Odborníci vidia aj iné možnosti ako len zadlžovanie štátu alebo súkromné diaľnice.
Zabudnite na nové diaľnice, aspoň nateraz. Slovensko totiž nemá peniaze na ich dostavbu. Všetky sú už prakticky až do konca volebného obdobia minuté. Úseky, na ktorých sa ešte nezačalo stavať, sú teda v nedohľadne.
Diaľnica Turany - Hubová, rozšírenie D1ky medzi Trnavou - Bratislavou, či napríklad R2ka Rožňava - Jabloňov nad Turňou, to sú len niektoré úseky, ktorých sa už vodiči nevedia dočkať. Zabudnite na sľuby, nekonečný príbeh dostavby diaľnic a autostrád ani zďaleka nekončí.
„Treba povedať na rovinu - nemáme finančné prostriedky na veľké projekty. Samozrejme máme určité prostriedky na údržbu, opravu a tak ďalej, ale na druhej strane na toto nemáme," tvrdí minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).
Eurofondy na cesty sa minuli. Štát tak do roku 2020 nepostaví nič bez toho, aby nezaťal sekeru hlbšie ako môže. Pomohlo by uvoľnenie dlhovej brzdy. Tá ale bráni politikom neobmedzene míňať naše spoločné peniaze.
„Dôležité je ako tá dlhová brzda dopadne a potom môžeme uvažovať na ďalších PPP projektoch, ktoré eventuálne nám pomôžu plniť tieto veci, myslí si minister.
Odborníci ale vidia aj iné možnosti ako len zadlžovanie štátu alebo súkromné diaľnice. Peniaze na nové autostrády vraj ležia v Bruseli.
Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák veľkú alebo väčšiu možnosť vidí v presune finančných prostriedkov z iných operačných programov do operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
„Môžeme požiadať Európsku komisiu o výnimku, aby sa takéto náklady, ktoré budú kryté dopredu a je jasné, že sú kryté z výnosu mýta a diaľničných známok, by sme nemuseli zarátať do dlhu," tvrdí Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.
Stavebníci sa už obávajú o prácu. Tvrdia, že keby vraj aj štát peniaze mal, nemá na nové úseky diaľnic a ciest pripravené projekty. „Tento rok podporený ešte opakovanými personálnymi výmenami odborníkov, nehovorím manažérov, ale odborníkov, spôsobil to, že Národná diaľničná spoločnosť stratila na svojej profesionalite," povedal prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik.
Stavebníctvo zatiaľ ťahá súkromný sektor, no pokles štátnych zákaziek firmy pocítia a tak nervozita medzi stavbármi narastá.
Prešov, diaľničný obchvat, tunel
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Érsek: V tomto roku plánujeme dokončiť pre motoristov tri úseky diaľnic
Érsek: Nemáme na to, aby sme dostavali diaľnice
Diaľnica pri Prešove: To rozhodujúce je ešte stále pred nami. A je toho dosť
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.