Proti zmenám na diaľnici sa ešte začiatkom roka postavili aktivisti ako aj Bratislavský samosprávy kraj.
BRATISLAVA. Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou sa bude stavať tak ako to odporučila komisia. Tvrdí to minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd), ktorý ktorý poveril Národnú diaľničnú spoločnosť pokračovala v príprave rozširovania diaľnice medzi Bratislavou a Blatným na osem pruh.
Tento výrok komisia odporučila v stredu podvečer. Miesto troch pruhov a kolektorov navrhla, aby sa autostráda rozšírila na osem pruh. „Výstavba ciest nie je politické ale odborné rozhodnutie a ja verím názoru odborníkov, ktorí tvrdia, že najlepším riešením bude pre Bratislavou rozšíriť diaľnicu na 4 plnohodnotné pruhy,“ vyhlásil Érsek.
Diaľnica medzi Sencom a Bratislavou bude po rozšírení na plnohodnotný štvorpruh najširšou diaľnicou na Slovensku. Na diaľnici sa budú stavať viaceré križovatky.
Pôjde o križovatku Blatné, Senec, Triblavina, križovatka diaľnic D4 a D1 a križovatky Ivánka Západ a križovatka Čierna voda a križovatka Rača. „Nikde na Slovensku nie je na klasickej diaľnici tak veľa križovatiek na tak malom území,“ napísalo ministerstvo dopravy.
Rozširovanie diaľnice z Bratislavy do Blatného má stáť skoro 530 miliónov eur. Okrem toho štát už stavia križovatku Triblavina za takmer 24 miliónov eur, ako aj križovatku Blatné.
Proti zmenám na diaľnici sa ešte začiatkom roka postavili aktivisti. Schválené dopravné riešenie, na ktoré je vydané územné rozhodnutie a sčasti aj stavebné povolenie, nebolo takto navrhnuté len preto, aby sa zvýšila kapacita diaľnice D1, ale aj preto, aby sa riešilo dopravné napojenie obcí po oboch stranách diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou na jedenástich križovatkách.
Rozširovanie úseku diaľnice medzi Bratislavou a Blatným sa nepáči ani Bratislavskému samosprávnemu kraju. Ide podľa neho o rozpor so záväznou časťou územného plánu kraja, v ktorom je šesťpruhová diaľnica s kolektormi uvedená práve na žiadosť ministerstva a Národnej diaľničnej spoločnosti.
Bratislava, diaľnica D4, nultý okruh
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Diaľnica na Trnavu sa môže rozšíriť na osem pruhov
Érsek: Najdrahšia diaľnica je tá, ktorá nie je postavená
Prehodnocuje sa dopravné riešenie D1 medzi Bratislavou a Triblavinou
Dialničiari stále nevedia, ako urobia križovatku Triblavina, ľudia sa búria
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.