Podľa viceprimátora Lacu sa najviac diskutovalo o probléme Nábrežnej komunikácie, Tehelnej a lokalite pri Mestskej hale. "Treba nájsť rozumný kompromis," konštatoval Laca, ktorý poznamenal, že na papieri je situácia riešená, ale reálne nemá Prešov nič. "Keď sa dorieši Považská, budeme najhorší na Slovensku," dodal na margo toho, že stavby ciest nepokračujú.
Prešov - Mestská rada vzala na vedomie zmeny a doplnky k Územnému plánu sídelného útvaru Prešov. Zároveň však ešte uložila hlavnému architektovi pokračovať v rokovaniach o neakceptovaných pripomienkach zo strany občanov. Konečné slovo pri rozhodovaní o zmenách a doplnkoch územného plánu bude mať mestské zastupiteľstvo. Podľa radného Jozefa Kužmu zastupiteľstvo musí na seba prevziať bremeno zodpovednosti.
"Osobne som presvedčený, že aj keď k nejakým sporom dôjde, ale musí zvíťaziť zdravý rozum," uviedol J. Kužma a dodal, že "niektorí občania majú predstavu, že budú bývať v meste, kde budú mať pokoj ako v lese, a zároveň sa do piatich minúť pešo dostanú všade, ku miestam občianskej vybavenosti". Ako zdôraznil, rozvoj mesta je pre spory s občanmi zabrzdený. "Prešov ako krajské mesto je jedno z posledných, ktoré nemá vonkajší, ani vnútorný okruh," povedal na margo chýbajúcej cestnej infraštruktúry.
Podľa viceprimátora Lacu sa najviac diskutovalo o probléme Nábrežnej komunikácie, Tehelnej a lokalite pri Mestskej hale. "Treba nájsť rozumný kompromis," konštatoval Laca, ktorý poznamenal, že na papieri je situácia riešená, ale reálne nemá Prešov nič. "Keď sa dorieši Považská, budeme najhorší na Slovensku," dodal na margo toho, že stavby ciest nepokračujú.
Radní sa zaoberali ďalším materiálom predloženým hlavným architektom, návrhom koncepcie statickej dopravy (parkovacích miest). "Kolega Balún to povedal presne, bez toho, aby bola vyriešená dynamická doprava, nemôže byť riešená ani statická," upozornil Jozef Kužma na nedobudované mestské okruhy (prvý Vajanského - Urbánková a druhý Nábrežná - K2). "Statická doprava je na papieri riešená dobre. Uvažuje sa s vybudovaním záchytných, viacúrovňových parkovísk, tie sa však nevybudovali, a mesto predalo pozemky," zdôraznil Kužma.
Podľa jeho slov vzniká začarovaný kruh. Jedným z riešení by mohla byť výstavba parkovísk ako mestských verejnoprospešných stavieb, respektíve by firmy, ktoré by parkoviská naozaj stavali, mohli mať odpustené mestské dane. Ďalšia vec je spoplatňovanie parkovísk. Podľa Kužmu by napríklad parkovné pri pošte mohlo byť odstupňované. Krátke státie, do 15 minút, by mohlo byť zdarma, do 30 minút by mohlo stáť 15 a do hodiny 60 korún, aby sme "odstraňovali dlhodobé parkovanie". Ako zdôraznil, zmluvy s nájomníkmi parkovísk končia, mesto by malo vypísať verejnú súťaž.
"Nie je to prvý materiál takéhoto typu prerokovávaný orgánmi mesta. Je to vážny problém," pridal sa Milan Laca, ktorý upozornil, že parkovacie miesta v meste sú poloprázdne: "Centrálna mestská zóna je vážny problém. Je to typicky slovenské riešenie, čo nestojí nič, to využijeme. Máme viac než 1 500 parkovacích miest, ale na parkoviskách v centrálnej mestskej zóne nájdete bohatý priestor na zaparkovanie auta. A keď sa prejdete po Jarkovej či Slovenskej ulici, nalepené je tam na ceste auto na aute, tak, že je to neúnosné."
Keď sa mesto chcelo zbaviť áut na danom území a zdvihlo parkovné, tak ho podľa Lacu okamžite zdvihli aj nájomcovia parkovísk a žiadaný efekt sa nedostavil.
Prešov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.