Bratislava - Po ministrovi dopravy Ľubomírovi Vážnom už aj premiér Robert Fico priznal, že plánovaný termín zavedenia elektronického výberu mýta na slovenských diaľniciach od 1. januára 2009 nie je reálny.
Slovensko tak podľa neho prichádza o veľké peniaze na príjmoch z výberu mýtneho kvôli právnym ťahaniciam okolo tendra. Po stredajšom výjazdovom zasadnutí vlády v Topoľčanoch o tom informoval premiér Robert Fico. Premiér označil za nezmysly tvrdenia, že Slovensko zaplatí kvôli predraženému tendru o 7 mld. Sk viac.
"Slovensko nezaplatí nič. Ten, kto vyhrá tender, investuje všetky peniaze do výstavby elektronického mýta a na základe podmienok dohodnutých v zmluve bude mať časť z výberu mýta naspäť. Je klamstvo, ak niekto tvrdí, že Slovensko zaplatí viac," uviedol ďalej Fico. Mýto je podľa neho potrebné.
"Vidíte, čo sú schopné firmy, ktoré boli neúspešné, urobiť po právnej stránke, aby sa opäť vrátili do hry," dodal premiér v reakcii na to, že traja vylúčení uchádzači z tendra podali žalobu na súde.
Fico sa vyslovil za to, nech sa to vyčistí a nech je tender čo najtransparentnejší. Po využití všetkých právnych prostriedkov a vyjadrení sa všetkých kontrolných orgánov bude podľa neho potrebné rešpektovať konečné rozhodnutie o výsledku tendra.
Fico pripomenul, že na čele Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý odmietol námietky vylúčených účastníkov tendra, je stále vysoký predstaviteľ opozičnej SMK. "Niekedy mám veľké výhrady k tomu, čo sa na úrade deje," dodal premiér.
Skupina SanToll - Ibertax zostala ako jediná v hre o mýto s najvyššou zo štyroch predložených ponúk - 25,670 mld. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalšie tri ponuky totiž NDS vylúčila. Predpokladaná cenu mýtneho systému predstavuje 20 mld. Sk bez DPH a spolu s ňou 23,8 mld. Sk. Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložil Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk. ToSy navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk a Kapsch 22,575 mld. Sk.
Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Aj konzorcium ToSy potvrdilo podanie žaloby v mýtnom tendri
Slovakpass napadol na súde rozhodnutie ÚVO o mýtnom tendri
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.