Ponuku spoločnosti Slovakpass Národná diaľničná v mýtnom tendri odmietla aj pre neobvykle nízku cenu. Európska komisia vo svojom ďalšom liste slovenskej vláde píše, že o neobvykle nízku cenu nešlo.
Argumentácia eurokomisie je taká vážna, že by si ju mal všimnúť nielen minister dopravy Vážny, premiér Fico, ale aj orgány činné v trestnom konaní. Brusel totiž trvá na tom, že Národná diaľničná „zmenila ponuku uchádzača" tým, že náklady na vybudovanie mýtnych brán a prevádzku mýtnej polície „zvýšila štvornásobne".
To potom podľa Bruselu diaľničnej umožnilo tvrdiť, že „cena ponúkaná uchádzačom nezodpovedá technickému riešeniu, ktoré bolo potrebné na dosiahnutie efektívnosti výberu mýta".
Oficiálne štátna diaľničná svoj postup vysvetľuje inak: Slovakpass nemohol za danú sumu vybudovať taký efektívny elektronický výber mýta, aby počet „čiernych pasažierov" zodpovedal jeho ponuke.
Inak povedané, na to, aby efektívnosť výberu mýta dosiahla koeficient 0,9950, by Slovakpass potreboval investovať oveľa viac ako oných 19 miliárd korún. Nepriamo teda Národná diaľničná označila ponuku Slovakpassu za podvod.
Eurokomisia však naznačuje, že k podvodu došlo práve v Národnej diaľničnej. Preto výberovej komisii vyšlo zo vzorca na výstupe vyššie číslo, ako uvádzal Slovakpass. Keď Brusel trvá na svojom, potom šlo o svojvoľné pozmenenie ponuky jedného z uchádzačov.
Výsledkom je, že aj najnižšia cenová ponuka bola z tendra vyradená, hoci v súťažných podmienkach cena mala najvyššiu váhu. Domyslené do dôsledku: ak niekto zmanipuloval najvýhodnejšiu ponuku, tak v prospech najdrahšej.
Toto je moment pre orgány činné v trestnom konaní. Zistiť, či naznačenie podvodu Bruselom nie je podvodom podľa trestného zákona.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.