Fico na sneme Smeru spochybnil kvalitu diaľnic za nižšie ceny. Váhostav a Doprastav, ktoré stavajú tri úseky D1, to odmietajú.
Košice/Bratislava - Veľký priestor venoval na sneme Smeru predseda Smeru Robert Fico výstavbe diaľnic. Obhajoval PPP (partnerstvo verejného a súkromného sektoru) projekty, od ktorých pravicová vláda upustila.
Len úsek Dubná skala - Turany sa podarilo znížiť z odhadovaných 330 miliónov eur na 140 miliónov eur.
Cena diaľnic
Šéf Smeru spochybnil, aká bude pri takých nízkych nákladoch kvalita stavieb.
„Dáme o polovičku menej betónu, o polovičku menej železa, namiesto kvalitných materiálov na hlukové steny použijeme menej kvalitné, po piatich rokoch sa to bude všetko komplet vymieňať.“
Dodávateľské firmy podľa neho už teraz tvrdia, že budú žiadať dodatky k zmluvám, ktoré pôvodnú cenovú ponuku zvýšia.
„Ak to pán Fico hovorí, tak klame, pretože žiadna firma nežiada dodatok ku zmluve na zvýšenie ceny,“ reagoval hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Dodal, že päťročná lehota garancie bola aj za vlády Roberta Fica a firmy musia dodržiavať stavebné normy.
Rastislav Paďha z Váhostavu, ktorý uspel v dvoch súťažiach na D 1, hovorí, že o žiadnych dodatkoch nevie a keby aj chceli zvyšovať ceny, je to oveľa ťažšie než v minulosti. Zmenil sa spôsob obstarávania, ktorý obmedzuje možnosti zvyšovať cenu diela.
Po novom si totiž firma diaľnicu aj sama naprojektuje. Paďha pripustil, že existuje možnosť zvyšovania ceny, ak by sa zistilo, že sa geologické podmienky zmenili. Dodal, že v projektoch je aj istá rezerva.
To, že by stavali nekvalitne, firmy nepripúšťajú. „Zatiaľ sme dodatky nežiadali a ani nič také nie je na obzore,“ hovorí Dušan Šamudovský, člen predstavenstva Doprastavu, ktorý stavia úsek medzi Fričovcami a Svinou. To, že by sa cesta začala rozpadávať, nepripúšťa.
Konkurenčný Váhostav stavia dva úseky. „Ktorý zo stavbárov, čo tieto diela stavajú, by o nich povedal, že stavia nekvalitne?“ pýta sa Paďha z a dodáva, že o žiadnych dodatkoch nevie.
Juraj Široký, označovaný ako sponzor Smeru, je vo firme podpredsedom predstavenstva.
Firmy v tendroch ponúkali ceny nižšie oproti PPP projektom aj o polovicu. Ak sa zvyšovať nebudú, dá sa predpokladať úspora 700 miliónov eur na stavebných nákladoch.
Na sneme najsilnejšej strany hovorili, že chcú atakovať milión voličov.
Košice - Smer na straníckom sneme v Košiciach označil za možných partnerov po voľbách KDH, SDKÚ a Most-Híd.
„Politickí brojleri, poloblázni, dobrodruhovia, ak ich demokracia vtlačí do parlamentu, musia zostať na okraji politickej scény bez možnosti ovplyvňovať chod štátu. Inak je Slovenská republika v ohrození,“ povedal predseda Smeru Robert Fico.
Vládu chce mať zloženú z malého počtu strán, Smer sa chce dostať k „magickej hranici“ milióna voličov.
Zníženie rozpočtového deficitu chce dosiahnuť predovšetkým výsledkom zvýšenia príjmov do štátneho rozpočtu.
Na 25 percent chce zvýšiť sadzby dane z príjmov fyzických osôb, ktoré v hrubom zarobia vyše 33-tisíc eur.
Navrhuje vyššie zdanenie bánk a zavedenie progresívnej dane z príjmov právnických osôb pre spoločnosti s daňovým základom nad 30 miliónov eur ročne.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
PPP, výstavba a prevádzka diaľnic
Cena jedného z úsekov D1 klesla o 153 miliónov eur
Radičová kritizovala KDH za otváranie diaľnice so Smerom
PPP vyšetrujú, Fico ich chce späť
Vážny: Bolo by legitímne, keby vláda zastavila výstavbu diaľnic
Kríza je neodvratná: Hororové vízie Juraja Mesíka naháňajú strach
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.