Bratislava - Pôvodný variant úseku rýchlostnej cesty R7 medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je podľa ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jána Figeľa lepší ako ten, ktorý presadzoval jeho predchodca.
"Považujem to za veľmi dôležité z mnohých aspektov. Z ekonomických, technických či logistických. Variant, ktorý bol navrhnutý mojím predchodcom, by celkovú situáciu dlhodobo neriešil, ale komplikoval," povedal minister.
Podľa Figeľa by trasa C, ktorú pripravoval exminister Vážny, vytvárala superlievik pri Poddunajských Biskupiciach.
Pôvodná verzia A medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je okrem iného aj lacnejšia. Národná diaľničná spoločnosť vyčíslila variant A na 72 miliónov eur, kým variant C mal stáť 76 miliónov.
Pôvodnú trasu víta aj bratislavský vicežupan Martin Berta.
"Variant A bol dlhodobejšie prerokovaný a bol určitým kompromisným riešením. Variant C chápem ako nedostatočne prerokovaný, preto si myslím, že návrat k variantu A je logické riešenie, ktoré znamená potvrdenie predošlých rokovaní a všetkého, čo bolo pripravené," povedal Berta.
Prechod na variant C by podľa neho spôsobil zdržanie celého procesu výstavby. Vyžadoval by si rokovania so všetkými dotknutými stranami, čo by mohlo trvať jeden až jeden a pol roka.
Minister dopravy Ján Figeľ vymenoval okrem ceny aj ďalšie dôvody, prečo sa priklonil k pôvodnej verzii úseku R7.
Trasa, ktorú schválil Figeľ, si vyžaduje dodatočnú úpravu komunikácie v dĺžke 3,4 km, kým pri variante C, ktorý presadzoval bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny, by sa muselo upravovať 6,3 kilometra.
"Pôvodný variant, ku ktorému sa vraciame, je v podstate 20 rokov stabilizovaná trasa. Dnes je už doslova nevyhnutná preložka cesty prvej triedy, ktorá prechádza sídlami a enormne zaťažuje obce pri Bratislave," dodal minister.
Navyše, pri verzii A by bolo potrebné postaviť sedem mostných konštrukcií, kým na "céčku" až jedenásť. "Pri C je treba postaviť protihlukové zóny v dĺžke 5,5 kilometra, kým A neprechádza cez obytné zóny.
Pri C je potrebné zapracovať aj ďalšie investície do odvodňovacích systémov," doplnil Figeľ.
Úsek R7 je cesta, ktorá sa uberá juhom od Dunajskej Stredy a obchádza Dunajskú Lužnú a Rovinku.
Variant A pôjde popri Dunaji, bude smerovať na Slovnaft a Bajkalskú ulicu v Bratislave. Variant C by obchádzal zo severu obce Rovinka a Dunajská Lužná a končil by v Poddunajských Biskupiciach.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Obce pri R7 tlačia na zmenu trasy, Figeľ trvá na variante A
Kolóny do Bratislavy zväčšil protest obyvateľov
V rannej špičke hrozí blokáda cesty do Bratislavy
Bratislava víta variant A rýchlostnej cesty R7
Trasovanie R7 je zmenené, nepôjde cez okolité obce
Južná trasa sa mení, viaceré dotknuté obce sú proti
NDS zrušila tender na R7 Bratislava - Dun. Lužná
Pri stavbe R7 je podľa rezortu dopravy výhodnejší variant C
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.