Hagyari rokuje so spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať obchvat Prešova

Hagyari zverejnil, že rokuje so spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať zo súkromných zdrojov obchvat Prešova. Obchvat by nešiel cez Nábrežnú komunikáciu, ale mimo mesta. Bol by postavený na báze PPP projektov, v praxi by išlo o mýto pre nákladné autá, ktoré by mali zákaz vstupu do Prešova. Obchvat by odľahčil Levočskú, Vajanského a Nábrežnú komunikáciu.

16. 11. 2006

Prešov – Kandidát na prešovského primátora, známy advokát Pavel Hagyari, pozval svojich protikandidátov za diskusný stôl na 23. novembra do Divadla Alexandra Duchnoviča (DAD). Priestor s kapacitou 180 miest zakúpil na tri hodiny, do hľadiska pozýva všetkých Prešovčanov, ktorým veci verejné nie sú ľahostajné. Ako uviedol na dnešnej tlačovej besede, osobne mu chýba priama konfrontácia s ďalšími protikandidátmi. Vyslovil presvedčenie, že toto je najlepšia forma, ako si môže volič vytvoriť obraz, ako vedia kandidáti reagovať na podnety a pripomienky občanov. Hagyari uviedol, že požiadal o takýto priestor majiteľov káblovej televízie, kde neuspel.

Diskusné fórum bude v DAD 23. novembra so začiatkom o 16:00. Každý z kandidátov by dostal krátky priestor na prezentáciu svojho volebného programu, ostatný čas by venovali otázkam zo strany verejnosti a médií.

Na poznámku, že podobné fórum organizuje Rada mládeže prešovského kraja v stredu 22. novembra pre prvovoličov a ďalšie Prešovský internetový server 28. novembra, Hagyari reagoval slovami, že obe akcie sú organizované v malých priestoroch a zamerané na úzku skupinu občanov. Termín 28. novembra navyše považuje za hraničný, ktorý je na konci volebného obdobia a preto nevýhodný.

Hagyari dnes pred novinármi zverejnil informáciu, že rokuje s nemenovanou nadnárodnou spoločnosťou, ktorá by dokázala do troch rokov vybudovať zo súkromných zdrojov cestný obchvat Prešova. „Obávam sa, že pokiaľ budeme čakať na vládu, tak sa tu ďalších desať rokov nebude nič hýbať,“ uviedol v tejto súvislosti. Obchvat by nešiel cez Nábrežnú komunikáciu, ako je zakreslený v plánoch, ale mimo mesta. Bol by postavený na báze PPP projektov, v praxi by išlo o mýto pre nákladné autá, ktoré by mali zákaz vstupu do Prešova. Obchvat by odľahčil Levočskú, Vajanského a Nábrežnú komunikáciu.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...