Ďalšia blamáž ohľadne mýta a škandály budú len pribúdať

Vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti a aj spoločnosti SkyToll nedokáže nič iné, len strčiť hlavu do piesku. Na položené otázky pred a ani po spustení mýta neodpovedá. Taktiež spoločnosť SkyToll nereaguje na podané sťažnosti.

Na problém vozidiel do 3,5 tony s prívesným vozíkom som poukazoval niekoľko mesiacov pred spusteným mýta. Upozornil som na tento stav a požiadal uvedené spoločnosti o odpoveď ale bez úspechu. Viem, že moja žiadosť u nich zarezonovala a riešila sa, ale odpovedať nedokázali.

Včera TV Markíza priniesla informáciu, že mýtna polícia pokutovala vodiča vozidla N1 pokutou 1655 €, za to, že mal na ťažnom zariadení pripojený vozík a maximálna prípustná hmotnosť súpravy bola nad 3,5 tony, pričom nemal palubnú jednotku pre elektronický výber mýta.

Môžem povedať, že neznalosť zákona neospravedlňuje ale na zákazníckej linke spoločnosti SkyToll som sa dozvedel informáciu, ktorá prekvapila aj mňa.

Ak za vozidlo N1 pripojíte hocijaký vozík, jedno akej najvyššej prípustnej hmotnosti, posudzuje sa presiahnutie 3,5 tony len na základe technického osvedčenia ťažného vozidla, kde je rozhodujúci údaj najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy. (Osvedčenie - časť rozmery a hmotnosti udaj 34 - F.3)

Dávam do pozornosti, že ide o pascu na vodičov, lebo vodič podľa zákona o cestnej premávke si spočíta najvyššiu prípustnú hmotnosť ťažného vozidla a najvyššiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla a keď je spolu 3,5 tony a menej, tak na vedenie takejto súpravy stačí vodičský preukaz B, teda do 3,5 tony. Samozrejme, že musia byť splnené aj limity ako brzdený - nebrzdený vozík ap.

Lenže z pohľadu mýta je to inak. Zákone o mýte inak posudzuje hmotnosť jazdnej súpravy ako zákon o cestnej premávke a rozhoduje, nie aký vozík je pripojený, ale aký vozík sa pripojiť môže. Čiže všetko záleží od ťažného zariadenia, koľko môže podľa osvedčenia maximálne utiahnuť. Pozor táto povinnosť platí nielen na diaľniciach ale aj na cestách prvej triedy.

Záver:

Je to ďalšia blamáž údajne perfektne pripraveného elektronického výberu mýta. Keď jazdite pod vplyvom alkoholu tak vám v správnom konaní hrozí vysoká pokuta 1000 €, keď utečiete z miesta nehody, tak vám hrozí ešte vyššia pokuta a to 1300 €,  ale keď nemáte palubnú jednotku tak ste sa dopustili ešte závažnejšieho porušenia povinností a na mieste dostanete fixnú pokutu 1655 € alebo v správnom konaní 2665 €.

Jednoznačne finančné záujmy Národnej diaľničnej spoločnosti majú vyššiu prioritu ako ochrana ľudského života. Je mi z vás zle!

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.