Výstavba diaľničného obchvatu Prešova sa znovu posúva. Cestu nezačnú stavať skôr ako v roku 2015. Potvrdilo to ministerstvo dopravy. V súčasnosti sa pripravuje projektová dokumentácia na tunelový variant tohto úseku.
Prešov - Výstavba veľkého diaľničného obchvatu mesta Prešov sa tak skoro nestane realitou. Obchvat mal pomôcť plynulému napojeniu na diaľnicu smerom na Košice.
Zatiaľ začalo s výstavbou „malého“ vnútorného obchvatu od Nábrežnej komunikácie k ZVL. Táto komunikácia má byť hotová do troch rokov.
Na informácie o posunutí začiatku výstavby obchvatu Prešov západ-juh na rok 2015, prípadne na neskôr, zareagoval poslanec Národnej rady SR Pavol Zajac (KDH) zo Sedlísk vo Vranovskom okrese.
Ministra interpeloval otázkou: „Nemyslíte si, že tento váš zámer znova odiali prepojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou D1 a z Prešova sa stane veľmi nebezpečný dopravný lievik?“
Minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) vo svojej odpovedi informácie o posune stavby potvrdil. Podľa jeho slov v súčasnosti zabezpečuje Národná diaľničná spoločnosť prípravu dokumentácie pre stavebné povolenie na tento úsek cesty, ktorého súčasťou má byť aj dvaapolkilometrový tunel.
Predpokladaný termín dodania dokumentácie pre stavebné povolenie je v máji budúceho roka, následne bude možné začať proces majetkovej prípravy a prípravy žiadosti na vydanie stavebného povolenia, ktoré si vyžiada ďalší čas.
„Vzhľadom na aktuálny stav prípravy tohto úseku, prognózovanej intenzity dopravy, väzbu na ostatné pripravované investičné akcie v okolí mesta Prešov, a predovšetkým vzhľadom na možnosti zabezpečenia finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu, resp. z fondov Európskej únie, sa začatie realizácie predmetného úseku diaľnice D1 Prešov západ, Prešov juh predpokladá najskôr v roku 2015. Začiatok výstavby v roku 2015 nie je ale naším zámerom, ale realitou vychádzajúcej z pripravenosti tohto úseku, ktorý sme zdedili po našich predchodcoch, teda po vašej vláde. Samozrejme, z pozície ministra dopravy budem robiť všetko preto, aby výstavba aj odovzdanie cesty do užívania, prebehlo čo najskôr. Ako však viete, v právnom štáte nie je možné robiť nemožné,“ uviedol Počiatek.
Pripomenul, že Slovenská správa ciest začala v tomto roku stavbu I/68 Prešov, odbočka Škultétyho ZVL, teda spomínaný „malý“ obchvat. Cesta má podľa jeho slov výrazne zlepšiť dopravnú situáciu v meste.
„Táto spojnica, aj keď nie je plnohodnotnou náhradou diaľnice, v rokoch výstavby mestského diaľničného obchvatu značne uľahčí život obyvateľom Prešova aj prechádzajúcim motoristom. Preto si myslím, že v tom období sa to nestane lievikom,“ dodal minister.
Podľa prezentovaného projektového zámeru má tento vnútorný obchvat, ktorý si vyžiada vyše tridsaťmiliónové náklady, slúžiť pre tranzitnú dopravu z Košíc na Poprad do vybudovania spomínaného diaľničného úseku.
V roku 2014 by sa mal tiež začať stavať severný obchvat Prešova ako súčasť rýchlostnej komunikácie R4.
Podľa informácií z ministerstva sa pripravuje dokumentácia pre stavebné povolenie. Náklady na túto cestu sa odhadujú na 459 miliónov eur.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Na východe budú až tri diaľnice
Ministerstvo uvoľnilo eurofondy na obchvat Prešova
V Prešove chystajú pokračovanie Nábrežnej komunikácie
Diaľnicu D1 dokončia najskôr v roku 2018
Obchvat Prešova by mohli začať stavať v roku 2012
Prešov ničí prehustená doprava
Obchvaty Prešova sa stali témou komunálnych volieb
Nové diaľničné sľuby sú opatrné
Dopravná politika v Prešove naberá rýchlejšie obrátky
Diaľnicu pribrzdia brány metropol
Prešov po rokoch opäť stavia obchvat
Poslanci podporili tunelový variant
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.