Hudacký považuje za prvoradé dokončenie D1 do Prešova

18. 07. 2010

Podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Jána Hudackého (KDH) je dôležitá aj výstavba severojužného prepojenia cez východné Slovensko rýchlostnou cestou R4. PPP projekty by nemali byť celkom zastavené, aby sa nezastavila výstavba diaľnic.

Dokončenie chýbajúcich úsekov na diaľnici D1 medzi Žilinou a Prešovom do roku 2014 považuje za jednu z priorít nový štátny tajomník na ministerstve dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Hudacký (KDH). "Chceme čo najrýchlejšie ukončiť diaľnicu do Prešova. Je to priorita, ktorú chcem podporovať," uviedol pre agentúru SITA. Podotkol pritom, že to cíti ako východniar žijúci v Prešove, keď pravidelne cestuje z východu na západ a späť.

Dôležitá je podľa bývalého poslanca Európskeho parlamentu aj výstavba severojužného prepojenia na rýchlostnej ceste R4 od hranice s Poľskom cez Svidník, Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. "Rozhodne aj R1 sa musí brať do úvahy, aj sa na nej pracuje. Chceme dať do priorít aj ďalšie rozpracované rýchlostné komunikácie," uviedol Hudacký s tým, že to bude závisieť od rozpočtových možností. Ako pripomína, bez vybudovania základnej infraštruktúry nemožno očakávať, že región sa sociálno-hospodársky dostane za niekoľko rokov na úroveň priemeru Európskej únie.

V súvislosti s analýzou dvoch PPP projektov na výstavbu úsekov D1 medzi Martinom a Prešovom a v okolí Žiliny, ktoré bývalá vláda nestihla finančne uzatvoriť, je podľa štátneho tajomníka podstatné, aby projekty neboli celkom zastavené. "Musí sa nájsť kompromis v rámci hodnotenia, analýzy aj v rozhodnutí, čo s tým. Nechcel by som konkretizovať. Kompromis musí byť, ale nie voči subjektu, no s cieľom, aby sa nezastavila výstavba D1, prípadne rýchlostných komunikácií," dodal Hudacký.

Ministerstvo dopravy zisťuje podstatu vecí, keďže problémy s financovaním PPP projektov sú známe. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) predpokladá, že postoj ministerstva k realizácii týchto projektov by mal byť známy v letných mesiacoch.

"Budeme sa snažiť hľadať aj inovatívne spôsoby financovania výstavby diaľnic," pokračoval Hudacký, či už z prostriedkov uložených v penzijných fondoch, alebo ich kombináciou so štrukturálnymi fondmi Európskej únie. "KDH nebolo nikdy proti PPP projektom. Musia byť však transparentné, v záujme štátu a nie v záujme niektorých skupín," zdôraznil štátny tajomník.

Súčasná vláda vymenovala Jána Hudackého za štátneho tajomníka v rezorte dopravy na prvom zasadnutí 9. júla. Hudacký (51) je rodák z Vranova nad Topľou ako Ján Figeľ, býva v Prešove. Členom KDH je od roku 1991, europoslancom bol v rokoch 2004 až 2009. V júnových voľbách bol na kandidátke KDH volený za poslanca parlamentu na 7. mieste, funkciu poslanca nevykonáva po vymenovaní za štátneho tajomníka. Vzdelanie získal na Elektrotechnickej fakulte Technickej univerzity v Košiciach v roku 1983, s Figeľom boli spolužiaci. Hudacký absolvoval študijný program na podporu malého a stredného podnikania v rámci Durham University Business School a študijný program na Georgetown University vo Washingtone - Eastern Kentucky University (Katedra manažmentu a marketingu). Jeho prvým zamestnaním bola pozícia hlavného energetika na JRD Soľ, potom bol vývojovým a vedúcim marketingovým pracovníkom v ZPA Křížik Prešov. Nasledovali funkcie riaditeľa Podnikateľského poradenského centra a Regionálneho poradenského a informačného centra v Prešove. Bol takisto viceprezidentom Asociácie kresťanských podnikateľov a manažérov i prezidentom Asociácie mikropôžičkových inštitúcií Slovenska.

Úradné dokumenty
Diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh - záverečné stanovisko

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018

Obchodné centrum OC FORUM Prešov - územné rozhodnutie

Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017

Rezidencia Sírius, Prešov - zrušenie územného rozhodnutia v mimoodvolacom konaní

Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.

Poznámky k zákonom
Vláda odklepla Doležalovu novelu cestného zákona. Dočkáme sa diaľnice do Košíc?

Predĺženie vyvlastnenia pozemkov pod cestami na ďalších desať rokov, definícia cesty i komunikácie...

Zmenou cestného zákona sa umožní vyvlastnenie pozemkov pod diaľnicami

Nanovo by sa malo vymedziť cestné ochranné pásmo, ktoré už nebude viazané na dopravné značky, ale...

Kauza Machnáč: Pamiatka chátra, súkromníkovi ju chcú vyvlastniť

Inštitút vyvlastnenia sa má prvýkrát využiť na odobratie historickej nehnuteľnosti nezodpovednému...

Doležal má recept na zrýchlenie výstavby diaľnic - vyvlastnenie

Budovanie diaľnic u nás pripomína nekonečný príbeh. Nestavajú sa však pomaly len pre chýbajúce...

Zmena cestného zákona môže pomôcť vyvlastniť pozemky pod diaľnicami

MDV podotýka, že v súčasnosti platná právna úprava neumožňuje pri líniových stavbách oznamovať...

Viceprimátorka Štasselová: Holý počíta s vyvlastňovaním pre nájomné byty

Prostriedky chceme čerpať zo Štátneho fondu rozvoja bývania a spolupracovať s finančnými partnermi...

Gyimesi: Benešove dekréty sú stále živé. Dochádza ku konfiškácii na základe národnosti

Poslanec za hnutie OĽaNO tejto súvislosti priblížil dva čerstvé prípady.

Prvé kilometre - video dokument o stavbe diaľnice D1 z roku 1970

Nad všetky očakávania intenzívny rast dopravy v mestách a na cestách vyžaduje nevyhnutne stavbu...

Premiér Matovič chce od základu zmeniť stavebné konanie

Predstava predsedu vlády je vložiť veľkú právomoc do rúk projektantov. Tí majú mať v rukách...