Ficova vláda je zbabelá

Vláda ponecháva najvyššiu spotrebnú daň na palivá z okolitých krajín a ešte znižuje konkurencieschopnosť domácich firiem aj svojou hospodárskou a „mýtnou" politikou.

Minister dopravy Ľubomír Vážny vo štvrtok predviedol v praxi, ako vyzerá arogancia moci. On je ten posledný, kto môže kázať dopravcom, aby zvýšili efektívnosť svojho podnikania. Pozrite sa, čo minister Vážny dokázal urobiť so železnicami - vydupal im od vlády desiatky miliónov eur, lebo ináč by padli! Inými slovami, zobral zo spoločného, lebo má moc. To je „podnikanie" pána Vážneho a jemu podobných expertov.

Drzosťou a pohŕdaním „obyčajnými" šoférmi, ktorí nedobrovoľne hodiny mrzli na hraniciach, boli ministrove slová, že mýtny systém nefunguje síce excelentne, ale veľmi dobre a že si dopravcovia vlastne môžu za všetko sami - mali sa na mýto pripraviť včas. Čo je minister Vážny na výplatnej listine SkyTollu, keď si myslí, že na takýto zásadný manéver s medzinárodným dosahom stačí niekoľko týždňov na registráciu a získanie palubnej jednotky? Nehovoriac už o tom, že nie všetci, čo sa snažili zabezpečiť dopredu, sa ku „goboxom" dostali včas.

Úplne presne to vystihol hovorca Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory Markus Halt. „V Nemecku napríklad trvalo jeden a pol roka, než sa poriadne fungujúci systém dostal do prevádzky. Nemecko prišlo o vyše miliardu eur z predpokladaných výnosov. Iba štátu vznikali škody. Doprava nebola zasiahnutá. Na Slovensku musia používatelia ciest platiť účet už teraz."

Zatiaľ čo nemecká vláda vzala škody na seba, aby uchránila ekonomiku pred možnými problémami so zavedením mýtneho systému, Ficova vláda to na ekonomiku zbabelo hodila, hoci si musela byť vedomá, že systém sa testoval krátko a na prípravu nebol dostatok času. Ale podstata je takáto: Spoplatnila cesty I. triedy, mnohé s kvalitou tankodrómu, a v rámci nich niektoré úseky tak, že dopravcovia platia aj za to, čo neprejazdili. Je to aj vďaka „efektívnej" práci Vážneho ministerstva, ako aj pre „odchýlku" satelitného snímania pohybu nákladiakov za vyše 850 miliónov eur. To druhé sa dá odstrániť ľahšie ako to prvé. Prvé je totiž v rukách voličov, druhé technikov.

Ak do toho zarátame, že vláda dopravcom ponechala cestnú daň, že napriek kope smeráckych rečí pred voľbami ani nepohla so spotrebnou daňou na pohonné látky, len arogantný minister Vážny s arogantným predsedom vlády Ficom sa môžu čudovať ich nespokojnosti. Je to tak, slovenská vláda si berie na daniach z benzínu a nafty najviac z okolitých štátov a svojou hospodárskou a „mýtnou" politikou znižuje konkurencieschopnosť domácich firiem.

Tieto dni ukazujú, čo sú títo vládni populisti, navlečení do rubáša socialistov, zač. Zaujímajú ich len vlastné prachy a moc. Cez ňu bohatstvo získavajú a ona im ho chráni. Už chýba len pokyn nejakého generála, aby na demonštrujúcich dopravcov nabehli „milície" a obraz o skutočnej povahe tejto ficovskej pospolitosti bude kompletný.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...

Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...