Vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti a aj spoločnosti SkyToll nedokáže nič iné, len strčiť hlavu do piesku. Na položené otázky pred a ani po spustení mýta neodpovedá. Taktiež spoločnosť SkyToll nereaguje na podané sťažnosti.
Na problém vozidiel do 3,5 tony s prívesným vozíkom som poukazoval niekoľko mesiacov pred spusteným mýta. Upozornil som na tento stav a požiadal uvedené spoločnosti o odpoveď ale bez úspechu. Viem, že moja žiadosť u nich zarezonovala a riešila sa, ale odpovedať nedokázali.
Včera TV Markíza priniesla informáciu, že mýtna polícia pokutovala vodiča vozidla N1 pokutou 1655 €, za to, že mal na ťažnom zariadení pripojený vozík a maximálna prípustná hmotnosť súpravy bola nad 3,5 tony, pričom nemal palubnú jednotku pre elektronický výber mýta.
Môžem povedať, že neznalosť zákona neospravedlňuje ale na zákazníckej linke spoločnosti SkyToll som sa dozvedel informáciu, ktorá prekvapila aj mňa.
Ak za vozidlo N1 pripojíte hocijaký vozík, jedno akej najvyššej prípustnej hmotnosti, posudzuje sa presiahnutie 3,5 tony len na základe technického osvedčenia ťažného vozidla, kde je rozhodujúci údaj najväčšia prípustná hmotnosť jazdnej súpravy. (Osvedčenie - časť rozmery a hmotnosti udaj 34 - F.3)
Dávam do pozornosti, že ide o pascu na vodičov, lebo vodič podľa zákona o cestnej premávke si spočíta najvyššiu prípustnú hmotnosť ťažného vozidla a najvyššiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla a keď je spolu 3,5 tony a menej, tak na vedenie takejto súpravy stačí vodičský preukaz B, teda do 3,5 tony. Samozrejme, že musia byť splnené aj limity ako brzdený - nebrzdený vozík ap.
Lenže z pohľadu mýta je to inak. Zákone o mýte inak posudzuje hmotnosť jazdnej súpravy ako zákon o cestnej premávke a rozhoduje, nie aký vozík je pripojený, ale aký vozík sa pripojiť môže. Čiže všetko záleží od ťažného zariadenia, koľko môže podľa osvedčenia maximálne utiahnuť. Pozor táto povinnosť platí nielen na diaľniciach ale aj na cestách prvej triedy.
Záver:
Je to ďalšia blamáž údajne perfektne pripraveného elektronického výberu mýta. Keď jazdite pod vplyvom alkoholu tak vám v správnom konaní hrozí vysoká pokuta 1000 €, keď utečiete z miesta nehody, tak vám hrozí ešte vyššia pokuta a to 1300 €, ale keď nemáte palubnú jednotku tak ste sa dopustili ešte závažnejšieho porušenia povinností a na mieste dostanete fixnú pokutu 1655 € alebo v správnom konaní 2665 €.
Jednoznačne finančné záujmy Národnej diaľničnej spoločnosti majú vyššiu prioritu ako ochrana ľudského života. Je mi z vás zle!
Štát neplánuje pokutovať SkyToll
Problémy s mýtom sa riešia bez ohľadu na budúcnosť
Za čo sa platí mýto? Za vstup alebo za prejazd spoplatneného úseku?
Dajú sa požiadavky dopravcov splniť?
Bez palubnej jednotky sa nedozviete, ktorý úsek cesty nie je spoplatnený
Elektronické mýto sprevádza chaos
Pre mýto hrozia v januári zápchy
Ani ministerstvu nie je jasné, kto bude za diaľnice platiť mýto elektronicky
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.