Bratislava - Mýtny systém sa po zapracovaní ďalších čiastkových úprav naplno spustí nie 1. februára, ale až o niekoľko dní neskôr. Po dnešnom rokovaní s predstaviteľmi autodopravcov, Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) a SkyTollu to uviedol premiér Robert Fico. Vláda si totiž chce byť istá, že nový systém spoplatňovania ciest prvej triedy a jasnejšie vykazovanie spoplatnených úsekov na faktúrach naozaj funguje.
"Nepýtajte sa ma teraz, koľko to bude dní, aké to bude obdobie. Musíme mať istotu," zdôraznil Fico.
Premiér sa v tejto súvislosti plánuje opätovne stretnúť s registrovanými autodopravcami na budúci týždeň vo štvrtok 4. februára o 15. hodine. Chce si s nimi prejsť vystavené januárové faktúry a zhodnotiť situáciu, "či systém funguje alebo nefunguje, či úseky, ktoré neboli celé prejdené sú alebo nie sú spoplatnené."
Na celkovú kontrolu tohto projektu Fico ustanovil pracovnú skupinu pod vedením ministra dopravy Ľubomíra Vážneho, ktorej členmi budú aj najvyšší predstaviteľa NDS, SkyTollu a registrovaných autodopravcov. Tá by sa mala pravidelne stretávať a sledovať, či systém funguje.
"Keby sa ešte niečo vyskytlo, nejaká drobnosť, potom môžeme pristúpiť k určitým úpravám," priblížil predseda vlády.
Minister Vážny prezentoval už pred časom návrh definitívneho riešenia problému výjazdov zo spoplatnených úsekov. Reagoval tak na upozornenia autodopravcov, že je veľa spoplatnených úsekov, ktoré neprejdú celé, a aj napriek tomu ho musia zaplatiť.
"Akonáhle vstúpi dopravca na spoplatnený úsek a pípne mu to na začiatku a z tohto úseku zíde doprava alebo doľava, nebude za tento úsek platiť. Platiť bude len vtedy, ak prejde úsek v celosti. Je to riešenie, ktoré musí vyhovovať každému, a tak to bolo vnímané aj dnes na stretnutí s autodopravcami," uviedol Fico.
Kabinet tak podľa svojho predsedu urobil všetko, čo bolo treba urobiť v súvislosti s odstraňovaním nedostatkov nového mýtneho systému. Zavedenie elektronického mýta sa však podľa neho politicky zneužíva a časť dopravcov organizuje protesty, ktoré sú protizákonné.
"Vláda v záujme veci urobila ústupky, lebo sme potrebovali kompenzovať ľudí, aby nedošlo k zvyšovaniu cien. Ale vláda nie je a nebude trhací kalendár, pokiaľ ide o hrubé porušovanie zákonov zo strany niektorých ľudí," zdôraznil Fico.
Nespokojní autodopravcovia môžu podľa neho protestovať mnohými legálnymi prostriedkami, nie však blokovaním premávky.
"Každý, kto sa pokúsi obmedzovať premávku na slovenských cestách, sa dopúšťa vážneho dopravného priestupku a trestného činu poškodzovania práv tretej osoby. Žiadny zákon na Slovensku neumožňuje protestovať tak, že niekto bude blokovať cestnú premávku a brániť ľuďom, aby chodili za prácou, za rodinami," vyhlásil premiér.
Reagoval tak na aktivity Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), ktorej členovia pred časom niekoľko dní blokovali Rožňavskú ulicu v Bratislave a spomaľovali premávku v ďalších slovenských mestách. Jej predstavitelia aktuálne avizovali spustenie časovo neobmedzeného štrajku od 1. februára, pokiaľ nebudú splnené ich základné požiadavky.
Tými sú pozastavenie výberu mýta na cestách I. triedy do 30. júna tohto roka, dokedy by malo dôjsť k odstráneniu všetkých nedostatkov v novom mýtnom systéme, prípadne okamžité zníženie rozsahu spoplatnenia ciest I. triedy na 333,4 km.
Dopravcovia združení v Únii autodopravcov Slovenska budú od pondelka protestovať proti mýtu.
Novinárom to dnes potvrdil zástupca únie Jaroslav Polaček po tom, čo premiér Robert Fico (Smer-SD) nevyhovel ich požiadavke na zníženie počtu spoplatnených ciest prvej triedy.
Formu protestov Polaček opäť nespresnil.
Dopravcovia majú podľa jedného z hlavných predstaviteľov Únie dopravcov Slovenska (UNAS) Rudolfa Páleša dennodenné skúsenosti s tým, že novozavedený mýtny systém nefunguje.
Odmietajú aj dnešné tvrdenia Roberta Fica, že ich blokáda Rožňavskej ulice v Bratislave a spomaľovanie premávky v ďalších slovenských mestách boli nelegálne.
"Štrajk nie je nelegálny, pokiaľ obhajujeme svoje sociálne a hospodárske práva," spresnil pre TASR Páleš.
Čo sa týka počtu spoplatnených ciest, za pravdu UNAS dáva podľa neho aj Republiková únia zamestnávateľov (RÚZ). "Súhlasia tiež, že sieť spoplatnených ciest je široká a mýto treba odložiť, kým sa nevychytajú všetky muchy."
Paleš tiež uviedol, že systém nepriniesol to, čo mal, aj keď ČESMAD a SkyToll tvrdia premiérovi niečo iné.
Za neprejdenie celého úseku cesty sa mýto platiť nebude
Podpílili mýtnu bránu, zasahovala do cesty
Fico pripustil možnosť predĺženia mýtnych prázdnin
Dopady mýta na ceny sú prehnané
Dopravcovia vyhlásili od pondelka štrajk
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.