Už je definitívne jasné, že v pondelok pošle zhruba 150 dopravcov nákladné autá na čerpacie stanice. Ako dlho takýto protest potrvá, je otvorené.
Bratislava - Vyše trojhodinové rokovanie dopravcov a ministra dopravy Ľubomíra Vážneho neprinieslo žiadnu dohodu. Nespokojní dopravcovia odkázali premiérovi Ficovi, že namiesto diaľnic do roku 2010 dokázal urobiť len mýtny systém bez diaľnic.
Minister Vážny neustúpil ani v jednej z jedenástich požiadaviek, ktorými chceli dopravcovia skorigovať mýtny systém. Mýto majú platiť od začiatku budúceho roka. Najdôležitejšou požiadavkou bolo, aby sa spustenie posunulo o pol roka. Podľa dopravcov je totiž systém absolútne nedopracovaný.
„Máme platné zákony, nie je v mojej moci oddialiť mýtny systém," odpovedal Vážny na základnú požiadavku dopravcov. Odklad spustenia mýta by podľa neho len odsunul o pol roka aj dnešné problémy.
Keďže minister dopravcom v ničom nevyhovel, v pondelok vyrazia na čerpacie stanice, kde chcú „diskutovať", ako tvrdia.
„Akcia sa bude volať Kvapka ku kvapke a nebude to len chvíľková záležitosť, potrvá, kým sa veci nevyriešia," povedal Jaroslav Polaček člen výboru zastupujúceho dopravcov. Podrobnosti o akcii nespresnil. Z jeho slov však vyplynulo, že natankovať na čerpačkách sa zrejme bude dať, ale nebude to trvať krátko.
Dopravca, ktorý si neželal byť menovaný, nám povedal, že protest bude vyzerať asi tak, že na čerpačkách budú kamióny tankovať za drobné a na pumpe si dajú „kávičku".
Prevádzkovatelia čerpacích staníc už dávnejšie avizovali, že pri problémoch s dopravcami budú využívať všetky právne kroky. To znamená vyzvať ich na odchod a ak to nezaberie, zavolať políciu.
Miroslav Kollár, generálny tajomník Slovenskej asociácie petrolejárskeho priemyslu a obchodu, povedal, že všímať si budú aj plynulosť tankovania.
Minister Vážny zasa hovoril o tom, že dopravcovia majú právo štrajkovať, ale musia sa riadiť platnou legislatívou.
Na proteste sa má zúčastniť zhruba 150 dopravcov. Tí si po dnešnom rokovaní založili Úniu dopravcov Slovenska. Je to protipól existujúcemu združeniu cestných dopravcov Slovenska Česmad. Protestujúci dopravcovia majú totiž voči Česmadu výhrady. Nechráni ich záujmy, tvrdia. Dnes jeho generálneho tajomníka Pavla Reicha na rokovanie s ministrom ani nepustili.
Poslednou kvapkou bolo to, že Česmad vyhral tender na pevnú montáž takzvaných palubných jednotiek - čiže prístrojov na meranie prejdenej vzdialenosti. Donedávna si za svoje služby pýtal 134,90 eura bez DPH.
Reich včera povedal, že Česmad štrajkom veci neriešil doteraz a ani to neplánuje. „Chceme problémy riešiť rokovaním." Niektoré z požiadaviek, ktoré Vážnemu predložili dopravcovia z novozaloženej Únie, podľa neho predložil ministrovi aj Česmad.
Dopravcovia z Únie dopravcov Slovenska žiadajú okrem oddialenia spustenia mýta aj zásadnú zmenu v dĺžke spoplatených úsekov. Mýto sa nemá platiť na cestách prvej triedy, žiadajú. Toľko spoplatnených kilometrov týchto ciest, ako bude ba Slovensku, totiž nemajú nikde inde. Tie naše sú navyše v zlom stave.
Ďalšou požiadavkou je zrušiť všetky výnimky pri platbách elektronického mýta, ako aj všetky ďalšie poplatky, ktor s prevádzkovaním mýta súvisia. Niektoré veci sa podľa Vážneho riešiť budú. Napríklad to, že dopravcovia majú platiť od piatka, keď sa systém spúšťa, mýto za úsek a nie za prejdené kilometre. Teraz to funguje tak, že nákladiak prejde po ceste dva kilometre, ale zaplatia aj za osem. Systém má pôrodné bolesti, obhajuje najdrahšieho víťaza mýtneho tendra Vážny.
Dopravcovia chcú blokovať pumpy
Blokádu pre mýto možno podpíšu aj ďalší
Aj mestskú dopravu zdraží cestné mýto
Vážny hrozí pre mýto dopravcom žalobami
Nákladiaky majú zablokovať cesty
Ministra Vážneho zaskočili mýtne poplatky
Na mýte sa vraj nabaľujú aj iní
Pre mýto hrozia v januári zápchy
Euro k euru, SkyToll získa státisíce
Ani ministerstvu nie je jasné, kto bude za diaľnice platiť mýto elektronicky
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...
Zmluva o predaji jeho podielu vo firme je odtajnená. Podľa expertky mala logiku len v prípade, že išlo o pranie peňazí.
O svete IT, programovaní a platovej úrovni rozpráva Rado Debnár, spoluzakladateľ a CEO projektu Learn2code.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Harmonogram prípravy a výstavby projektov je pripravený na 80 - 90 %.
Diaľničiari odovzdali motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie bez reklamy. Hovorí o tom novela cestného zákona z dielne ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktorú v stredu...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale bude vznikať mimo zastavaného územia obce.
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému majiteľovi. Martin Zaiček robí kroky, aby ju zachránil.
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.