Strana Richarda Sulíka vraj nechcela stopnúť tretí balík, keď ho prehodila z vlády na koaličnú radu. Sulík sa o tom radil aj s poslancom, ktorý pôsobil v dcérskych firmách Doprastavu.
Bratislava - „Dúfam, že ide o nedorozumenie." Takto včera reagoval minister dopravy Ján Figeľ (KDH) na to, že koaličná SaS chce na poslednú chvíľu posudzovať tretí balík súkromných diaľnic na koaličnej rade.
Minister Figeľ bol už totiž pripravený predložiť do vlády dodatok k zmluve na výstavbu takmer 30 kilometrov diaľnic medzi Martinom a Žilinou. Koncesionár, ktorý súťaž o balík za bývalej vlády vyhral, naň totiž ponúkol asi 30percentnú zľavu.
Figeľ tvrdil, že ministrov priebežne informoval o postupe rokovaní o tomto balíku. Rozprával sa o ňom pred pár dňami aj s predsedom SaS Richardom Sulíkom. Ten vraj nepovedal, že by sa mu niečo nepozdávalo. Sulíkova hovorkyňa Tatiana Tóthová povedala, že strana chce najmä detailnejšie informácie o výhodnosti balíka.
Potvrdil to aj predseda poslaneckého klubu SaS Jozef Kollár. Strana nechce ísť do rokovaní s tým, že je za alebo proti, ale KDH by malo presvedčiť, že je projekt ekonomický. Kollár predvčerom povedal, že je „násobne drahší" než zrušený prvý balík súkromných diaľnic medzi Martinom a Prešovom.
Šéf poslaneckého klubu SaS mal byť podľa kuloárnych informácií v minulosti finančným poradcom Doprastavu v otázke prvého balíka PPP. Doprastav bol v konzorciu, ktoré malo pôvodne stavať zrušený prvý balík PPP.
Kollár to včera poprel, povedal však, že pôsobil v dcérskych firmách Doprastavu - Doprastav Alfa a Development. „Kde je za tým konflikt záujmov? Prvý balík je nenávratne zrušený. Nemá to teda žiadny súvis s touto témou," povedal.
V Doprastave Development pôsobil poslanec Kollár v septembri tohto roka. Firme svoj odchod oznámil do tridsiatich dní po tom, ako sa stal poslancom.
KDH by na rozdiel od SaS na dnešnej koaličnej rade mala podporiť premiérka i SDKÚ. MostHíd sa stále presne nevyjadril. „Pre nás je dôležité, aby sa stavali cesty. Ostatné si povieme na koaličnej rade," povedal predseda strany Béla Bugár.
Cesta medzi Martinom a Žilinou má vyjsť na 8,5 miliardy eur, ktoré by malo Slovensko zaplatiť počas tridsiatich rokov. Koncesionár pod vedením nemeckého Hochtiefu však ponúkol zľavu. V ročnom vyjadrení by podľa informácií SME mala klesnúť z 277 na necelých 220 miliónov eur.
Na financovanie diaľnic by pritom mal pribudnúť aj ďalší zdroj - peniaze z druhého dôchodkového piliera. Minister práce Jozef Mihál (SaS) má už pripravený pracovný návrh, ktorý by takéto financovanie umožnil. Bližšie ho nespresnil. „Je to návrh, ktorý treba v mnohom ešte dopracovať," povedal.
Minister Figeľ už Mihálov návrh videl a pozdáva sa mu. Dodal však, že druhý pilier bude menšinovým nástrojom financovania.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.