Hoci vedenie spoločnosti Skytoll tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, nie je to pravda. Nedokážem potvrdiť ani vyvrátiť informácie z médií, ale môžem poskytnúť reálne skúsenosti vodičov, ktorých poznám.
Kontaktné miesto: Incheba
Čas: pondelok (4.1.2010) predpoludním
Pracovník na priehradke odmietol povedať svoje meno alebo sa inak identifikovať.
Prvý problém vznikol pri pokuse zaregistrovať vozidlo N1 (nákladné), ktoré má platnú diaľničnú nálepku do 3,5 tony. Vodič chce dnes ísť s vozíkom po diaľnici, pričom súprava v súčte presahuje maximálnu prípustnú hmotnosť 3,5 tony o 10 kg.
Odpoveďou bolo, že zaregistrovať áno. Pracovník však už ďalej nevedel povedať, či treba mať palubnú jednotku trvale zapnutú, alebo je potrebné ju pripájať na napätie len vtedy, keď je za autom pripojený prívesný vozík.
Ak by ju mal vodič zapnutú trvale, splní síce povinnosť v návode, ale zúčtuje mu aj úseky, na ktorých prívesný vozík pripojený nemá a poplatok za využívanie diaľnice má zaplatený formou diaľničnej nálepky.
Druhý problém nastal, keď sa vodič rozhodol riešiť situáciu pripojením vozíka za vozidlo M1 (osobné). Nemenovaný pracovník tvrdil, že aj toto vozidlo potrebuje palubnú jednotku, pretože súčet maximálnej prípustnej hmotnosti je nad 3,5 tony.
To už bolo aj na mňa veľa, lebo elektronický výber mýto sa aj podľa vysvetlenia ministerstva dopravy vzťahuje na osobné vozidlá, len ak sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča. Čiže, elektronické mýto pre kategóriu vozidiel M1 neplatí, platí však pre kategórie M2 a M3.
Asi pred dvomi mesiacmi som adresoval otázku spoločnosti Skytoll, ako je to s elektronickým spôsobom výberu mýta a vozidlami M1 a N1. Lenže, spoločnosť Skytoll neodpovedala, hoci z iných zdrojov mám potvrdené, že otázku dostali.
Preto teraz verejne vyzývam vedenie spoločnosti Skytoll, ktoré tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, aby odpovedala na nasledujúce otázky ktoré aktuálne trápia vodičov:
Kedy začnú vodičom poskytovať pravdivé a jednoznačné informácie na obsluhu palubnej jednoty pri jej použití na vozidlách N1?
Kedy vyškolia svojich pracovníkov aby postupovali v súlade platnou legislatívou v prípade osobných vozidiel M1?
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.