Analytikom aj politikom sa zdá prešovský obchvat drahý. Pre Prešovčanov má inú hodnotu.
Juhovýchodný obchvat Košíc, teda časť diaľnice D1 medzi Budimírom a Bidovcami sa už začal stavať.
Zhruba v rovnakom čase sa malo začať aj s výstavbou juhozápadného obchvatu v Prešove, ale nezačne.
Dôvody síce všetci poznáme, ale je ťažké prijať ich. Tlačí nás každodenná realita a čoraz viac kamiónov v meste.
V poslednom čase hádam niet jediného pokojného dňa na prešovských cestách. Zápchy, zápchy, zápchy. Meškajúce spoje MHD, meškajúci ľudia do práce, do školy, za povinnosťami.
Odchádzať z domu s minimálne hodinovým predstihom je dnes už bežné, no nemuselo by byť. Nemuselo, keby sa zodpovední v tomto štáte, správali zodpovedne.
Pán prezident Andrej Kiska si myslí, že obchvat Prešova je drahý a vyzval ministrov, aby ho preskúmali cez projekt hodnota za peniaze.
A je to tu zas. Chcel to aj minister dopravy Árpád Érsek, ale zmenil názor.
Celkom by ma zaujímalo, čo je to tá hodnota za peniaze? Vládny projekt, ktorý má šetriť verejné financie? Aké? Štátne, či európske.
Lebo táto európska podpora o tri roky skončí. Máme šancu utrhnúť si posledný kus koláča, aby sme mali to, čo si všetci naokolo už dávno užívajú.
Skúmanie hodnoty síce znie dobre a správne, ale otázkou je, aké dáta a fakty bude ministerstvo financií posudzovať.
Ak tie, ktoré im podsunú analytici INEKA, tak si dovolím pochybovať o ich výpovednej hodnote.
Podľa nich totiž v Prešove žiadne zápchy nie sú a obchvat stiahne minimum tranzitu. Sčítanie dopravy vraj tiež neprinieslo katastrofickú intenzitu.
No ale prečo je potom na prešovských cestách taká divočina? Prečo dve mestá s najvyšším počtom obyvateľov nie sú spojené diaľnicou?
Predstavovať si hustotu dopravy v Bratislave od stola a zažívať ju v reálnom živote, sú dve rozdielne situácie.
Keď už sa bavíme o hodnote za peniaze. Celé roky nám politici hovoria okrídlenú vetu o znižovaní regionálnych rozdielov.
Celé roky sme počúvali zdôvodnenia o tom, že investori sa k nám neponáhľajú, lebo tu nie je vybudovaná infraštruktúra, a preto je na východe vyššia nezamestnanosť.
To je holý fakt, ale pýtam sa, čo pre nás za tých 25 rokov smelých politických výrokov urobili? V tom nie je hodnota?
Pre mňa a myslím, že aj pre väčšinu Prešovčanov, nie je také dôležité, čo hovoria politici, ako skôr to, čo reálne robia pre to, aby na východ nechodili pomyselne zhasnúť svetlo, ale radšej rozsvietiť.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Érsek: Ak poviem v Prešove, že im nepostavím obchvat, možno ma zakopú
Prezident Kiska sa bude ministra pýtať na obchvat Prešova
Minister Érsek vysvetľuje, prečo nemožno stavať obchvat Prešova
Érsek ustupuje od svojich sľubov. Diaľničný obchvat Prešova spustí, hoci nevie, či je výhodný
Érsek nie je proti obchvatu Prešova. Preverí cenu, doplní EIA
Prešovčanom už omrvinky nestačia, za vonkajší obchvat chcú bojovať
Nábrežná komunikácia v Prešove z drona (tzv. miniobchvat Prešova)
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.