Desiatky výtlkov na Horárskej bolo pred zimou opravených

Dnes som bol skontrolovať výsledok rozsiahlej opravy výtlkov na Horárskej ulici v lokalite za Kalváriou.

Tesne pred nástupom prvých zimných dní so snehom a predpokladanými mrazmi sa podarilo opraviť veľkú plochy výtlkov na Horáskej ulici.

Nebolo použité klasické "plátanie", ale modernejšia pneumotrysková metóda, kedy sa tekutý asfalt "strieka" spolu s kamienkami na poškodené miesto.

Oprava by mala byť trvanlivejšia a azda aj odolnejšia v zimnom počasí, keď do škár vo vozovke cez deň zateká voda, v noci zamrzne, roztiahne sa a postupne rozruší opravené miesto, ktoré pri tradičnom postupe neraz nevydrží ani do jari.

Pneumotrysková metóda by túto neresť mať nemala. Dnes som sa bol na výsledok pozrieť.

Na vozovke sú ešte drobné kamienky, ktoré budú chvíľu znepríjemňovať jazdu, ale časom ustúpia na krajnicu.

Pochopiteľne, úplná výmena asfaltového koberca by bola estetickejšia a určite chvíľu aj funkčnejšia, som však rád, že sa podarilo dosiahnuť aspoň kompletnú opravu výtlkov a práve v tomto jesennom čase.

Keď už spomínam Horársku ulicu, minule som na zasadnutí komisie pre dopravu neformálne otvoril ďalší osud rekonštrukcie tejto ulice.

Keď som sa stal poslancom, na úrade sa razil trend, že Horársku ulicu je údajne potrebné pri prípadnej rekonštrukcii výrazne rozšíriť na dva pruhy a pridať aj chodník. To by si vyžiadalo výkupy pozemkov.

Tieto komplikácie oddiaľovali rekonštrukciu Horárskej ulice, pretože majetkovoprávne vysporiadanie je samo o sebe komplikované. Výsledkom bolo, že sa do toho nikomu nechcelo.

Taktiež panoval názor, že podložie komunikácie je natoľko porušené, že ho treba na mnohých miestach zreparovať. Čiastočne za to môže projekt Čistá Torysa, s pred niekoľkých rokov, kedy bola cela ulica rozkopaná a ukladalo sa kanalizačné potrubie. Uvedenie vozovky do pôvodného stavu nebolo ideálne. Hoci sa podarilo toho roku zvolať reklamačné konanie s firmou, ktorá to urobila, veľa nedostatkov sa úspešne nepodarilo presadiť ako reklamácia.

Prišiel som s myšlienkou, že vzhľadom na dopravné zaťaženie Horárskej ulice, praktický nulový budúci rozvoj lokality, pretože je už zastavaná a za ňou je už len les, nemá význam budovať dvojprúdovú plnohodnotnú cestu s chodníkom a je potrebné sa orientovať na opravu komunikácie v jestvujúcom koridore s pripustením odstránenia niektorých bodových nedostatkov. Pretože momentálne jednoprúdová cesta bez chodníka, dopravne celkom vyhovuje, nevznikajú tam nehody a nepočuť ani sťažnosti.

Bolo by to určite priechodnejšie a lacnejšie, ako výkupy a budovanie dvojprúdovej komunikácie. S týmto mojím názorom sa v podstate stotožnili aj pritomní predstavitelia mestského úradu. Veľmi pomohlo, že som členom komisie a prítomným mohol priblížiť, ako Horárska ulica vyzerala v lete.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Čo vieme o kauze Málinec: Vysvetľujeme, či môžu byť ľudia vyvlastnení aj či ich štát musí odškodniť

Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...

Strategické investície sa majú zrýchliť, ale s rizikom oslabenia vlastníckych práv, poslanci prelomili prezidentkino veto

V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...

Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...