Analytikom aj politikom sa zdá prešovský obchvat drahý. Pre Prešovčanov má inú hodnotu.
Juhovýchodný obchvat Košíc, teda časť diaľnice D1 medzi Budimírom a Bidovcami sa už začal stavať.
Zhruba v rovnakom čase sa malo začať aj s výstavbou juhozápadného obchvatu v Prešove, ale nezačne.
Dôvody síce všetci poznáme, ale je ťažké prijať ich. Tlačí nás každodenná realita a čoraz viac kamiónov v meste.
V poslednom čase hádam niet jediného pokojného dňa na prešovských cestách. Zápchy, zápchy, zápchy. Meškajúce spoje MHD, meškajúci ľudia do práce, do školy, za povinnosťami.
Odchádzať z domu s minimálne hodinovým predstihom je dnes už bežné, no nemuselo by byť. Nemuselo, keby sa zodpovední v tomto štáte, správali zodpovedne.
Pán prezident Andrej Kiska si myslí, že obchvat Prešova je drahý a vyzval ministrov, aby ho preskúmali cez projekt hodnota za peniaze.
A je to tu zas. Chcel to aj minister dopravy Árpád Érsek, ale zmenil názor.
Celkom by ma zaujímalo, čo je to tá hodnota za peniaze? Vládny projekt, ktorý má šetriť verejné financie? Aké? Štátne, či európske.
Lebo táto európska podpora o tri roky skončí. Máme šancu utrhnúť si posledný kus koláča, aby sme mali to, čo si všetci naokolo už dávno užívajú.
Skúmanie hodnoty síce znie dobre a správne, ale otázkou je, aké dáta a fakty bude ministerstvo financií posudzovať.
Ak tie, ktoré im podsunú analytici INEKA, tak si dovolím pochybovať o ich výpovednej hodnote.
Podľa nich totiž v Prešove žiadne zápchy nie sú a obchvat stiahne minimum tranzitu. Sčítanie dopravy vraj tiež neprinieslo katastrofickú intenzitu.
No ale prečo je potom na prešovských cestách taká divočina? Prečo dve mestá s najvyšším počtom obyvateľov nie sú spojené diaľnicou?
Predstavovať si hustotu dopravy v Bratislave od stola a zažívať ju v reálnom živote, sú dve rozdielne situácie.
Keď už sa bavíme o hodnote za peniaze. Celé roky nám politici hovoria okrídlenú vetu o znižovaní regionálnych rozdielov.
Celé roky sme počúvali zdôvodnenia o tom, že investori sa k nám neponáhľajú, lebo tu nie je vybudovaná infraštruktúra, a preto je na východe vyššia nezamestnanosť.
To je holý fakt, ale pýtam sa, čo pre nás za tých 25 rokov smelých politických výrokov urobili? V tom nie je hodnota?
Pre mňa a myslím, že aj pre väčšinu Prešovčanov, nie je také dôležité, čo hovoria politici, ako skôr to, čo reálne robia pre to, aby na východ nechodili pomyselne zhasnúť svetlo, ale radšej rozsvietiť.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Érsek: Ak poviem v Prešove, že im nepostavím obchvat, možno ma zakopú
Prezident Kiska sa bude ministra pýtať na obchvat Prešova
Minister Érsek vysvetľuje, prečo nemožno stavať obchvat Prešova
Érsek ustupuje od svojich sľubov. Diaľničný obchvat Prešova spustí, hoci nevie, či je výhodný
Érsek nie je proti obchvatu Prešova. Preverí cenu, doplní EIA
Prešovčanom už omrvinky nestačia, za vonkajší obchvat chcú bojovať
Nábrežná komunikácia v Prešove z drona (tzv. miniobchvat Prešova)
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Ani ďalší pokus dokončiť štátnu nemocnicu Rázsochy nejde hladko, ohrozené sú európske peniaze. Dávnu nespravodlivosť s pozemkami asi nenapravia.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v...