Pracovná skupina odporučila rozšíriť diaľnicu o ďalší pruh. Definitívne riešenie povie minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).
BRATISLAVA. Vodiči z Bratislavy do Trnavy zrejme budú jazdiť po viac pruhoch ako dnes. Diaľnica, ktorá vedie z hlavného mesta na Trnavu, sa môže rozšíriť. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné by mala dostať jeden pruh navyše.
Takýto postup odporučila NDS pracovná skupina. Úsek medzi Bratislavou a Blatným podľa nej môže dostať až osem pruhov. Dnes má tento úsek diaľnice šesť pruhov.
O záveroch pracovnej skupiny v stredu podvečer informovala Národná diaľničná spoločnosť. Tá posudzovala ako vyriešiť dopravnú situáciu na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou.
„Pracovná skupina sa plne stotožňuje s navrhovanou rekonštrukciou diaľnice D1 na osem pruh v úseku Bratislava – križovatka Blatné a na šesť pruh v úseku križovatka Blatné – Trnava s odstavnými pruhmi,“ povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
NDS teraz spracuje termíny výstavby, ako bude rekonštrukcia diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou vyzerať. Urobiť tak má do konca decembra. Národná diaľničná spoločnosť by podľa pracovnej skupiny mala spracovať podrobný projekt organizácie dopravy počas výstavby jednotlivých etáp na diaľnici vrátane výstavby križovatky diaľnice D4 a D1 do konca októbra 2017.
„Vzhľadom na súčasné nevyhovujúce šírkové usporiadanie D1, ktoré obmedzuje užívanie D1 Bratislava – Trnava na požadovanej funkčnej úrovni, je podľa komisie nevyhnutné rekonštruovať D1 Bratislava – Trnava do konca novembra 2020,“ vraví Žgravčáková.
Súčasťou rekonštrukcie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou je aj výstavba križovatky Triblavina. Tú pre NDS stavia rakúsky Porr za približne 24 miliónov eur. Rakúšania sa majú spolu so španielskou spoločnosťou Cintra podieľať aj na výstavbe obchvatu Bratislavy a priľahlej rýchlostnej cesty R7 smerom na Dunajskú Stredu.
Bývalé vedenie NDS na čele s Milanom Gajdošom začalo túto križovatku postupne prekresľovať. Pôvodnú koncepciu, ktorá hovorila o rozšírení diaľnice na šesť pruhov s kolektormi, zamietlo, pričom chcelo diaľnicu postaviť na osem pruhov.
Proti tomuto riešeniu sa spustila vlna kritiky. Okolité obce sa báli negatívnych následkov. Zmenou riešenia sa vraciame o niekoľko rokov späť, vravela začiatkom marca hlavná dopravná inžinierka Bratislavy Tatiana Kratochvílová. Dnes NDS Triblavinu postaví tak, ktorý zabezpečí podmienky pre výstavbu križovatky diaľnice D4 a diaľnice D1 bez akýchkoľvek obmedzení.
Pôvodný zámer, ktorý hovoril o šiestich pruhoch a kolektoroch, by bol príliš drahý. „Predpokladaná úspora z nového technického riešenia na celom úseku Bratislava – Senec je 35 miliónov eur," vravel začiatkom marca vtedajší šéf NDS Milan Gajdoš.
Okrem toho nové technické riešenie dokáže podľa neho oveľa lepšie preusporiadať dopravu prichádzajúcu z novej diaľnice D4 a z existujúcich ciest z Bratislavy.
NDS sľubuje, že po dostavaní bratislavského obchvatu D4 a rozšírení diaľnice D1 pribudnú priamo na severnom výjazde z Bratislavy štyri nové diaľničné zjazdy, ktorými sa motoristi priamo napoja na diaľničný obchvat.
Ide napríklad o križovatku Rača, Čierna Voda a dve križovatky neďaleko Ivánky pri Dunaji. Medzi Bratislavou a zjazdom na Voderady, kde doteraz mohli vodiči schádzať a vychádzať na diaľnicu D1 iba pri Senci, pribudne križovatka Triblavina a križovatka Blatné, sľubuje NDS.
„Obyvatelia Čiernej Vody sa na diaľnicu napoja na križovatke Čierna Voda. Vajnory sa rovnako napoja na diaľnicu v križovatke Čierna Voda. Táto mimoúrovňová križovatka bude od Čiernej Vody a Vajnor vzdialená len niekoľko sto metrov. Obyvatelia Ivanky pri Dunaji sa na diaľnicu napoja na zjazde Ivanka, západ," doplnila Žgravčáková.
Vzdialenosť medzi križovatkou diaľnic D1 a D4 a križovatkou Triblavina je krátka. Ide o približne 1,8 kilometra, čo podľa NDS vodič pri rýchlosti 100 kilometrov za hodinu prejde za jednu minútu.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Prehodnocuje sa dopravné riešenie D1 medzi Bratislavou a Triblavinou
Pripravte sa na zápchy. Stavba obchvatu Bratislavy potrápi vodičov
Premenuje sa okolie Triblaviny na Bermudský trojuholník?
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.