V pondelok 21. 2. 2011 sa na mestskom úrade uskutočnilo druhé rokovanie na tému modernizácie železničnej trate. Primátor pozval trenčianskych architektov, niekoľko aktivistov a pár ľudí z mestského úradu.
Zhruba polovica prítomných sa vyjadrila proti navrhovanému riešeniu/trasovaniu žel. trate, najmä pre jeho dopady na centrum mesta. Ostatní trasovanie tiež nepovažujú za ideálne, ale za realistickejšie považujú skôr kozmetické zmeny v rámci navrhnutého riešenia. Zopár zúčastnených považuje vybudovanie mimoúrovňových križovaní za veľký prínos pre mesto.
Z priebehu diskusie vyplynulo, že v dôsledku doterajších praktík investora a minulého vedenia mesta prakticky nikto nemá k dispozícii úplné a presné informácie o navrhovanom riešení modernizácie žel. trate (projektovú dokumentáciu) a aktuálnom stave jej povoľovania (vydané rozhodnutia). Bez týchto informácií nie je možné sa kvalifikovane vyjadrovať, identifikovať problémové body, navrhovať riešenia, vyjednávať. Primátor preto prisľúbil sprístupnenie dokumentácie, stanovísk mesta, vydaných rozhodnutí a pod.
Písomne som ho požiadal, aby na webovej stránke mesta zabezpečil bezodkladné sprístupnenie:
Uvedené informácie (najmä stav povoľovania jednotlivých úsekov/UČS/SO) v rámci možností pre názornosť a lepšiu orientáciu vyznačiť aj v mape.
Diskusia sa vzhľadom na nedostatok informácií a informačné šumy točila viac-menej v kruhu. Okrem vytlačenia železnice mimo mesta sa hovorilo najmä o až 9 metrov vysokej bariére, ktorá fyzicky i opticky rozdelí mesto (problémom je aj bánovecká trať). Investor presadzuje trať na betónových stenách, všetci prítomní sa zhodli na nutnosti vedenia trate na estakáde (piliere). Okrajovo sa tiež spomenulo naväzujúce problematické riešenie dopravy v centre mesta, dopady modernizácie v Zámostí, problém vlastníctva starého žel. mosta. Hovorilo sa aj o "nových" vyvolaných investíciách, resp. nákladoch na dokončenie novej plavárne vo výške niekoľko miliónov - plaváreň nemá vyriešené napojenie na inžinierske siete, parkovanie a most na Ostrov vraj vyžaduje rekonštrukciu.
Primátor vzhľadom na okolnosti nepovažuje zastavenie modernizácie za realistické, v najbližších dňoch plánuje sformulovať postoj mesta k modernizácii železničnej trate, v spolupráci s ním vybranými odborníkmi zosumarizovať požiadavky mesta a začať vyjednávať s investorom.
Trenčín, modernizácia železničnej trate
V Trenčíne začali vyvlastňovanie pozemkov v okolí železnice
V Trenčíne chcú ešte tento rok stavať nové kúpalisko
Stránka o železnici nefunguje, Trenčín pripravuje novú
Trenčín: Doprava okolo Auparku si vyžiada desiatky miliónov korún
Mesto Trenčín hľadá novú tvár železničného mosta
Trenčín predal letnú plaváreň aj hotel
Rozhodnutie o modernizácii železničnej trate je právoplatné
Nové bývanie pre Trenčanov, ktorých sa týka modernizácia železničnej trate
Trenčín kúpi za 20 miliónov pozemky pre ľudí, ktorým železnice zbúrajú domy
Ľudia sa sťahujú v záujme mesta
Železnica: Trenčania sa obávajú búrania
Uspejú Trenčania v Európskom parlamente?
Primátor Trenčína prevzal hárky petície za Lepší život pod hradom
Informačná kampaň o modernizácii železnice bude
Primátor Trenčína o odškodnení majiteľov asanovaných domov
V Trenčíne chcú pre železnicu búrať domy
V Trenčíne postavia novú trať do 5 rokov
Trenčianski poslanci schválili rekonštrukcie železničnej trate
Pohľady ŽSR a Trenčína na železničnú trať sa líšia, hlavné slovo bude mať mesto
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
NOVOŤ. Obecný úrad teší veľký záujem zo strany občanov dohodnúť sa a pozemky pod cestami obci...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená. V hre sú podľa starostky obce Záborské vraj až štyri strategické investície.
Sanácia bývalej skládky Chemických závodov Juraja Dimitrova v bratislavskej Vrakuni mohla byť v tomto roku skončená, keby sa na ministerstve životného prostredia postupovalo v tempe, ako v rokoch 2016 až 2020. Vyhlásil to bývalý...
Tvrdia, že sanácia za posledné tri roky vôbec nepokročila. Minister Ján Budaj nedávno vyhlásil, že začiatok prác brzdia zdĺhavé procesy okolo vlastníctva pozemkov.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu...
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.