Požiadavky kamionistov, ktorí už v januári prostestovali proti mýtu, stále nie sú splnené. Ak premiér nezasiahne, v pondelok sa začne štrajk.
Bratislava - Dopravcovia s kamiónmi môžu opäť zablokovať slovenské cesty. Nespokojnosť s mýtom sú pripravení prejaviť formou protestu už 1. februára.
„V mene Únie autodopravcov Slovenska vyhlasujeme štrajk v súlade s ústavou Slovenskej republiky," povedal prezident Únie dopravcov Jaroslav Polaček. Čo by mal štrajk obsahovať, nespresnil.
Štrajk podporujú aj Republiková únia zamestnávateľov, Slovenská živnostenská komora či Združenie podnikateľov Slovenska.
Dopravcovia žiadajú, aby sa okresala hustá spoplatnená sieť ciest prvej triedy zo súčasných 1500 na 333 kilometrov. Mýto sa tiež má pozastaviť až do konca júna. Dopravcovia vyzvali premiéra, aby konal.
„Vyzývame premiéra, aby zrušil spoplatnenie ciest prvej triedy od 1. februára pre vnútroštátnu autodopravu," povedal Polaček.
Premiérova hovorkyňa Silvia Glendová povedala, že Robert Fico sa k štrajku vyjadrí vo štvrtok po rokovaní so zástupcami konkurenčného združenia dopravcov Česmad, predstaviteľmi prevádzkovateľa mýta - firmy SkyToll a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Tlačové oddelenie úradu vlády o ňom informovalo v stredu.
Naše mýto podľa dopravcov preukázateľne zlyhalo. „Nie je jasné, koľko ste odjazdili kilometrov, úseky sú kódované a s každým odjazdeným dňom pribúda halda papierov, ktorým dopravcovia musia venovať obrovské množstvo času," povedal Polaček o účtovaní mýtneho firmou SkyToll.
Stále Nefunguje ani mýtna kalkulačka. Naráta podobné sumy za cestu z Bratislavy do Košíc ako z Bratislavy do Trenčína. Podľa kalkulačky sa však riadia zákazníci dopravných firiem, ktorí nechcú dopravcom zarátať skutočné náklady na mýto.
Preveriť mýtny systém boli v Národnej diaľničnej spoločnosti poslanci parlamentu. Dokumenty, ktoré žiadali, však nedostali. Podobne ako pri minulom prieskume o mýte.
Spokojný bol len zástupca koalície - poslanec Peter Pelegrini (Smer). Ten Polačeka označil za klamára. Zisťoval totiž v NDS, že Polačekova firma Fúra by mala za mesiac platiť mýto vo výške zhruba 3000 eur a Polaček hovoril o milióne korún. Polaček sa pýtal, či Pelegrini počíta rovnako ako mýtna kalkulačka.
Košičanom ustúpili len na jednom úseku. Viac sa podľa ministerstva nedá.
Košice - Len jeden z jedenástich spoplatnených úsekov, po ktorých premávajú autobusy Dopravného podniku mesta Košice (DPMK), oslobodia od mýta. Ďalší sa rozdelí na dva menšie. To sú jediné ústupky ministerstva dopravy voči mestu, ktoré žiadalo o úplné oslobodenie MHD od platenia.
„Rozhodnutie ponechať cesty I. triedy na území Košíc spoplatnené je diskriminačné," povedal generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč. Oslobodenie jediného úseku označil za bezvýznamnú zmenu, ktorá nerieši zvýšené náklady.
Dopravný podnik žiadal ministerstvo, aby na cestách v meste vôbec nevyberalo mýto, alebo spoplatnené úseky by mali byť rozdelené tak, aby sa to čo najmenej dotýkalo MHD.
V Košiciach musel podnik vybaviť palubnými jednotkami vyše 200 autobusov a po spoplatnených úsekoch jazdí približne polovica liniek. Celkové náklady na zavedenie a prevádzku mýta odhaduje DPMK asi na 150 tisíc eur.
„Úsek, ktorý sme oslobodili od mýta, je jediný v intraviláne mesta, ostatné ležia v extraviláne. Sú to dokonca medzinárodné tranzitné ťahy," povedal hovorca ministerstva Stanislav Jurikovič. Dodal, že nie je možné vyňať MHD zo spoplatnenia. „Bolo by to diskriminačné voči iným dopravcom."
Predseda predstavenstva DPMK Igor Jutka informoval, že podnik navrhne zmenu hraníc mesta: „Ide o to, aby sa oficiálnou súčasťou mesta stali aj mestské časti Šaca, Poľov, Lorinčík, Pereš. Aj pre ich obyvateľov zabezpečuje dopravný podnik mestskú verejnú dopravu."
Dopady mýta na ceny sú prehnané
Dopravcovia vyhlásili od pondelka štrajk
Dopravcovia chcú pre mýto vyhlásiť štrajkovú pohotovosť
Šéf diaľničnej by spoplatnil všetky cesty
Za čo sa platí mýto? Za vstup alebo za prejazd spoplatneného úseku?
Fico štrajk podporuje. V opozícii
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.