Fico je majster. V demagógii

Robertovi Ficovi treba uznať, že má talent. V reklame. V marketingu. A v demagógii. Jeden z najväčších protivládnych protestov sa zmenil na víťazný pochod premiéra. Vláda ukázala štedrú ruku. Rebelanti z únie autodopravcov sú spokojní. Protesty sa v noci skončili. Opozícia je odzbrojená.

Fico to urobil šikovne. Tým bystrejším však určite neuniklo, že za jeho úspechom je podvod. Mediálny trik. Výroba zdania, ktoré je v rozpore s realitou. A s pravdou. Krivá je totiž samotná podstata Ficovho sľubu.

Tvrdenie, že nižšia daň na naftu nezaťaží rozpočet, pretože potrebná suma sa ušetrí zlučovaním ministerstiev, je výmysel. Rozprávka. 100 miliónov eur (3 miliardy korún) sa nedajú ušetriť formálnym spojením rezortov. To by vláda musela prepustiť takmer desaťtisíc štátnych úradníkov (bez odstupného). Čo je nereálne.

Jednoducho treba povedať to, čo Fico nepriznal. Vláda protest dopravcov zahádzala miliardami, ktoré nemá. Počiatek opäť urobí to, na čo si už pri Ficovi zvykol. Škrtne starý, vysoký deficit štátneho rozpočtu. A zapíše nový, ešte vyšší. Dlh na každého pracujúceho Slováka narastie o ďalších 1 300 korún. Len tak. Lebo protivládne protesty sú nepríjemné. A treba sa z nich pohodlne, socialisticky vykúpiť.

Za týchto podmienok bola vlastne celá buzerácia s elektronickým mýtom celkom, celkom zbytočná. Mýto malo štátu priniesť dodatočné tri miliardy korún. Rovnakú sumu štát stratí na "kompenzácii". Jediný, kto na tomto nákladnom obchode rozprávkovo zarobí, bude finančná skupina J&T a jej partneri, ktorí tu budú 15 + 4 roky vyberať mýto.

Mimochodom, keď sme už pri tých miliardách... Tender na zavedenie mýta vyhrala - ako to už za Ficovej vlády chodí - tá najdrahšia firma. Obchod bol predražený o viac ako šesť miliárd korún (oproti lacnejším ponukám). Záujmy skupiny "Ja a Ty" mali vyššiu váhu ako záujmy Ficovho "silného štátu".

Lenže to už dnes nie je podstatné. Podstatné je, že víťazná súkromná skupina tu bude vyberať mýto. Štát to bude dopravcom kompenzovať, aby zbytočne neprotestovali. A my, ja a ty, to budeme platiť.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...