Počas funkčného obdobia súčasnej vlády v rokoch 2006 až 2010 bude odovzdaných spolu 147 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Ako povedal po stredajšom zasadnutí kabinetu štátny tajomník ministerstva dopravy
Milan Mojš, je to skoro o 50 kilometrov viac v porovnaní so záväzkom v programovom vyhlásení vlády.
Podľa neho malo byť za štyri roky sprevádzkovaných 100 kilometrov diaľnic a rýchlociest. Väčšina plánovaných diaľničných úsekov je už postavených a vláda zatiaľ plní programové vyhlásenie v tejto oblasti asi na 80 percent, povedal ďalej Mojš.
Vláda vzala na vedomie správu ministerstva dopravy o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010.
"Výstavba diaľnic nie je niečo, čo sa dá robiť z jedného na druhý deň. Kontinuálne pokračuje z predchádzajúceho obdobia. Príprava bola veľmi slabá, a preto sme boli zo začiatku trochu pribrzdení, lebo neboli pripravené projekty," uviedol Mojš.
Nevedel upresniť koľko kilometrov diaľnic sa začalo stavať a zároveň bude dokončených pri terajšej vláde. Hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič k tomu dodal, že bola začatá výstavba 269 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest.
Podľa programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlociest na roky 2007 až 2010 by malo byť postavených a odovzdaných do užívania 251 kilometrov. Väčší počet kilometrov súvisí s novým hodnotiacim kritériom zohľadňujúcom postavené úseky v polovičnom profile.
Rezort dopravy v správe uvádza, že bude sprevádzkovaných 262,9 kilometra diaľnic v polovičnom profile. Započítalo do toho aj 44,4 kilometra úsekov v druhom polroku 2006. Bez toho by v rokoch 2007 až 2010 malo byť postavených 218,5 kilometra diaľnic. V roku 2007 bolo odovzdaných 41,7 kilometra diaľnic, v roku 2008 pribudlo 43,7 kilometra, v roku 2009 má byť sprevádzkovaných 48,8 kilometra a v roku 2010 ďalších 84,3 kilometra.
V tomto roku bolo na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlociest k 30. septembru použitých zo štátneho rozpočtu 241,09 milióna eur, čo predstavuje čerpanie na úrovni 29 %. V roku 2008 išlo na tieto účely spolu 346,61 milióna eur, z toho na samotnú výstavbu diaľnic a rýchlociest 261,67 milióna eur. Príprava projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) stála 11,96 milióna eur.
V roku 2010 má ísť na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlociest spolu 572,95 milióna eur, z čoho európske prostriedky majú tvoriť 368,5 milióna eur, zdroje štátneho rozpočtu 139,41 milióna eur a spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu k prostriedkom Európskej únie 65,03 milióna eur.
Pôvodný návrh výdavkov vo výške 447,67 milióna eur vláda navýšila o 125 miliónov eur. Plán na rok 2011 počíta na tieto účely použiť celkom 565,65 milióna eur - z eurofondov 373,59 milióna eur, zo štátneho rozpočtu 126,14 milióna eur a cez domáce spolufinancovanie 65,93 milióna eur.
Pre rok 2012 je naplánovaných na diaľnice a rýchlocesty dokopy 316,25 milióna eur, keď eurofondy majú z tejto sumy dosiahnuť 159,27 milióna eur, zdroje štátneho rozpočtu 126,14 milióna eur a spolufinancovanie 30,84 milióna eur.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Ficova vláda otvorila 150, ale postavila len 40 kilometrov diaľnic
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Ani ďalší pokus dokončiť štátnu nemocnicu Rázsochy nejde hladko, ohrozené sú európske peniaze. Dávnu nespravodlivosť s pozemkami asi nenapravia.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Odkaz na web Rádia Lumen, ak by prehrávač nefungoval: Záznam relácie ÚV hovor z 9. 12. 2022 - Vyvlastňovanie (kto môže vyvlastniť majetok občana Slovenska a za akých podmienok
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v...