Družstevnú ulicu zaradili do priemyselnej zóny!

Mestský úrad zaradenie Družstevnej ulice do priemyselnej zóny označuje za chybu. Mala vzniknúť pri prepisovaní, čím sa obytná časť Družstevnej ulice dostala do elektronickej podoby územného plánu ako priemyselná zóna.

Zaradenie Družstevnej ulice do priemyselnej zóny v územnom pláne mesta rozhorčilo obyvateľov Nižnej Šebastovej, ktorí zvolali stretnutie. Na ňom sa zaoberali aj celkovou zlou dopravnou situáciou na tejto ulici. Občania dokonca pohrozili blokádou, mesto sľúbilo opatrenia od začiatku marca.

Prešov - Mestský úrad zaradenie Družstevnej ulice do priemyselnej zóny označuje za chybu. Mala vzniknúť pri prepisovaní, čím sa obytná časť Družstevnej ulice dostala do elektronickej podoby územného plánu ako priemyselná zóna. „Hlavný architekt mesta Vladimír Ligus to na stretnutí ľuďom vysvetlil. Zároveň uviedol, že mesto omyl už napravilo," povedal poslanec Ján Čižmár (Smer). Družstevná ulica je rozdelená na tri časti. „Jej prvá časť je obytná zóna, druhá časť po koľajisko je po novom priemyselnou zónou a tretia časť ulice od koľajiska po Strojnícku ulicu má už dlhšie charakteristiku priemyselná," dodal.

Fecko: Oslovíme prokuratúru

Iný názor na zaradenie obytnej zóny Družstevnej ulice do priemyselnej zóny má predseda petičného výboru občanov Ján Fecko: „Pochybujem, že ide o omyl. Pri prepisovaní sa môže niečo vynechať, ale nie dopísať. Je za tým jasný zámer. Mesto nás tým chcelo formálne zlikvidovať. Boli by sme sa stali priemyselnou zónou a mesto by malo po probléme. Mali by to právne ošetrené." Fecko tlmočil dohodu občanov, že podajú podnet na generálnu prokuratúru.

Dočasná panelová cesta

Nespokojnosť občanov z Družstevnej ulice súvisí s dopravnou situáciu. Na konci ulice sú firemné sklady, ktoré sú nonstop zásobované kamiónmi. Ľuďom doslova prechádzajú popod okno. Keďže ide o mestskú komunikáciu, v minulom roku oslovili petíciou mesto, aby neúnosnú situáciu riešilo. Mesto rozhodlo o výstavbe novej cesty. Mestské zastupiteľstvo na ňu schválilo pre tento rok štyri milióny korún.

Jedna z firiem, sídliacich v priemyselnej zóne na Družstevnej, sa rozhodla konať z vlastnej iniciatívy. Kúpila pozemky a začala budovať dočasnú panelovú cestu. „Práce na nej pokračujú, už sa robí výjazd na hlavnú cestu. Od marca by už kamiónová doprava z Družstevnej ulice mohla byť odklonená," informoval poslanec Čižmár. Zároveň sa začína robiť na novej ceste. "Na mestskom úrade už otvárali obálky pre výber projektanta stavby."

Podľa Čižmára by sa začiatkom júna mohla spustiť aj stavba prvej etapy cesty. Rozpočet prvej etapy je 12 miliónov korún, v mestskom rozpočte sú vyčlenené štyri milióny. „Prispejú aj tunajší podnikatelia," dodáva Čižmár.

Druhou etapou výstavby cesty bude napojenie na komunikáciu I/18. Čižmár skonštatoval, že na výstavbu tohto prepojenia už získal finančný prísľub ministerstva dopravy. Treťou etapou výstavby bude spojnica medzi Družstevnou, Včelárskou a Rybárskou ulicou. Náklady na celú stavbu budú 20 miliónov korún.

Výbor nie je spokojný

Ľudia z petičného výboru na Družstevnej ulici však spokojní nie sú. V pondelok rokovali aj so zástupcami jednej z firiem, ktorá má na konci ulice sklady. „Nedohodli sme sa, ich podmienky sú pre nás neprijateľné. Chcú od nás, aby sme prejazd kamiónov vydržali ešte rok a pol, teda do výstavby novej cesty. Dovtedy sa nám domy rozpadnú. Stopnutie prejazdu kamiónov cez Družstevnú ulicu nám negarantujú," povedal Ján Fecko. "Panelová cesta bude jednosmerná. Kamióny prejdú cez Družstevnú až k skladom a na hlavnú potom vyjdú cez panelovú cestu."

Kamióny končia

Fecko uviedol, že budú trvať na riešení problému mestom: „Je to mestská komunikácia a mesto za celý stav nesie zodpovednosť. Od podania našej petície uplynulo päť mesiacov a mesto na ňu zatiaľ nereagovalo. Po prvom marci nedovolíme, aby cez Družstevnú ulicu chodili kamióny!"

„Nie je pravda, že mesto nereagovalo na sťažnosti obyvateľov. Dokazujú to stretnutia a rokovania s občanmi. Mesto prostredníctvom hlavného architekta v utorok podpísalo rozhodnutie, podľa ktorého od prvého marca bude na Družstevnej ulici osadená dopravná značka, zakazujúca využívať túto cestu kamiónmi," uviedol tlačový tajomník Michal Kaliňák. Dodal, že dočasná panelová cesta nebude jednosmerná, ako tvrdí Fecko, ale obojsmerná.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...