Dopravný podník mesta Košice žiada premiéra vyňať úseky ciest na území mesta zo zoznamu spoplatnených. Žiadosť podporuje primátor Knapík a starostovia dotknutých mestských častí.
Košice - Generálny riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Michal Tkáč napísal list predsedovi vlády Robertovi Ficovi, ktorý vraj nemá dostatočné informácie, ako negatívne postihlo zavedenie mýta košickú mestskú hromadnú dopravu. Ako Tkáč informoval na dnešnom brífingu v liste premiérovi podrobne vysvetľuje negatívne dopady. V mene všetkých Košičanov, ktorí považujú spoplatnenie ciest priamo na území mesta za nespravodlivé, požiadal premiéra Roberta Fica o pomoc pri riešení vzniknutej situácie a podporu požiadaviek. „Predtým DPMK aj mesto oslovili listom už ministra Vážneho, no pokiaľ viem, oficiálna odpoveď na list dodnes neprišla,“ uviedol Tkáč.
V liste Tkáč uvádza, že zavedenie mýtneho systému spoplatnilo na území mesta až jedenásť úsekov, pričom na nich premáva viac ako polovica liniek košickej mestskej hromadnej dopravy, pričom košický dopravný podnik musel vybaviť palubnými jednotkami až 203 autobusov a 20 technologických vozidiel a podnik to bude stáť okolo 150 000 eur. Na spoplatnených úsekoch MHD najazdí za rok vyše milión kilometrov.
„Navrhujeme, aby boli od mýta oslobodené vozidlá MHD, prípadne pravidelnej verejnej autobusovej prepravy minimálne na území miest a obcí, takisto by sa mali prehodnotiť mýtom spoplatnené úseky na území miest a obcí s cieľom minimalizovať finančné dopady na samosprávy. V zmysle zásady nediskriminovať by mal byť princíp rovnakého prístupu a nediskriminácie v prípade všetkých miest bez výnimky - ak na území niektorých miest komunikácie mýtom spoplatnené nie sú, nemali by byť spoplatnené ani na území ostatných miest,“ uviedol Tkáč. Narážal pritom na hlavné mesto Bratislava, cez ktoré vedie viacero diaľničných úsekov, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy, ktoré spoplatnené nie sú na rozdiel od Košíc či iných miest.
Spoplatnená je napríklad cesta vedúca z Košíc do fabriky U.S. Steel Košice, kde DPMK viackrát denne prepravuje zamestnancov, a mestských častí Pereš, Lorinčík, Poľov, Šaca, ale i do Šebastoviec a Košickej Novej Vsi. „So starostami dotknutých mestských častí sme hovorili najmä o požiadavke vyňať úseky na území mesta Košice zo zoznamu spoplatnených úsekov ako aj mestskú hromadnú dopravu všeobecne. A takisto o iniciatíve DPMK posunúť dopravné značenie určujúce začiatok a koniec obce až na hranice mesta Košice,“ uviedol Tkáč. Aktivity DPMK a žiadosť v liste premiérovi, ako povedal predseda predstavenstva DPMK Igor Jutka, podporuje košický primátor František Knapík a starostovia dotknutých košických mestských častí, požiadavky chcú presadzovať aj cez ZMOS.
Mýto v Košiciach: Dopravný podnik chce zmenu hraníc mesta
Z mýta vyňali v Košiciach iba jeden úsek mestskej dopravy
MHD v Bratislave a Košiciach dostanú výnimky z mýta
DPMK v súvislosti s mýtom opätovne mení trasy liniek
Fico neprijal protestujúcich autodopravcov
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.