Spoločnosť REMING CONSULT a.s., ako generálny projektant pre Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), pripravil informačnú kampaň pre obyvateľov mesta Trenčín, v ktorej bude počas nasledujúcich týždňov bližšie informovať o navrhovaných možnostiach modernizácie železničnej trate v ich meste.
Stanovisko spoločnosti REMING CONSULT a.s. k informačnej kampani o modernizácii železničnej trate v meste Trenčín:
Spoločnosť REMING CONSULT a.s., ako generálny projektant pre Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), pripravil informačnú kampaň pre obyvateľov mesta Trenčín, v ktorej bude počas nasledujúcich týždňov bližšie informovať o navrhovaných možnostiach modernizácie železničnej trate v ich meste.
Táto informačná kampaň sa týka iba variantov navrhovaných zo strany ŽSR mestu Trenčín. Zo strany ŽSR boli mestu Trenčín predložené iba dva varianty riešenia modernizácie tzv. VARIANT ,,0,, a VARIANT ,, 1,,.
Hlavnou úlohou informačnej kampane bude podať základné informácie o variantoch 0 a 1, vysvetliť rozdiely medzi nimi, ale hlavne iniciovať obyvateľov, aby sa informovali a zaujímali o tento možný rozvojový impulz pre ich mesto.
K dispozícii bude jednoduchá webovská stránka (www.zeleznicatrencin.sk), prostredníctvom ktorej môžu obyvatelia posielať svoje otázky k navrhovaným variantom 1 a 0. Na tejto stránke bude aj podrobná mapa. Pripravené budú video prezentácie, širší materiál o variante 0 a 1 a zároveň budú k dispozícii vypracované otázky a odpovede, ktoré najčastejšie kládli obyvatelia v súvislosti s modernizáciou trate v ich meste.
Z odborného hľadiska odporúčajú ŽSR aj REMING CONSULT a.s. realizáciu ,, variantu 1,, ktorý napĺňa parametre európskej železnice. Rozhodnutie o výbere z VARIANTU 1, alebo VARIANTU O v meste Trenčín je v plnej kompetencii mesta.
Pri tvorbe materiálov bol použitý širší informačný kontext, ktorého základ tvorí vypracovaná urbanistická štúdia územia dotknutého modernizáciou železničnej trate, ktorú vypracovala pre potreby mesta Trenčín Fakulta architektúry STU v Bratislave.
Modernizácia železničnej trate v meste Trenčín je súčasťou modernizácie V. eurokoridoru prechádzajúceho cez územie SR. Cieľom investora je pokračovať v modernizácii železničnej trate na úseku Nové mesto nad Váhom Púchov, ktorý je financovaný zo zdrojov EÚ. V. železničný koridor sa tiahne Európou cez Taliansko, Slovinsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu (Venezia Trieste/Koper Ljublana Budapešť Užgorod Ľvov). Územím Slovenska prechádza po trase Bratislava Žilina Košice Čierna nad Tisou štátna hranica s Ukrajinou. Dĺžka koridoru je 2831 km, pričom jeho slovenská vetva je dlhá cca 536 km, tá tvorí cca 19% celkovej dĺžky koridoru.
Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému len zisťovaniu, či budú vyvlastnení zo svojich domovov a fariem alebo nie. Ministerstvo životného prostredia totiž potichu...
Nový zákon umožňuje štátu za určitých podmienok vyvlastniť pozemky, pričom v špecifických prípadoch môže byť vyvlastnenie aj bez náhrady.
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby plánovanej prečerpávacej vodnej elektrárne Málinec. Vyplýva to z uznesení, ktoré jednomyseľne prijali poslanci na svojom februárovom...
Majitelia nehnuteľností chcú od barcelonskej radnice kompenzáciu vo výške 4,2 miliardy eur, ak v meste v roku 2028 skončí možnosť prenajímať byty turistom.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Posledné týždne sa farmári a obyvatelia z malých obcí na strednom Slovensku nevenujú ničomu inému...
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v Hriňovej v Detvianskom okrese nesúhlasí s uskutočnením výstavby...
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...