Žilina - Boj o Aupark na Štúrovom námestí v Žiline sa vyostruje. Mesto vydalo druhé rozhodnutie o zastavení výstavby, stavebník - spoločnosť Aupark Holding sa však vyhýba prevziať si ho.
"Mesto Žilina má dôvodné podozrenie, že pri doručovaní rozhodnutia sú používané praktiky príznačné pre páchanie trestného činu podvodu, a preto zvažuje v tejto veci podanie trestného oznámenia," informoval hovorca Žiliny Martin Barčík.
Developer Auparku v Žiline má prenajatú cestu za korunu ročne splatnú raz za dvadsať rokov.
Pracovníčka na recepcii v sídle spoločnosti rozhodnutie od poštára síce minulý pondelok prevzala, následne však oznámila, že na to nebola oprávnená. Mesto Žilina vydalo nové rozhodnutie o zastavení stavebných prác, pretože spoločnosť Aupark Holding stále nepreukázala oprávnenie k výstavbe. "Nesúhlasíme s akýmkoľvek rozhodnutím, ktoré by opäť zastavilo všetky práce na našej stavbe. Proti takémuto rozhodnutiu sme podali odvolanie,“ uviedla Želmíra Rácová, hovorkyňa developera HB Reavis Group.
Rozhodnutie o zastavení prác skúšalo mesto podľa primátora Ivana Harmana doručiť investorovi minimálne sedemkrát. "Napriek tomu si ho neprevzal a napriek tomu podal voči nemu odvolanie. Je to taká zaujímavosť, že sa vyjadruje k rozhodnutiu, ktoré ešte oficiálne nemá v rukách," reagoval primátor.
Stavebníkom žilinského Auparku je spoločnosť Aupark Holding, a.s. a stavbu uskutočňuje generálny dodávateľ stavby HB Reavis Management, spol. s r.o. Tieto skutočnosti boli Štátnemu stavebnému dohľadu riadne preukázané už niekoľkokrát, informovala Rácová. "Mesto Žilina zrejme úmyselne nerozlišuje, kto je osoba oprávnená na uskutočňovanie stavby a kto stavebník. Toto zámerné nepochopenie mesto Žilina zneužíva na vydávanie nezákonných rozhodnutí o zastavení stavby, poškodzovanie práv tretích osôb a svoje mediálne zviditeľňovanie sa," konštatovala.
Rozhodnutia žilinskej radnice podľa nej spôsobujú investorovi miliónové škody, ktorých náhradu a ujdený zisk si budú nárokovať. "Keď dochádzajú vecné argumenty, tak prichádzajú na rad vyhrážky a výmysly," reagoval Harman.
"Je zarážajúce, že mesto Žilina s hrdosťou komunikuje svoje nezákonné rozhodnutia. Tie navyše vznikajú za právnej pomoci advokáta, ktorého služby v prepočte na jeden pracovný deň stoja Žilinčanov viac ako je priemerná mesačná mzda na Slovensku," uviedla Rácová. Harman to odmieta, cena za služby externej právnej kancelárie, ktorá mesto v tejto kauze zastupuje je podľa neho oveľa nižšia ako je bežná trhová cena advokátskych služieb v Bratislave. Poukázal tiež na nájomnú zmluvu spred štyroch rokov, podľa ktorej si investor v lokalite výstavby prenajal cestu medzi Domom odborov a Sociálnou poisťovňou za korunu ročne s 20-ročnou splatnosťou. "Ak leží ekonomická situácia mesta na srdci tejto firme, tak hlavne by mala možno napraviť tieto zmluvné vzťahy z minulosti," dodal Harman.
Aupark na žilinskom námestí Ľ. Štúra začali stavať 3. júla minulého roka. Stavba pokračovala napriek tomu, že vlani v auguste ju predbežným opatrením zastavil Krajský súd v Žiline. Investor trval na tom, že neporušuje zákon, pretože predbežné opatrenie bolo adresované spoločnosti Aupark Žilina, ale stavebníkom je Aupark Holding. Stavať sa pritom nemalo až do ukončenia súdneho sporu s mestom Žilina. Primátor Ivan Harman totiž inicioval žalobu na súd o určenie neplatnosti predaja Štúrovho námestia na výstavbu centra, ktoré predal jeho predchodca Ján Slota.
Žilinská radnica tiež doručila na Generálnu prokuratúru SR a Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja SR podnety na preskúmanie zákonnosti rozhodnutia Krajského stavebného úradu (KSÚ) v Žiline zo začiatku apríla. KSÚ totiž zrušil prvé rozhodnutie stavebného úradu mesta o zastavení výstavby tohto nákupného centra skôr, ako mohlo podať v zákonnej lehote k odvolaniu stavebníka svoje stanovisko a potrebnú dokumentáciu, čo vedenie mesta považuje za nezákonné.
Piešťanský Aupark bude stáť 800 miliónov
Žilina pre Aupark asi zažaluje krajský stavebný úrad
Výstavba Auparku v Žiline sa znovu rozbehla
Vzhľad centra Žiliny sa asi zmení
Prerokovanie Auparku využili Košičania na protesty
Aupark v Žiline stavajú pol roka
Cestu k Auparku prenajali inému
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.