Ani nová vláda nerobí nič s nefungujúcim mýtom, tvrdia dopravcovia. Pre nesprávne vyrubené mýto sa rozhodli žalovať SkyToll. Štát nestíha odpovedať na výhrady Bruselu.
Bratislava - Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) na Okresnom súde Bratislava 2 podala dve žaloby na prevádzkovateľa mýtneho systému firmu SkyToll.
Dôvodom má byť výber mýta na nereálnom základe. Predseda UNAS Jaroslav Polaček povedal, že firma SkyToll účtuje mýtne poplatky za úseky, ktoré nemajú byť zaúčtované, a naopak, nevyberá za tie, ktoré spoplatnené majú byť.
Ako príklad uviedol úseky pri obciach Kechnec, Košická Nová Ves, Budimír a Lemešany pri Košiciach. Únia v žalobách žiada, aby SkyToll upustil od protiprávneho konania pri spoplatňovaní úsekov a nahradil doterajší mýtny systém za nový, bezchybný a dokonalý.
Dopravcovia tiež vyzvali spoločnosť SkyToll, aby pristúpila k náprave a preplatila autodopravcom škody spôsobené nesprávnym výberom mýta. Odhadované škody dosahujú podľa Polačeka ročne okolo päť miliónov eur.
Na tieto nezrovnalosti únia upozornila na základe dát z vlastného vyhodnocovacieho systému, ktorý sprevádzkovala v marci tohto roku na kontrolu oficiálneho mýtneho systému. Odvtedy dopravcovia testujú sto vozidiel prepravcov.
Únia zároveň požiadala ústavnoprávny výbor parlamentu o vykonanie poslaneckého prieskumu na Generálnej prokuratúre v konaniach týkajúcich sa jej podnetov proti mýtu. Zdôvodnila to nespokojnosťou s postojom prokuratúry k vyriešeniu podnetov.
Bývalá i súčasná vláda, i prevádzkovateľ mýta podľa šéfa UNAS ignorujú ich výhrady a pripomienky k chybám vo výpočte mýta.
Ministerstvo tvrdí, že chápe problémy autodopravcov. „Minister Ján Figeľ (KDH) kritizoval v minulosti systém zavádzania mýta, ako i celý tender,“ povedal jeho hovorca Martin Krajčovič.
Na riešenie mýta bola zriadená komisia, v ktorej majú zastúpenie aj dopravcovia. „Táto komisia sa situáciou zaoberá a bude sa zaoberať aj výhradami autodopravcov,“ povedal Krajčovič.
„Únii autodopravcov Slovenska nejde o nič iné iba o vlastnú prezentáciu,“ zareagoval SkyToll. Aktivity dopravcov spojil s tým, že chce vstúpiť aj do českého mýta.
Štát by mal tiež na výhrady k mýtu odpovedať Európskej komisii, ktorá proti nám vedie konanie. Slovensko naposledy požiadalo o predĺženie termínu na odpoveď o dva mesiace, čiže do prvého februára. „Dôvodom je právna komplikovanosť a technická zložitosť tohto prípadu,“ povedal Krajčovič.
Podpredseda únie Rudolf Páleš tvrdí, že niektorí dopravcovia by chceli ísť opäť protestovať do ulíc.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.