Hoci to tak na tlačovej konferencii premiéra po rokovaní so sociálnym partnermi o problémoch s mýtom nevyzeralo, Robert Fico ustúpil. Vláda zníži spotrebnú daň z nafty.
Hlasovanie o tomto opatrení chce zároveň spojiť s novelou kompetenčného zákona, ktorou zníži počet ministerstiev zo šestnásť na štrnásť - pre nasledujúcu vládu. Svojím nepochybným rečníckym umením premenil svoj ústup na víťazstvo a celý výsledok rokovania ako vlastný nápad. (Takže už neplatí to, čo tvrdil pred niekoľkými dňami - že štát si v čase krízy žiadne znižovanie daní nemôže dovoliť.)
Výpadok na spotrebnej dani vyčíslil premiér na 100 miliónov eur. Treba však pripomenúť informáciu, ktorá v celom novoročnom hurhaji okolo mýta akosi zanikla. Naplánovaný ročný výnos štátu z nového systému spoplatnenia (nateraz) pre vozidlá nad 3,5 tony má byť o približne rovnakú sumu vyšší než v roku 2009.
Mýto je v podstate daň. A takéto masívne zvýšenie akejkoľvek dane nemohlo zostať bez ohlasu. A ak štátna kasa ráta so sto miliónmi eur, odkiaľsi do nej budú musieť prísť. Aj preto je zavedenie elektronického mýtneho systému na Slovensku iba zdanlivo problémom úzkej skupiny protestujúcich autodopravcov. Aj preto ich protest vyvolal vlnu sympatií a podpory aj od vodičov osobných áut. (Tých čaká mýto od roku 2013.) A aj od "nemotorizovaných" občanov. Nákladiaky vozia totiž všetko od rožkov až po osobné autá a ak by si svoje zvýšené náklady nepremietli do cien, jednoducho by skrachovali. A to by znamenalo ďalších nezamestnaných a ešte väčší tlak na sociálny systém.
Alebo by vzrástli ceny všetkého, čo vozia. Okrem dôsledkov na infláciu by to priamo pocítil každý človek v tejto krajine na vlastnej peňaženke. Kompenzácia, ktorú štát dopravcom ponúkol, je teda vítanou správou.
Je však ešte jeden dôvod, prečo Robert Fico musel ustúpiť. Dopravcovia neprotestovali iba v Bratislave, ale po celom Slovensku. A po celom Slovensku si získali sympatie. A ak niekomu znepríjemňovali život, tak to bol práve Robert Fico. Počas svojho "premiérovania" to bolo totiž prvý krát, čo musel čeliť v podstate celoslovenskému protestu. A ako vždy vo svojej politickej kariére aj tentoraz sa prispôsobil verejnej mienke.
A ustúpil. Hoci to tak nevyzeralo.
Kamionisti si rozmyslia, či budú opäť voliť Smer
Dzurinda: Slovensko má premiéra zbabelca. Idú odvolávať Vážneho
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.