Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer, ktorý ide aj cez mesto by mali sprejazdniť v máji roku 2010. Jeho výstavba je rozdelená na dve časti. Jedna z nich sa dokončí skôr. Otvárať sa musia súčasne.
Považská Bystrica - Najzložitejšou časťou celého úseku je mestská estakáda. V súvislosti s jej výstavbou sa objavilo mnoho problémov.Tri zo siedmich pilierov, na ktorých je umiestnené cestné teleso, sa totiž stavali v centre mesta v zastavanom území.
Sprejazdnenie diaľnice z Bratislavy do Žiliny motoristi uvítajú. Výstavba diaľnice v meste priniesla mnoho polemík hlavne pre dopady na životné prostredie obyvateľov mesta.
Práce sa teraz realizujú vo výške asi 40 metrov nad zastavaným územím, cestami a chodníkmi. Prach a hluk obyvateľov už tak neobťažujú, došlo však k obmedzeniam a zmenám v doprave, aby nebola ohrozená bezpečnosť ľudí. Estakáda sa momentálne stavia v Európe ojedinelým systémom letmej betonáže s voľnými káblami.
„Technológia sa v takomto rozsahu a dĺžke používa v Európe po prvýkrát. Robí sa na celú šírku tridsať metrov. Cesta teda nie je delená na dve časti ako na ostatných mostoch. Špecifikum je aj to, že sa robí na všetkých pilieroch naraz," vysvetľuje vedúci projektového tímu zo združenia Sverepec-Vrtižer Anton Minárik.
Most je dlhý deväťsto metrov.Najvyšší bod stavby bude vo výške 56 metrov. Realizovať takú náročnú stavbu, akou je diaľnica pri Považskej Bystrici, je ťažké. Pri nedodržaní dosť termínov stanovených pri tendrovaní hrozí stavebníkom pokuta.
Estakáda je súčasťou úseku, ktorý začína za obcou Sverepec a končí za Váhom v križovatke Centrum. Stavia ho združenie Sverepec - Vrtižer (spoločnosti Doprastav a Skanska BS).
Ďalší úsek od križovatky po Vrtižer, ktorý nadväzuje na diaľnicu do Žiliny stavia združenie Manín (VáhostavSK, Strabag, Bogl a Krýsl). Tento úsek bol plánovaný do spustenia v januári 2010. Keby sa tak stalo, všetka doprava z dostavaného úseku by vyústila v meste.
Lievik, ktorý by sa vytvoril by mohol spôsobiť absolútny kolaps dopravy. Otvoria sa preto naraz. Diaľnica by mala byť v plnom profile spojazdnená v oboch úsekoch v máji 2010.
Od prvého verejného prerokovania vplyvov na životné prostredie ubehlo už 13 rokov. Hľadali sa rôzne varianty trasovania diaľnice, protestovali obyvatelia i mimovládnych organizácie, uskutočnilo sa niekoľko mimoriadnych zasadnutí mestského zastupiteľstva, ale i úprav projektov.
„Európska únia bola veľmi kritická k tomuto úseku pre opakované nedostatky v projektoch predkladaných slovenskou stranou. Aj preto v roku 2008 Národná diaľničná spoločnosť nezískala z Operačného programu doprava žiadne prostriedky, a stavba musela byť financovaná z preklenovacích úverov. Podľa údajov z Ministerstva dopravy SR nebola NDS schopná zabezpečiť korektnosť postupov na úrovni legislatívy EÚ," tvrdí Juraj Smatana, konateľ občianskeho združenia Diaľnica a príroda. To presadzovalo tunelový obchvat mesta.
Výstavba diaľnice pri Považskej Bystrici nakoniec začala na jednom úseku v januári na druhom v júli roku 2008 a prešiel variant cez mesto. Deväť kilometrov úseku diaľnice D1 Sverepec-Vrtižer chýba na to, aby bola diaľnica zjazdná z Bratislavy do Žiliny.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer spojazdnia v máji 2010
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných komunikáciách. Upozornila, že v nej nebola ani po podaní stanoviska Ministerstva financií (MF) SR dodatočne vykonaná kvantifikácia...
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme rodina) donaha. Zamestnanci úradu nesúhlasia s tvrdeniami politikov o tom, že novinka prinesie stavebníkom možnosť stavať už za pár...
O vyvlastnenie požiadala minulý rok Spoločnosť Jaromíra Krejcara (SJK), chce zabrániť jeho úplnému schátraniu.
Nové mýto má vybrať viac peňazí. Otázkou je, či sa plán podarí.
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené, rozhodol budějovický krajský súd.
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy, ale žiadneho, ktorý by v tejto veci zastupoval slovenské záujmy.
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na sedem dní. Malo by ísť o sedem pracovných dní.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa rozhodla vrátiť Národnej rade (NR) SR novelu zákona o pozemných...
Podmienky pre vyvlastnenie pozemku motocentra pre stavbu diaľnice D3 pri Tábore boli splnené,...
Na Slovensku počuť iba politikov, ktorí zastupujú ruské záujmy, maďarské záujmy, súkromné záujmy,...