„Nech odídu z tých ulíc a som ochotný rokovať," povedal včera v Slovenskej televízii premiér Fico na adresu protestujúcich dopravcov v Bratislave. Prekvapujúco uznal, že „mýto je kruté", ale funguje a „nedá sa zrušiť". Nanajvýš sa spoplatnené úseky rozdelia na ďalších sto, aby nedochádzalo k tomu, že niekto zaplatí viac, ako prejde. Ešte pred pár dňami tvrdil, že mýto je spravodlivé, lebo každý platí toľko, koľko prejazdí. Teraz už takým nie je a treba niektoré veci zmeniť. Za pochodu. Lenže tu ide o peniaze, o existenčné otázky tisícov ľudí a v širšom zmysle celej ekonomiky. Nie je aj to dôvod na „mýtnu pauzu"?
Premiér teda navonok stále robí ramená, ale treba si všimnúť, že v piatok večer už rokoval s ministrom Vážnym, šéfom SkyTollu Okálim a šéfom Národnej diaľničnej spoločnosti Chomom. Nič iné v tom nie je ako to, že v piatok sa začal dvíhať odpor dopravcov aj v ostatných mestách Slovenska, nielen v Bratislave. Premiér si uvedomil hrozbu. Okáli s Chomom dokonca začali v Bratislave navštevovať kamionistov. Odrazu.
Pre vzbúrených dopravcov z toho vyplýva, že je možné si na vláde vydobyť ústupky, akurát treba vydržať na ulici. Moc, samozrejme, robí to, čo vždy - snaží sa ich rozdeliť. Premiér vraj uznáva ako oficiálnych zástupcov dopravcov len združenie Česmad. To však na mýte zarába, lebo je partnerom SkyTollu. Navyše, ak pár firiem z trhu zmizne, veľkým hráčom v Česmade to len pomôže. Ľahké je teda obviniť ho z kolaborácie s vládou. Úniu dopravcov, ktorá stojí za protestami, sa premiér Fico i minister dopravy Vážny snažia vytlačiť mimo ohniska. Tým zas testujú solidaritu nespokojných.
Keďže požiadavka na zníženie spotrebných daní na benzín a naftu sa týka prakticky každého, keďže mýto má objektívne nedostatky, uznané už aj vládou, a tlačí na ceny v celej ekonomike vrátane potravín, verejnosť, zdá sa, je na strane „vzbury kamiónov".
Pre premiéra je to obzvlášť nepríjemné. Vyzerá, že je v šachu. Včera sa dokonca snažil upriamiť pohľad krajiny na „zlých" zahraničných dopravcov, ktorí nám tu ničia cesty. Akoby slovenské nákladiaky neničili cesty v zahraničí a akoby bol mýtny systém bez zahraničných kamiónov na slovenských cestách ekonomicky zaujímavý. Je fakt hysterický. Mýto ho zavalilo.
Fico: Kamionisti neposlúchli, stretnutie nebude
Fico bez oponenta podržal Vážneho aj Kaliňáka
Ficova podmienka pre dopravcov platí. Rokovanie až po blokáde
V noci nás chceli vyprovokovať, tvrdia dopravcovia
Župan vyzýva na nenásilné riešenie štrajku kamionistov
Deň s kamionistami: Sme zvyknutí žiť v kabíne
Dopravcovia čakali, či príde premiér na guláš
Štát pripraví zmeny v mýte, časť spoplatnených úsekov sa rozdelí
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.