Pravda tvrdí, že Figeľov rezort cez Národnú diaľničnú spoločnosť odklepol odškodné takmer 20 miliónov pre firmu Skanska, ktorá si peniaze nárokovala za výstavbu bratislavského tunela Sitina.
Bratislava - Vládne KDH má dvojaký meter. Kým v roku 2008 chcelo vtedajšieho ministra financií Jána Počiatka (Smer-SD) odvolať za to, že ešte pred rozhodnutím súdu v kauze Tipos zaplatil odškodné 14 miliónov eur, teraz sa mu rovnaký postup jeho ministra a predsedu KDH Jána Figeľa zdá v poriadku.
Figeľ totiž ako minister dopravy tiež nečaká na verdikty súdov a odškodňuje. Z peňazí daňovníkov Figeľov rezort cez Národnú diaľničnú spoločnosť odklepol takmer 20 miliónov pre firmu Skanska, ktorá si peniaze nárokovala za výstavbu bratislavského tunela Sitina. Tunel sa tak predražil na 135 miliónov eur.
Informuje o tom dnešné vydanie denníka Pravda.
Pravda uvádza, že bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) pri nástupe Figeľa na ministerstvo avizoval, že Skanska bude v kurze, keďže k nej mala blízko firma hlavného poradcu ministra.
Z troch diaľničných tendrov na verejnej D1 však firma zatiaľ skončila medzi porazenými. Teraz však prišlo nečakané odškodnenie za Sitinu, o ktorom sa verejnosť dozvedela mesiac po podpise, aj keď ide o jednu z najväčších náhrad v histórii krajiny, píše Pravda. Rezort dopravy však odmieta, že by tým ukrátil štát.
Tvrdí, že právne analýzy ukázali, že ak by sa so Skanskou nedohodol, štát by prišiel ešte o vyššiu sumu.
"Národná diaľničná spoločnosť svojím konaním nielen ušetrila takmer 4,5 milióna eur na súdne spory a úroky z omeškania, ale vyrokovala aj 58-percentnú zľavu na úroky z omeškania," uviedol pre Pravdu hovorca ministerstva Martin Krajčovič a dodal, že minister vzhľadom na všetky tieto skutočnosti považuje otázky o odstúpení za nemiestny žart.
Denník Pravda uviedol, že v minulosti práve ľudia z KDH naznačovali, že je neetické, ak štát odškodňuje skôr, ako o tom rozhodne súd.
Popri právnych analýzach sa pri odškodnení pre Skansku rezort dopravy opiera aj o verdikt komisie pre riešenie sporov z polovice minulého roka, ktorá dala v spore za pravdu Skanske.
"Komisia pre riešenie sporov, ktorú tvorili uznávaní právnici na Slovensku a v Čechách, jednomyseľne potvrdila nárok združenia Taisei Skanska," dodal Krajčovič.
Medzi Skanskou a ministerstvom dopravy podľa exministra Vážneho existuje prepojenie. Figeľov hlavný poradca Marián Kolník totiž v minulosti pracoval vo firme Lafarge.
"Táto spoločnosť je v stavebnej praxi známa ako betonárska loby, ktorá má blízko k spoločnosti Skanska," vyjadril sa pre Pravdu Vážny. Skanska tieto tvrdenia odmietla ako nerelevantné a hraničiace s poškodzovaním dobrého mena firmy.
Pravda informuje, že združenie Taisei Skanska odškodnenie získalo za nezaplatené faktúry za stavbu bratislavského tunela Sitina, ktoré vznikli ešte v čase, keď rezort dopravy riadil Ľubomír Vážny.
Rezort vtedy to, že odmietol zaplatiť, zdôvodnil tým, že sú predražené. Stavbári mali dodatočne oceniť použitý stavebný materiál vyššou cenou, ako uviedli v rozpočte pre výberové konanie.
Kým teraz Figeľ Skansku odškodňoval, predtým štát dva spory s firmou o peniaze za Sitinu.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Najnižšiu cenu na úsek Dubná Skala - Turany dal Širokého Váhostav
Skanska štrk na stavbu cesty R4 prepravuje po železnici
Skanska žiada odstránenie hanlivých tabúľ
Figeľ chce skôr ako pri Žiline stavať východné úseky D1
Šesták: Zrušenie PPP bola primitívna pomsta
Minister Figeľ podporí výstavbu južného obchvatu v Trnave
Skanska postaví 14 kilometrov rýchlostnej cesty za 78 miliónov eur
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.