Variant s tunelom je preferovaný v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
BRATISLAVA. Správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie a zdravie obyvateľstva v prípade budovania diaľnice D1 v úseku Turany-Hubová odporúča stavbu s tunelom Korbeľka (V2) a nie povrchový variant údolím Váhu, ktorý by podľa ochranárov ohrozil vzácne rašeliniská, jaskyne, chránené územia aj obyvateľov.
"Na základe výsledkov hodnotenia správa odporúča s ohľadom na mieru vplyvov výstavby a prevádzky diaľnice D1 na životné prostredie realizovať trasu vo variante V2 s ekoduktami," uvádza v správe spoločnosť Dopravoprojekt, ktorá hodnotenie vplyvov vypracovala na žiadosť Národnej diaľničnej spoločnosti.
Posledné slovo bude mať Ministerstvo životného prostredia, ktoré by podľa jeho tlačového odboru malo prijať záverečné stanovisko koncom leta.
"Záverečné stanovisko bude záväzné pre Ministerstvo dopravy," uviedol tlačový odbor. Odbor environmentálneho posudzovania MŽP už pred rokom uviedol, že v prípade údolného variantu diaľnice Turany-Hubová predpokladá "podstatný nepriaznivý vplyv na životné prostredie".
K správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie sa ešte môžu vyjadriť povoľujúce orgány, dotknuté orgány a obce, ako aj verejnosť. Hodnotenie posudzovalo štyri varianty výstavby diaľničného úseku Turany - Hubová.
Ide o pôvodný variant trasy V1 v dĺžke 13,52 km s tunelom Rojkov, ďalšie dva varianty V1 s odklonom, ktoré sú kombináciou pôvodného povrchového variantu údolím Váhu so subvariantmi a štvrtým je variant V2 v dĺžke 13,53 km s tunelom Korbeľka.
Trasa by cez masív Kopy viedla v tuneli Korbeľka a za premostením údolia Váhu by nasledoval ďalší tunel Havran.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Kľúčovú diaľnicu v Turci zaplatí súkromná firma
Brecely obchvat Bratislavy podpíše. Má však dve podmienky
Diaľnica do Košíc sa do roku 2020 nedobuduje, priznal Brecely
Najťažší úsek diaľnice D1 prechádza cez Oravu
Vláda sľubuje nový termín D1 do Košíc, je nerálny
Počiatek: Diaľnice budeme musieť stavať cez PPP projekty
Zosuv pri Šútove poriadne zamiešal kartami
Diaľnica môže byť o rok neskôr
Diaľnica D1 môže byť v roku 2019. Alebo 2024
Štát skúma, či môže spojiť R1 a D1
Brusel povolil diaľnicu na severe Slovenska
Diaľnica číslo 1 smeruje k roku 2019
Európska komisia dala zelenú diaľnici D1 Turany - Hubová
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.