cez tunel. Začiatok úseku je v priamom napojení na úsek D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov. Následne premosťuje estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Končí priamym napojením na pripravovaný úsek diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.
Zhotoviteľom stavby D3 medzi žilinskými mestskými časťami Strážov a Brodno je konzorcium stavebných spoločností Eurovia SK, a. s. Košice, Hochtief CZ, a. s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a. s. Banská Bystrica. Diaľnicu sa zaviazali postaviť na základe zmluvy z mája 2014 za 254,9 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (305,88 mil. eur vrátane dane). Vyše dvojkilometrový dvojrúrový tunel Považský Chlmec stavbári prerazili koncom januára tohto roka.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.