Renomovaná firma, ktorá má skúsenosti s mýtom, vlastní v našom mýte minoritný podiel. Prínos podnikateľa Fiľa je vraj otvorenou otázkou.
Bratislava - Odborný garant elektronického mýta na Slovensku nemôže do projektu veľa rozprávať. Minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ) totiž tvrdí, že francúzsky akcionár mýtneho projektu – spoločnosť SanToll – vlastní v mýte minoritný podiel.
„Francúzska firma, ktorá bola desaťpercentným akcionárom v projekte diaľničného mýta, je firma, ktorá nemá nič spoločné s pochybným tendrom, kde sú zapojené známe postavy zo Slovenska,“ opísal včera akcionára s názvom SanToll minister Mikloš.
Zvyšok akcií v SkyTolle vlastní druhý akcionár, spoločnosť Ibertax. Ten je v rukách českej firmy Rehlingen. Kto fyzicky stojí za ďalšími podielmi, včera ministerstvo financií nekonkretizovalo. Okrem francúzskeho podielu je tak isté len to, že ďalších 10 percent akcií vlastní J&T. V neznámych rukách je tak 80 percent slovenského mýta.
Kto ho vlastní
Zdroj: MF SR, SkyToll, J&T, SME
O mýte však chodí so štátom rokovať známy podnikateľ v papierenskom priemysle Milan Fiľo. Potvrdilo to ministerstvo dopravy.
Ministerstvo financií by zasa malo v týchto dňoch rokovať o zľave z mýta. S kým rokuje, sme sa včera nedozvedeli. Ministerstvo naznačovalo, že rokovania vôbec nie sú v ich kompetencii, ale organizuje ich ministerstvo dopravy.
Pred pár dňami však od ministerstva zaznelo, že „rokuje so všetkými zainteresovanými stranami a doterajší priebeh rokovaní dáva nádej, že sa podarí zmenu vyrokovať“.
J&T včera len potvrdila, že francúzsky SanToll vlastní desaťpercentný podiel v spoločnosti SkyToll, rovnako tak samotná J&T.
„Na informovanie o ostatných podieloch ako minoritný akcionár nemáme splnomocnenie,“ povedala Nikol Kubaská, hovorkyňa skupiny.
Ministerstvo dopravy ani včera neodpovedalo, ako si preveruje, kto má a kto nemá mandát rokovať so štátom o mýte. S otázkami o akcionárskej štruktúre nás opäť odkázalo na SkyToll.
Ten na otázku ani včera jasne neodpovedal. Keď sme sa pýtali aký je prínos pána Fiľa v projekte, hovorca firmy Anton Bódis odpovedal: „To sa ešte uvidí“.
Francúzsky akcionár na písomné otázky neodpovedal. V predstavenstve SkyTollu v minulosti však sedel Bruno Corthier. Keď sme mu včera zatelefonovali, tvrdil, že s mýtom už nemá nič spoločné. Už dávno vraj nepracuje pre francúzskeho akcionára, ale pre maďarský Mol.
„Nepracujem už na tomto projekte. Bolo to pred dvoma rokmi.“ Popritom však stále pôsobí vo firme SanToll, registrovanej na Slovensku.
Corthier tiež povedal, že za jeho pôsobenia boli sily medzi Ibertaxom a SanTollom rozdelené 50 na 50. Kto stál za Ibertaxom vtedy, nemohol povedať, keďže podpísal dokumenty, ktoré mu to zakazujú.
V kritizovanom prevádzkovateľovi mýta pôsobil aj Miroslav Mikulčík z Daňového riaditeľstva. Na manažovanie služieb zákazníkom ho dosadil francúzsky akcionár.
Šéf Daňového riaditeľstva Miroslav Mikulčík kedysi pracoval pre prevádzkovateľa mýta – firmu SkyToll. Napriek tomu, že súčasný minister financií Ivan Mikloš mýto v minulosti viackrát kritizoval, Mikulčíkovo pôsobenie v SkyTolle mu neprekáža.
„Bol najatý agentúrou, ktorá hľadá vrcholových manažérov a táto agentúra bola oslovená firmou SanToll. To je francúzska firma,“ povedal včera Mikloš. To znamená, že Mikulčíka nepresadili do firmy iní akcionári, ktorých Mikloš nazval „známymi osobami zo Slovenska“, ale renomovaný francúzsky odborník na mýto s minoritným podielom v SkyTolle.
Nomináciu od Francúzov na manažérsky post potvrdil aj Mikulčík. „K akcionárom SkyToll patrí spoločnosť SanToll, sesterská firma francúzskeho Sanefu, ktorá mala právo nominovať na túto pozíciu,“ povedal.
Mikulčíkova pozícia bola taká kľúčová, že sa o nej píše aj v stanovách SkyTollu: Na obsadenie pozície manažéra pre služby zákazníkom musí existovať jednohlasná zhoda v predstavenstve. Tam figuruje iba jedno francúzske meno.
„Zodpovedal som za budovanie systému pre klientské služby – poskytovanie služieb dopravcom. Mal som na starosti vybudovanie a prevádzku predajných a distribučných miest,“ opísal Mikulčík svoju pracovnú náplň.
Aktuálne je podľa Mikloša Mikulčík nápomocný pri rokovaní o 120-miliónovej zľave z ceny za elektronické mýto.
„Mám relevantné informácie o projekte, keďže som sa osobne podieľal na jeho budovaní,“ zareagoval Mikulčík. V SkyTolle pracoval už vtedy, keď sa pri štarte mýta na hraniciach tvorili kolóny kamiónov čakajúcich na palubné jednotky.
Ministerstvo dopravy poslalo odpoveď ohľadom mýta do Bruselu
V mýte sa zjavila ďalšia čudná firma
Vážny: Nemôžem vylúčiť firmu so sídlom vo vajcovej škrupine
Logica na mýte zarobí 29 miliónov eur
Nepriateľským činom roka je utajovanie zmluvy o mýte
J&T sa dostáva čoraz hlbšie do mýta
J&T zmenila názor a vstúpila do firmy, ktorá sa podieľa na mýte
Ibertax stále nemá investora na mýto
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Návrh novely ďalej upravuje názvoslovie komunikácií.
Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...
Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...
Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...
MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...
Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...
Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.
Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre neznalosť alebo pre konkrétny zámer, hovorí urbanista Martin Baloga.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Prešovčanom odkazuje, že je to priorita.
Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s...
Hrozí nám medzinárodná blamáž, tvrdí
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca roka 2030. Novelu cestného zákona, ktorá to upraví, posunuli poslanci do druhého čítania.
Rezort rieši harmonogram priorít.
Začal platiť dekrét, ktorý zakazuje cudzincom vlastniť pôdu na Kryme.
Lehotu na vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami treba podľa ministerstva dopravy predĺžiť do konca...
Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...
Včera ste sa ma viacerí pýtali, ako sa pripomienkuje návrh všeobecne záväzného nariadenia, ktoré vaše mesto (alebo obec) zverejnilo na verejné pripomienkovanie. Keďže otázky pokračujú, napísal som návod, ako jednoducho na...
K zimnému štadiónu by mala podľa predstavy projektanta pribudnúť tréningová hala a nový prístup zo svetelnej križovatky.
Národná rada Slovenskej republiky schválila zmenu základného predpisu samosprávy, zákona č. 369/1990 Z. z. o obecnom zriadení. Prinášame úplné znenia zákona s účinnosťou od 1. apríla 2018.
Na sieti Youtube môžete sledovať záznam zo zasadnutia Mestského zastupiteľstva v Prešove.