Motoristi, ktorí pôjdu v pondelok 27. septembra Dunajskou Lužnou, by sa mali pripraviť na zdržanie. Od 7.15 do 8. hodiny bude blokovaná štátna cesta I/63 prechádzajúca touto obcou. Dôvodom je protestný pochod proti zmene ministerstva dopravy z variantu C na variant A rýchlostnej cesty R7 na úseku Bratislava Dunajská Lužná.
"Zablokovaním tohto ťahu a zdržaním cestujúcej verejnosti v rannej špičke chceme poukázať na jednostrannú zmenu variantného riešenia obchvatu obcí Dunajská Lužná a Rovinka zo strany ministerstva, ktorá nebola prerokovaná z dotknutými obcami," vysvetľuje poslankyňa obecného zastupiteľstva v Dunajskej Lužnej Eva Takáčová. Tá je zároveň zostavovateľkou petície.
Táto zmena podľa nej odsúva realizáciu tejto stavby, značne ju predražuje, zastaví rozvoj týchto obcí a výrazne ovplyvní životné prostredie v Chránenej krajinnej oblasti (CHKO) Dunajské luhy aj v Území európskeho významu Biskupické luhy - NATURA 2000.
Na rýchlostnú cestu R7 Bratislava - Dunajská Lužná si tak budú musieť motoristi počkať. Dôvodom je rozhodnutie rezortu dopravy o zmene trasovania tejto rýchlostnej cesty. S jej výstavbou by sa oproti pôvodnému plánu v roku 2012 malo začať až začiatkom roka 2014. Prvé autá by po novom sedemkilometrovom štvorprúdovom úseku, ktorý bude štát stáť 72 miliónov eur, mali prejsť v roku 2015. Na ceste, ktorá je v súlade s územným plánom hlavného mesta, bude potrebné vystavať sedem mostných konštrukcií.
Pôvodný variant C počítal s trasou severovýchodne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná poza železničnú trať s vidieckou zástavbou. Šéf ministerstva Ján Figeľ (KDH) však rozhodol, že trasovanie R7 bude viesť od Prístavného mosta popri Dunaji, rafinérii Slovnaft až do Dunajskej Lužnej. Nový variant A stavby by mal prechádzať popri CHKO Dunajské Luhy. Figeľ to považuje za riešenie, ktoré zlepší celkovú dopravu na juhu Bratislavy. V budúcnosti by sa táto cesta mohla napojiť aj na D1.
Zmenu trasovania kritizuje jeho predchodca Ľubomír Vážny (Smer-SD). Domnieva, že Figeľove rozhodnutie znamená pre R7 stratu času, navýšenie nákladov na výstavbu cesty a navyše aj nedoriešené enviroproblémy.
Pôvodný variant C presadzovali aj miestne samosprávy dotknutých obcí a ochranári.
Hlavné mesto Bratislava, naopak, privítalo rozhodnutie rezortu dopravy. Ak by sa totiž pokračovalo v príprave a realizácii variantu C, negatívne by to ovplyvnilo život viac ako 100 000 Bratislavčanov. Hlavné mesto považuje variant C za nedostatočný, dokonca horší ako súčasný stav a vzhľadom na nadmerné zaťaženie Ulice svornosti za neprijateľný.
Bratislava víta variant A rýchlostnej cesty R7
Trasovanie R7 je zmenené, nepôjde cez okolité obce
Južná trasa sa mení, viaceré dotknuté obce sú proti
Most podporí variant úseku R7 Bratislava - Dunajská Lužná
NDS zrušila tender na R7 Bratislava - Dun. Lužná
Jazdiť z Lužnej je ako mať šichtu navyše
Pri stavbe R7 je podľa rezortu dopravy výhodnejší variant C
Na juhu Slovenska chcú rýchlostnú komunikáciu
Obce na juhu žiadajú rýchlostnú komunikáciu
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.