Chronologický prehľad 2. zrušenia výstavby Nábrežnej komunikácie

Podrobnosti k článku Najvyšší súd zrušil výstavbu obchvatu Prešova.

28. 03. 2004

Zdroj: vyvlastnenie.sk

(Podrobnosti k článku Najvyšší súd zrušil výstavbu obchvatu Prešova.)

10. 4. 2002

Okresný úrad v Prešove vydáva vyjadrenie, že projektová dokumentácia pre Nábrežnú komunikáciu je v súlade s územným rozhodnutím.
 

27. 5. 2002

Krajský úrad v Prešove oznamuje, že Slovenská správa ciest (SSC) požiadala o vydanie stavebného povolenia pre 379-metrový úsek Nábrežnej komunikácie. Oznam však neposiela nikomu z dotknutých občanov. Oznam je na 15 dní vyvesený na úradnej tabuli úradu.

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 7. 6. 2002 Začalo sa druhé stavebné konanie pre Nábrežnú komunikáciu

11. 7. 2002

Občania podávajú pripomienky a námietky. Namietajú nesplnenie podmienok územného rozhodnutia a ďalšie nedostatky v dokumentácii stavby.
 

12. 7. 2002

Krajský úrad prerušuje stavebné konanie a nariaďuje SSC, aby do 30-tich dní odstránila 6 závažných nedostatkov.

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 17.   7. 2002 Proces stavebného konania druhej etapy Nábrežnej komunikácie opäť rezonuje vo verejnosti
  • 29.   7. 2002 Krajský úrad prerušil stavebné konanie k druhej etape výstavby Nábrežnej komunikácie
  •   4.   8. 2002 Druhé stavebné konanie pre Nábrežnú komunikáciu bolo prerušené na 30 dní
  • 13. 10. 2002 Obidve stavebné konania sú stále prerušené. Na čo čakajú úradníci?

21. 10. 2002

Krajský úrad vydáva stavebné povolenie. Dobu realizácie stavby stanovuje na obdobie 11/2002 až 10/2003. Všetky závažné pripomienky občanov označuje ako neopodstatnené a zamieta ich. Rozhodnutie o povolení stavby však neposiela nikomu z dotknutých občanov. Rozhodnutie je na 15 dní vyvesené na úradnej tabuli.

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 2. 1. 2003 379-metrový úsek Nábrežnej komunikácie bol povolený

25. 11. 2002

Občania podávajú odvolanie proti rozhodnutiu o povolení stavby. Namietajú, že stavba je situovaná v rozpore s územným rozhodnutím, že nie sú splnené podmienky územného rozhodnutia a upozorňujú na nezákonné pochybenia úradov.
 

3. 12. 2002

Krajský úrad vylučuje občanov z povoľovacieho konania, aby sa nemusel zaoberať ich pripomienkami.
 

7. 2. 2003

Ministerstvo dopravy rozhoduje, že občania sú účastníkmi stavebného konania.
 

17. 2. 2003

Ministerstvo dopravy oznamuje predĺženie lehoty na rozhodnutie o stavebnom povolení "z dôvodu zvlášť zložitej veci".

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 1. 3. 2003 Ministerstvo dopravy si predĺžilo lehotu na rozhodnutie o Nábrežnej komunikácii

10. 3. 2003

Ministerstvo dopravy zamieta všetky odvolania občanov a označuje ich za neopodstatnené. Stavebné povolenie potvrdzuje v celom rozsahu a konštatuje, že sa nezistilo žiadne porušenie zákona. Doslova sa v rozhodnutí píše, že "Po úplnom zistení skutočného stavu veci dospelo (ministerstvo) k záveru, že napadnuté rozhodnutie nie je potrebné zrušiť alebo zmeniť, nakoľko ministerstvo nezistilo v napadnutom rozhodnutí, ani v konaní, ktoré mu predchádzalo, také nedostatky, pre ktoré by sa rozhodnutie muselo považovať za nesprávne."

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 29. 3. 2003 Stavebné povolenie na Nábrežnú komunikáciu ministerstvo potvrdilo

26. 5. 2003

Dotknutí občania podávajú na najvyšší súd hromadnú žalobu proti ministerstvu dopravy.

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 22. 10. 2003 Nedokončená Nábrežná komunikácia má na konte prvú obeť

29. 10. 2003

Najvyšší súd na verejnom pojednávaní vyhlasuje rozsudok. Žalobu občanov uznáva ako dôvodnú v plnom rozsahu a napadnuté stavebné povolenie zrušuje. Súd konštatuje porušenie zákona zo strany ministerstva, krajského úradu a aj okresného úradu. Súd zistil, že ministerstvo sa nezaoberalo pripomienkami občanov a nemalo zistený skutočný stav veci. Rozsudok je vyhlásený ústne a v tom ešte nie je právoplatný.
 

február 2004

Najvyšší súd doručuje písomné vyhotovenie rozsudku ministerstvu a žalujúcim občanom. Ministerstvo dopravy musí občanom zaplatiť aj súdne trovy a náklady právneho zastúpenia v plnom rozsahu.
 

marec 2004

Rozsudok nadobúda právoplatnosť. Ministerstvo dopravy posiela žalobcom finančné prostriedky za súdne trovy a náklady právneho zastúpenia.

Informácie zverejnené v tom čase:

  • 28. 3. 2004 Najvyšší súd zrušil výstavbu obchvatu Prešova
Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...