Košice - Vláda SR má podľa ministra hospodárstva Ľubomíra Jahnátka ambíciu spojiť diaľnicou do roku 2010 Bratislavu a Košice, na čo zo štátneho rozpočtu využije 70 miliárd Sk.
Celkove to znamená vybudovať 165 kilometrov nových úsekov diaľnic a 80 kilometrov rýchlostných ciest, uviedol Jahnátek dnes počas diskusného fóra HNClubu v Košiciach, venovaného ďalším predpokladom rastu ekonomiky na východe Slovenska.
Ako ďalej informoval, nie je to jediná forma vládnej podpory tohto regiónu, ktorý dlhodobo trpí v rámci Slovenska nadpriemernou mierou nezamestnanosti a najmä v prípade Prešovského kraja nízkym, len približne 4-% podielom na priemyselnej produkcii. Podľa Jahnátka má vláda na území Prešovského a Košického kraja tri základné zámery. "Predovšetkým je to rozvoj priemyslu cestou zákona o investičných stimuloch, nastavenie podmienok na čerpanie štrukturálnych fondov a dobudovanie infraštruktúry ako nevyhnutnej podmienky rozvoja priemyslu," uviedol Jahnátek. Ďalšou prioritou bude nová inovačná stratégia, v neposlednom rade aj ambícia rozvinúť práve na východnom Slovensku turizmus, kde sú podľa ministra na to excelentné podmienky. "Máme už pripravených veľkých investorov, ktorí by išli do regiónu, len potrebujú spoluúčasť vlády," povedal minister.
Doterajší podiel amerických investorov, najmä spoločností U.S. Steel a Whirpool na rozvoji východného Slovenska ocenil vo svojej prezentácii nový americký veľvyslanec v SR Vincent Obsitnik. Naznačil, že na Slovensko sa chystá nová vlna amerických investorov, ktorí už rokujú so Slovenskou agentúrou pre rozvoj investícií a obchodu.
Ako uviedol prezident U.S. Steel Košice David Lohr, spoločnosť od svojho príchodu na Slovensko investovala 700 miliónov USD a prostredníctvom svojho projektu Centra ekonomického rozvoja pomohla etablovať sa v regióne ďalším desiatkam zahraničným firiem. Podľa Lohra však bude nevyhnutné prijať takú európsku legislatívu o emisiách priemyselných plynov, ktorá nebude ohrozovať energeticky náročné výroby.
V investovaní na východnom Slovensku nemieni poľavovať aj ďalší strategický investor - Východoslovenská energetika, a. s., Košice, v ktorej je nemecký kapitál. Podľa jej generálneho riaditeľa Norberta Schürmana investovali doteraz do rozvoja a údržby sieti 4,5 miliardy Sk a ich významnými zákazníkmi sú, respektíve budú, zakladané priemyselné parky.
Vedúci odboru regionálneho rozvoja Košického samosprávneho kraja Peter Ťapák okrem iného informoval, že regionálna samospráva využije úver 1,4 miliardy Sk na obnovu ciest 2. a 3. triedy a pripravila pre podnikateľov analýzu investičného prostredia v regióne. V rozvoji cestovného ruchu sú v hre štyri oblasti - Slovenský kras, Slovenský raj, Tokajská oblasť a Zemplínska šírava.
Diaľnice a rýchlostné cesty na Slovensku, výstavba a prevádzka
Vážny: Už sme nemohli ďalej čakať
Tento rok sa dokončí menej diaľnic
Štát hovorí, že chce stavať lacnejšie
Fico vytýkal novinárom, že chcú Slovensku zle
Poslanci schválili rýchlejšie vyvlastňovanie
Prešovský obchvat bude v roku 2014
Kilometer diaľnice by mal výjsť na 119 miliónov
Fico: Výstavbu diaľníc urýchlime za každú cenu
Do konca roka 2010 má u nás pribudnúť 238 km diaľnic
Z Košíc do Maďarska rýchlostnou komunikáciou
Vážny: Buldozér dom nikomu nezbúra
Tunely pri Žiline sprejazdnia v roku 2010
S výstavbou diaľnic pomocou PPP projektov nemáme skúsenosti, v zahraničí na to doplatili
Žilina zabojuje proti utlmeniu diaľnice
Chudík a Hagyari sa dohodli na objazde
Diaľnica D1, história a okolnosti výstavby
Prokopovič: Čo sa stane, ak diaľnicu nestihnú dostavať? Nič.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky číslo 1818/2018-1.8/df zo dňa 28. 2. 2018
Rozhodnutie Mesta Prešov, č. SÚ/1850/2017-Tu zo dňa 5. 1. 2017
Rozhodnutie Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky, Sekcia výstavby, číslo 05086/2017/SV/66253 zo dňa 22. 9. 2017.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Štát začína s výkupom pozemkov pod mega investíciou Bosch i keď stále nie je definitívne potvrdená....
Košický stavebný úrad vyzliekol nový stavebný zákon z dielne vicepremiéra Štefana Holého (Sme...
V rámci novely sa skráti aj lehota na vydanie rozhodnutia o predbežnej držbe z doterajších 15 na...
Novela zákona o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a...
Novootvorený západný obchvat metropoly Šariša umožní plynulú jazdu po diaľnici D1 od Ivachnovej až...
VIA IURIS žiada zástupcov parlamentu, aby odmietli kontroverznú novelu zákona o jednorazových...
Ani päťnásobné parkovisko by nestačilo. Odhaduje, že pri výstavbe obchvatu sa asi 40 percent...
Väčšinou vidíte na prvý pohľad, ktoré lokality sú v územnom pláne nevhodné a dostali sa tam buď pre...
Poslanci parlamentu schválili novelu cestného zákona.
Daniel Šmíd je lektor etikety, ktorý vám vysvetlí, ako správne telefonovať.
Chlapcom chýbajú mužské vzory, muži sa boja osamostatniť a najčastejšia príčina rozvodov nikoho neprekvapí.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov pozemkov. Parlament jej veto prelomil bez väčšieho zaváhania.
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú vysporiadané. Tvrdí, že bezodplatné vyvlastnenie pozemkov nebolo realizovateľné.
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.
Úrad pre územné plánovanie a výstavbu sa zatiaľ nerozhodol, aké stanovisko zaujme v prípade vyvlastnenia Machnáča, kde sa predtým stotožnil so zastavením konania. Toto rozhodnutie označila generálna prokuratúra za...
Aktivisti tvrdia, že vstupom generálnej prokuratúry do procesu opäť svitla nádej na záchranu budovy.
Podľa odborníkov malo k sanácii prísť už dávno.
Liečebný dom v Trenčianskych Tepliciach chce zachrániť neziskovka.
V zákone, ktorý má podporiť výstavbu, videla prezidentka riziko obmedzenia práv vlastníkov...
Riaditeľ Univerzitnej nemocnice v Martine Peter Durný potvrdil, že pozemky pod stavbou stále nie sú...
Ministerstvo chce začať so sanáciou ešte tento rok.