Trnava - Diaľnica D1 v úseku Trnava-Senec by mala mať po roku 2012 o dva jazdné pruhy viac ako teraz a jej celková šírka sa zmení z dnešných 26,5 metra na 32,5 metra. Podľa prognóz prejde v tom čase úsekom zhruba 62 tisíc automobilov za 24 hodín, čo je takmer o 20 tisíc viac ako v roku 2005.
Zvýšenie komfortu cestovania rozšírením na šesť jazdných pruhov vyjde na tomto úseku Národnú diaľničnú spoločnosť a.s. na najmenej 4,78 miliardy Sk a stavať by sa malo začať po roku 2010. Dnes sa v Trnave uskutočnilo verejné prerokovanie zámeru rozšírenia diaľničného úseku, ktoré bolo zároveň aj prerokovaním hodnotenia správy o dopade na životné prostredie.
NDS bude stavbu realizovať na svojich pozemkoch a len v ojedinelých prípadoch, akými budú nové križovatky, chce pristúpiť k vykupovaniu pozemkov od iných vlastníkov. Najťažším, podľa vyjadrenia vedúcej oddelenia predinvestičnej prípravy NDS Daniely Pyszkovej, bude priebežné obmedzovanie dopravy.
"Predpokladáme, že bude odstavený jeden pás diaľnice, ktorý sa bude prebudovávať a druhý bude slúžiť pre dopravu. Podmienkou je, aby boli vždy zachované štyri jazdné pruhy, to znamená, po dva v každom smere, i keď budú mať znížené parametre a bude obmedzená rýchlosť," povedala Pyszková.
Hlavný cieľom rozšírenia 22 kilometrov dlhého úseku vyťaženej D1, ktorá bola uvedená do prevádzky v roku 1978, je zvýšenie kapacity, dopravnej rýchlosti, obslužnosti územia a bezpečnosti dopravy. Zároveň pôjde o nahradenie pôvodnej asfaltobetónovej konštrukcie vozovky novou cementobetónovou a vybudovanie prakticky neexistujúceho moderného informačného systému.
Okrem jedného jazdného pruhu navyše v obidvoch smeroch by malo pribudnúť aj viacero nových diaľničných križovatiek-pri výjazdoch na Blatné, Voderady a Trnavu.
Stavba sa dotkne okresov Trnava a Senec a zasiahne do katastrálych území obcí Blatné, Igram, Čataj, Cífer, Pác, Slovenská Nová Ves, Zeleneč, Senec a Trnava-Modranka. Realizácia rozsiahlej stavby podľa zámeru bude rozdelená do viacerých etáp, ktorých upresnenie bude výsledkom ďalších analýz a prípravy realizácie stavby z hľadiska jej financovania.
Odstránená by mala byť zeleň v stredom páse, ktorá je riziková pre pracovníkov údržby i účastníkov dopravy. Na niektorých úsekoch, napríklad pri odpočívadle Zeleneč, pribudnú 4 a 4,5 metra vysoké hlukové clony. So značným zásahom sa počíta najmä do existujúcej zelene na svahoch a do svahov samotných. Tam bude zlikvidovaná zeleň nahradená novou výsadbou.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Diaľnica do Prahy bude mať tretí pruh až v roku 2020
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.