Odchodom z Rožňavskej dopravcovia nekončia. Žiadajú, aby mýto nebolo na cestách prvej triedy okrem tých, ktoré idú súbežne s diaľnicou alebo smerujú z hraničných priechodov.
Bratislava - Dočasné nulové mýto na cestách I. triedy začne platiť od štvrtka. Je to jeden z ústupkov premiéra Roberta Fica, ku ktorým ho pritlačili protestujúci dopravcovia. Premiér chce aj to, aby sa do konca januára vyriešil problém, že mýtny systém nespravodlivo započítava dopravcom celé úseky, hoci prešli len časť z nich.
Dopravcovia ústupky premiéra však za veľké víťazstvo nepovažujú. „Stiahli sme tvrdé zbrane z ulíc, sadneme si opäť za rokovací stôl. Máme dva týždne na to, aby sme legálnou formou dokázali, že mýto je nesystémové a nepripravené," povedal Jaroslav Polaček z Únie autodopravcov.
Dopravcovia chcú teraz presadiť, aby sa zrušilo mýto na cestách I. triedy, lebo likviduje domácich dopravcov. „To znamená, že cesty, ktoré privedú zahraničného dopravcu k rýchlostnej ceste, nech sa platia. Ale cesta v Martine, kde sa vozí drevo, tá nech sa neplatí. Lebo z Martina do Kremnice nepôjde nijaký zahraničný dopravca a domáceho to likviduje," povedal Rudolf Páleš z Únie autodopravcov.
Aby začalo platiť nulové mýto na cestách I. triedy, ministerstvo dopravy musí ešte pripraviť zmeny vo vyhláške, aby platila od štvrtka. Ministerstvo má potom dva týždne na to, aby rozčlenilo terajšie spoplatnené úseky ciest na menšie časti. Namiesto 850 ich bude po novom 1092.
„Všetky spomínané sporné úseky, ktorých je z nášho pohľadu zhruba 45, budú rozčlenené do konca januára tak, aby bol uplatnený systém spravodlivého spoplatnenia týchto ciest," povedal hovorca ministerstva dopravy Stanislav Jurikovič.
Dopravcovia však tvrdia, že nasekaním ďalších úsekov sa problém s mýtom nevyrieši. Trvajú na tom, aby sa platilo za prejazdené kilometre, nie za úseky. „Vždy niekto doplatí za to, že zaplatí za väčšiu časť úseku, ako naozaj prejazdil. Cesty majú veľa výjazdov. Ak to neurobia systémovo platením za kilometre, mýto nebude fungovať," povedal Poláček.
Minister dopravy Ľubomír Vážny ešte pred týždňom tvrdil, že mýto funguje veľmi dobre. No prax ukázala, že dopravcovia si nemajú ako vypočítať výšku mýta, lebo mýtna kalkulačka neuvádza presné ceny. Mýto sa započítalo aj niektorým dopravcom, ktorí prechádzali len cez most ponad spoplatnený úsek.
„Išli sme cestou 1/18 z Považskej Bystrice do Ružomberka a stiahlo nám to aj za diaľničný úsek D2 z Liptovského Mikuláša do Popradu," hovorí autodopravca Ľuboslav Kristel.
Jasnú odpoveď, či si Národná diaľničná spoločnosť (NDS) uplatní voči SkyTollu sankcie pre technické nedostatky mýta, sme včera nedostali.
„V prípade, že diaľničná spoločnosť zistí, že bola porušená zmluva zo strany spoločnosti SkyToll, je na manažmente NDS, aby sa rozhodol, v akej miere uplatní svoje práva vyplývajúce zo zmluvy," povedal hovorca NDS Marián Jánošík.
Premiér nariadil aj to, aby sa spoplatnené úseky do konca júna označili. Informáciu o tom, koľko to bude stáť, sme od ministerstva dopravy včera nezískali.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.