Elektronické mýto sprevádza chaos

Hoci vedenie spoločnosti Skytoll tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, nie je to pravda. Nedokážem potvrdiť ani vyvrátiť informácie z médií, ale môžem poskytnúť reálne skúsenosti vodičov, ktorých poznám.

Kontaktné miesto: Incheba
Čas: pondelok (4.1.2010) predpoludním

Pracovník na priehradke odmietol povedať svoje meno alebo sa inak identifikovať.

Prvý problém

Prvý problém vznikol pri pokuse zaregistrovať vozidlo N1 (nákladné), ktoré má platnú diaľničnú nálepku do 3,5 tony. Vodič chce dnes ísť s vozíkom po diaľnici, pričom súprava v súčte presahuje maximálnu prípustnú hmotnosť 3,5 tony o 10 kg.

Odpoveďou bolo, že zaregistrovať áno. Pracovník však už ďalej nevedel povedať, či treba mať palubnú jednotku trvale zapnutú, alebo je potrebné ju pripájať na napätie len vtedy, keď je za autom pripojený prívesný vozík.

Ak by ju mal vodič zapnutú trvale, splní síce povinnosť v návode, ale zúčtuje mu aj úseky, na ktorých prívesný vozík pripojený nemá a poplatok za využívanie diaľnice má zaplatený formou diaľničnej nálepky.

Druhý problém

Druhý problém nastal, keď sa vodič rozhodol riešiť situáciu pripojením vozíka za vozidlo M1 (osobné). Nemenovaný pracovník tvrdil, že aj toto vozidlo potrebuje palubnú jednotku, pretože súčet maximálnej prípustnej hmotnosti je nad 3,5 tony.

To už bolo aj na mňa veľa, lebo elektronický výber mýto sa aj podľa vysvetlenia ministerstva dopravy vzťahuje na osobné vozidlá, len ak sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča. Čiže, elektronické mýto pre kategóriu vozidiel M1 neplatí, platí však pre kategórie M2 a M3.

Nezodpovedané otázky

Asi pred dvomi mesiacmi som adresoval otázku spoločnosti Skytoll, ako je to s elektronickým spôsobom výberu mýta a vozidlami M1 a N1. Lenže, spoločnosť Skytoll neodpovedala, hoci z iných zdrojov mám potvrdené, že otázku dostali.

Preto teraz verejne vyzývam vedenie spoločnosti Skytoll, ktoré tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, aby odpovedala na nasledujúce otázky ktoré aktuálne trápia vodičov:

Kedy začnú vodičom poskytovať pravdivé a jednoznačné informácie na obsluhu palubnej jednoty pri jej použití na vozidlách N1?

Kedy vyškolia svojich pracovníkov aby postupovali v súlade platnou legislatívou v prípade osobných vozidiel M1? 

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...