Dopravcovia žiadajú ministra dopravy, aby odložil zavedenie mýta o pol roka a zrušil spoplatnenie ciest I. triedy.
Zvolen - Celý systém je nepripravený a likvidačný. Takéto príkre hodnotenie elektronického mýta urobili včera zástupcovia 120 firiem vo Zvolene. Ministra dopravy Ľubomíra Vážneho žiadajú, aby ho odložil do 1. júla budúceho roku. Majú aj ďalšie požiadavky.
Ak ich minister neakceptuje do stredy, zablokujú čerpacie stanice na celom Slovensku. Podľa hovorcu dopravcov Jaroslava Polačeka sa tam budú stretávať každý deň až do vyriešenia problémov.
Čo žiadajú dopravcovia:
Zdroj: požiadavky zo stretnutia dopravcov
Dopravcovia sa organizujú prostredníctvom internetu. Žiadajú od ministra Vážneho napríklad zrušenie poplatkov na cestách I. triedy, predloženie celého vzorca výpočtu mýta, aby umožnil dopravcom platiť len skutočne prejazdené kilometre, nie celé úseky ciest. Požiadali vládu, aby riešila zníženie spotrebnej dane a dane z motorových vozidiel.
„Ak nedôjde k žiadnym kompromisom, sme pripravení dokázať, že slovenské hospodárstvo je postavené aj na kolesách dopravcov," vyhlásil jeden z dopravcov Jaroslav Polaček.
Dopravcovia aj napriek búrlivej diskusii, kde padali aj návrhy na blokádu hraničných priechodov alebo prístupu do Bratislavy, zmiernili. V stredu sa stretnú na Námestí slobody v Bratislave a najprv požiadajú ministra o rokovanie.
Ján Iľaš, dopravca z Levoče, tvrdí, že mýto je len jedným z problémov. Slovenské firmy podľa neho dávajú zákazky najmä poľským a českým prepravcom, ktorí vozia lacnejšie. „Majú nižšie náklady najmä pre nižšiu daň z motorových vozidiel a spotrebnú daň. V Poľsku je liter nafty lacnejší v priemere o 25 centov," povedal Iľaš.
Malé a stredné firmy nevidia riešenie ani v obchádzaní spoplatnených úsekov, ktoré spomenul Vážny. Tvrdia, že obchádzky budú vo väčšine prípadov nerentabilné, pretože im stúpne počet kilometrov.
Keďže dialóg s ministrom viazne, dopravcovia sa obrátili na premiéra Roberta Fica. No ani ten nereagoval.
Naopak, Vážny dopravcom odkázal, že akékoľvek narábanie s mýtnymi sadzbami nie je najbližšie dva roky možné. Keď začali hovoriť o blokáde hraničných priechodov, pohrozil im žalobami.
Blokádu pre mýto možno podpíšu aj ďalší
Aj mestskú dopravu zdraží cestné mýto
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.