Ministerstvo dopravy použije na výstavbu bratislavského obchvatu podporne aj financie z Európskej únie. Rozhodnutie nového ministra dopravy Romana Brecelyho v stredu odobrila vláda.
Dodatočné finančné prostriedky sa podarilo nájsť vďaka zmenám v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 (OPII). Na výstavbu nultého obchvatu hlavného mesta D4/R7 ministerstvo z eurofondov uvoľní 51,7 milióna eur, čo je však len zlomok celkových nákladov.
Podstatnejšiu koncesnú zmluvu na výstavbu bratislavského obchvatu má ministerstvo čas podpísať do 13. mája. Na budúci týždeň v stredu projekt opätovne prerokuje vláda. Európske finančné prostriedky bude možné použiť na výstavbu bratislavského obchvatu vďaka zmenám v novom operačnom programe na čerpanie eurofondov, ktoré včera schválila vláda. Zmeny sa týkajú financovania prioritnej osi 2.
Pred chválenými zmenami sa mohli peniaze z OPII použiť na výstavbu úsekov diaľnic D1 a D3. „Na rozdiel od implementácie projektov na diaľniciach D1 a D3, pri ktorých sú prijímateľovi zdroje OPII poskytované formou nenávratného grantu, financovanie výstavby diaľnice D4 bude realizované návratnou formou pomoci cez finančné nástroje,“ uviedlo ministerstvo dopravy.
Cez finančné nástroje ministerstvo vyčlenilo z OPII 140 miliónov eur, z čoho na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest môže použiť 51,7 milióna eur. Ministerstvo chce financie do projektu obchvatu naliať cez Slovak Investment Holding. Rezort dopravy však v súčasnosti nepozná úsporu verejných financií, ktorú použitím európskych peňazí v danom projekte dosiahne.
PPP projekt na výstavu časti diaľnice D4 spolu s rýchlostnou cestou R7 s celkovou dĺžkou 59,1 kilometra má podľa víťaznej ponuky konzorcia Obchvat Nula stáť 1,9 miliardy eur. V cene je zahrnutá výstavba a 30-ročná prevádzka a údržba obchvatu. Slovensko by tak malo koncesionárovi ročne platiť 56,7 milióna eur.
Európska komisia navyše v stredu schválila 201,7 milióna eur z Kohézneho fondu EÚ na výstavbu diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno s dĺžkou 4 250 metrov. Celková cena daného úseku má dosiahnuť 243,6 milióna eur. Diaľničiari začali s jeho výstavbou v júni 2014. Pre vodičov by mal byť dostupný od júna 2017. Schválenie financií sa týka ešte dočerpania minulého programového obdobia na získavanie eurofondov z OPII.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.