Figeľ: Pôvodná trasa úseku R7 je výhodnejšia

Bratislava - Pôvodný variant úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jána Figeľa lepší ako ten, ktorý presadzoval jeho predchodca.

"Považujem to za veľmi dôležité z mnohých aspektov. Z ekonomických, technických či logistických. Variant, ktorý bol navrhnutý mojím predchodcom, by celkovú situáciu dlhodobo neriešil, ale komplikoval," povedal minister.

Pôvodná trasa je lacnejšia

Podľa Figeľa by trasa C, ktorú pripravoval exminister Vážny, vytvárala superlievik pri Poddunajských Biskupiciach.

Pôvodná verzia A medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je okrem iného aj lacnejšia. Národná diaľničná spoločnosť vyčíslila variant A na 72 miliónov eur, kým variant C mal stáť 76 miliónov.

Pôvodnú trasu víta aj bratislavský vicežupan Martin Berta.

"Variant A bol dlhodobejšie prerokovaný a bol určitým kompromisným riešením. Variant C chápem ako nedostatočne prerokovaný, preto si myslím, že návrat k variantu A je logické riešenie, ktoré znamená potvrdenie predošlých rokovaní a všetkého, čo bolo pripravené," povedal Berta.

Prechod na variant C by podľa neho spôsobil zdržanie celého procesu výstavby. Vyžadoval by si rokovania so všetkými dotknutými stranami, čo by mohlo trvať jeden až jeden a pol roka.

Prednosti variantu A

Minister dopravy Ján Figeľ vymenoval okrem ceny aj ďalšie dôvody, prečo sa priklonil k pôvodnej verzii úseku R7.

Trasa, ktorú schválil Figeľ, si vyžaduje dodatočnú úpravu komunikácie v dĺžke 3,4 km, kým pri variante C, ktorý presadzoval bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny, by sa muselo upravovať 6,3 kilometra.

"Pôvodný variant, ku ktorému sa vraciame, je v podstate 20 rokov stabilizovaná trasa. Dnes je už doslova nevyhnutná preložka cesty prvej triedy, ktorá prechádza sídlami a enormne zaťažuje obce pri Bratislave," dodal minister.

Navyše, pri verzii A by bolo potrebné postaviť sedem mostných konštrukcií, kým na "céčku" až jedenásť. "Pri C je treba postaviť protihlukové zóny v dĺžke 5,5 kilometra, kým A neprechádza cez obytné zóny.

Pri C je potrebné zapracovať aj ďalšie investície do odvodňovacích systémov," doplnil Figeľ.

Úsek R7 je cesta, ktorá sa uberá juhom od Dunajskej Stredy a obchádza Dunajskú Lužnú a Rovinku.

Variant A pôjde popri Dunaji, bude smerovať na Slovnaft a Bajkalskú ulicu v Bratislave. Variant C by obchádzal zo severu obce Rovinka a Dunajská Lužná a končil by v Poddunajských Biskupiciach.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Štát pre novú investíciu vykupuje pozemky, majiteľom sa cena nepáči. No ak nepredajú, hrozí im vyvlastnenie

Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....

Nový stavebný zákon: Prehľad základných princípov nového zákona

Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...

Výstavba diaľnic sa má urýchliť, prezidentka odobrila novelu zákona

V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...

Novela zákona urýchli výstavbu diaľnic aj o viac ako rok, vyhlásil Doležal

Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...

Obchvat Prešova začne fungovať, no východ potrebuje 15-násobne viac diaľnic a ciest

Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...

VIA IURIS: Novela zákona o výstavbe diaľnic je v rozpore s ústavou

VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...

Autá idúce do zoo stáli až v strede Kavečian. To som nezažil, vraví starosta

Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...

Územný plán nie je omaľovánka, poslanci často nevedia, čo schvaľujú (rozhovor)

Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...

Lehota pri vyvlastnení pozemkov pod diaľnicami sa predĺži, schválili poslanci

Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.

Vysporadúvajú pozemky pod obecnými cestami

NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...