Má bratislavský dopravný problém vôbec nejaké riešenie? "Dokončiť obchvat - nultý okruh so šiestym mostom cez Dunaj a tunelom popod Karpaty. Cez Bratislavu by tak už neprúdila tranzitná doprava a nespomaľovala by premávku," naznačil Jánošík.
Po roku 2011 by mala byť jedna z najvyťaženejších slovenských tepien, diaľnica z Bratislavy do Trnavy, priechodnejšia, bezpečnejšia a trvácnejšia. Zabezpečia to dva nové pruhy, pevné betónové zvodidlá a tiež betónový koberec, ktorý znesie toho viac ako asfaltka. Kým sa to však všetko podarí, vodiči budú musieť strpieť zápchy. A je tiež otázne, či vôbec zápcham odzvoní.
Práce na diaľnici sa rozbehnú v roku 2009. Cestári rozšíria približne trinásť kilometrový úsek od križovatky pri Senci po hranice hlavného mesta - šesťpruh by sa mal končiť približne pred zónou s obchodnými centrami (Avion, Ikea). Tu bude diaľnica „priškrtená" na štvorpruh, nasledujúci úsek sa rozšíriť jednoducho nedá, rovnako ani Prístavný most. A práve to môže spôsobovať vážne dopravné problémy.
Dokonca aj správca diaľnice, Národná diaľničná spoločnosť, sa obáva výsledného efektu rozšírenia autostrády. "Tesne pred mestom vznikne nepríjemný lievik, keď sa šesť pruhov bude vlievať do štyroch. Ranné zápchy, ktoré sa doteraz tvorili až niekoľko kilometrov pred Bratislavou a postupne sa rozpŕchli na jednotlivých výjazdoch, tak dotiahneme rovno do mesta," domnieva sa hovorca spoločnosti Marcel Jánošík.
Má potom bratislavský dopravný problém vôbec nejaké riešenie? "Dokončiť obchvat - nultý okruh so šiestym mostom cez Dunaj a tunelom popod Karpaty. Cez Bratislavu by tak už neprúdila tranzitná doprava a nespomaľovala by premávku," naznačil Jánošík.
Neľahké bude však aj samotné rozširovanie diaľnice. "Prekážkou sú najmä premostenia, ktoré boli projektované na štyri pruhy," upozornil Jánošík. Podľa neho existuje len niekoľko možností, ako cez ne viesť šesťpruhovú diaľnicu.
"Buď sa tretí pruh postaví medzi pylónom a násypom, alebo sa bude most obchádzať, prípadne sa premostenie zbúra a postaví sa nové, širšie." Takto sa však výsledná rekonštrukcia magistrály značne predraží. Predpokladané náklady zatiaľ dosiahli takmer tri miliardy korún. Na ostatných častiach sa diaľnica rozšíri pomerne jednoducho - zmenší sa stredový pás, odstráni sa zeleň a niekoľko centimetrov sa uberie aj z krajnice. Oceľové zvodidlá sa nahradia pevnejšími, betónovými.
Betónová bude aj nová vozovka. "Hoci vstupné náklady sú v porovnaní s asfaltkou vyššie, neskoršia údržba betónového povrchu je podstatne lacnejšia. Moderné betónové vozovky už spĺňajú aj hlukové normy," dôvodil Jánošík. Súčasťou projektu rozširovania diaľnice z Bratislavy do Trnavy je aj stavba troch nových križovatiek - pri Vajnoroch, Triblavine a Senci.
Aj napriek spomínanému problému s "lievikom" si Národná diaľničná spoločnosť sľubuje najmä zvýšenie výkonnosti diaľnice a tiež zlepšenie pohodlia a bezpečnosti jazdy. No ešte prv, ako sa to vyplní, budú musieť šoféri znášať prinajmenšom tri roky trvajúce zápchy. Počas výstavby totiž premávku budú musieť výrazne obmedziť.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Fico: Výstavbu diaľníc urýchlime za každú cenu
Samospráva rokuje o novom variante plánovaného obchvatu Bratislavy
Obce chcú zmeny výstavby diaľnice D4
Začína sa hovoriť o trase novej diaľnice D4
Občania Borinky nechcú v blízkosti plánovanú diaľnicu D4
Diaľnica D4 má vytvoriť okolo hlavného mesta okruh. Nie všetci sú za.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.